Bastard Café lørdag 18/jan

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Bastard Café lørdag 18/jan

Post by Michael_Olsen »

Jeg faldt, via boardgamer.dk, over det her: https://www.facebook.com/events/183488618519285/

Så det er altså åbenbart en eftermiddag + aften med brætspil i København (Østerbro). Og det lader til det er en tilbagevendende begivenhed, forskellige steder hver gang.

Er der nogen som har erfaring med de her arrangementer? Hvor mange kommer der typisk? Er det muligt at finde nogle at spille med, også når man som jeg er kræsen og ikke spiller hvad som helst? : - )

Er der nogen her som regner med de kommer?

Tak!
Last edited by Michael_Olsen on Fri Jan 17, 2014 12:54 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 65 times
Been thanked: 3 times

Re: Bastard Café lørdag 17/jan

Post by AndersC »

Der har ikke været pop-up Bastard Cafe så mange gange (først et par gange i Huset, og så en weekend på Lygten St.), men konceptet har kørt privat i flere år..

Jeg var forbi i 2 dage på Lygten St. Der var nok en 30-40 personer det meste af tiden.. Denne gang er det kun 1 dag, og der er 150+ tilmeldte, så jeg tror det bliver større gang. Synes det var hyggeligt, og hvis jeg havde mulighed ville jeg helt sikkert være dukket op i morgen igen.

Hvis du ikke har nogen aftaler er det umiddelbart lidt tilfældigt hvilke muligheder der byder sig.. Der starter jævnligt spil op. Men hvis du vil øge chancerne for spil der tager 3+ timer eller "hardcore" euros er det måske en idé at aftale noget inden.. Du kan fx spørge i gruppen.
Sidst spillet:
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Bastard Café lørdag 17/jan

Post by Michael_Olsen »

Tak for svaret Anders.

Jeg er ikke Facebook bruger, så jeg kan dog ikke spørge der. Det jeg overvejer, det er at dukke op med Eclipse under armen. Det kan jo nemt tage 2-3 timer, især med folk der ikke har spillet det meget.
Men, som du siger, uden aftaler er det måske nok lidt optimistisk.
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Bastard Café lørdag 17/jan

Post by jondifool »

jeg synes overskriften bør rettes til lørdag d 18 januar.

Du kan sagtens komme med eclipse under armen. Om du finder de rigtigt at spille det med kræver lidt udadgående annoncering. Der bliver også spillet tunge spil til bastard cafe, men ikke i samme omfang som i KbK brædtspils klub. F.eks er Game of thrones programsat med regelforklaring fra en spilguru kl 17.
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Bastard Café lørdag 18/jan

Post by Michael_Olsen »

Ups, overskrift rettet. Tak fordi du sagde det.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Bastard Café lørdag 18/jan

Post by netsapiens »

Jeg har faktisk selv "møvet mig ind" på Bastard caféen i løbet af 2013. Og mit råd er: Tag Eclipse med, men vær forberedt på at spille noget andet. Om ikke andet, så hjælper netværket dig til at få det på bordet næste gang hvis det er :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply