Hvad koster en Essen-tur ca?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by Mikkel »

Hvad har det kostet jer - hvis man trækker spilkøb fra, at komme til Essen?
Er det billigere at køre selv? Hvad med hotel? Indgang til messen osv osv...

Det er mere så jeg kan være på forkant og begynde at spare lidt op :)
Image
Miss Toxica
Posts: 7
Joined: Fri Jan 03, 2014 10:26 pm

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by Miss Toxica »

Min kæreste og 2 venner var afsted i år hvor de kørte selv, og de brugte omkring 1300-1400 kr pr person - det dækkede benzin, hotel, entre alle dage til messen og vidst nok også uge kort til det lokale tog system
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by akwlinka »

Miss Toxica wrote:Min kæreste og 2 venner var afsted i år hvor de kørte selv, og de brugte omkring 1300-1400 kr pr person - det dækkede benzin, hotel, entre alle dage til messen og vidst nok også uge kort til det lokale tog system
Hvor og hvormange dage var i afsted for det beløb?
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by jondifool »

essen turen med bastard cafe kostede ca. 1400kr for hotel onsdag til søndag- samt metro kort og entre til messen alle dage. Og med rabatter og gruppebilleter til 55 mennesker tvivler jeg på det kan gøres meget billigere.

Vi gjorde turen i bil fra kbh . regnskabet lød: benzin 1000. færge 600, parkering i essen 400= 2000kr divider selv med antal af passagerer

Flybillet kan vist fås ned til 800 kr hvis man er heldig på det rigtige tidspunkt-

Så et godt bud er lige under 2000kr hvis alt flasker sig!
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by Mikkel »

Tak skal I ha' :)

Spilkøb på selve messen - der er vel ikke så meget at hente mht prisen?
Image
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by Fod »

Mikkel wrote:Tak skal I ha' :)

Spilkøb på selve messen - der er vel ikke så meget at hente mht prisen?
Det synes jeg at folk har lidt delte meninger om.
Jeg var selv på SPIEL for første gang sidste år. Og jeg fandt nu at priserne for det meste var ~10-15% under danske butikspriser. Og nogle spil til næsten ingen penge (Rex til 25€ f.eks).
Så det kommer vel helt an på hvor man plejer at købe sit pap.
- Nick
Image
Miss Toxica
Posts: 7
Joined: Fri Jan 03, 2014 10:26 pm

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by Miss Toxica »

akwlinka wrote:
Miss Toxica wrote:Min kæreste og 2 venner var afsted i år hvor de kørte selv, og de brugte omkring 1300-1400 kr pr person - det dækkede benzin, hotel, entre alle dage til messen og vidst nok også uge kort til det lokale tog system
Hvor og hvormange dage var i afsted for det beløb?
Jeg var ikke selv med, men de tog derned dagen før og hjem den sidste dag
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by jondifool »

Angående priser så er min erfaring at det for nye spil er ned til ½pris af de konventionelle butikkers pris i rigtigt mange tilfælde. Jeg har slet ikke set noget i år hvor butiksprisen i DK ikke kommer over euro pris x10.
Netbutikker kommer så meget tættere på. Det er måske dem Fod snakker om ?

Jeg har svært ved at se at miss Toxicas pris kan passe? Jeg vil godt vide hvor man kan overnatte på hotel 4 dage for de 6-700 kr der max er tilbage når benzin, metro og entre er betalt?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by Stony »

Man kan være heldig at rende på nogle muligheder, der gør det hele lidt mere økonomisk overskueligt. For nogle år siden, havde jeg held med at få flybilletten for 1€. Så kom der lidt lufthavnsafgifter på osv. så det løb op i et par hundrede kroner, men det var stadig en helt anden prisklasse end normalt. Det var AirBerlin der åbenbart med vold og magt skulle have fyldt pladserne op. Det skal man nok ikke sætte næsen op efter år efter år, men man kan være heldig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by Mik »

Fod wrote:Jeg var selv på SPIEL for første gang sidste år. Og jeg fandt nu at priserne for det meste var ~10-15% under danske butikspriser. Og nogle spil til næsten ingen penge (Rex til 25€ f.eks).
Der er ganske rigtigt penge at spare hvis man ikke går efter det sidste nye eller allermest populære.
Mht. de sidste nye spil er der mange messetilbud. Det sammenholdt med de 6% man sparer i moms gør at der er en pæn besparelse på nye spil i forhold til danske butikker, men er man ikke nødvendigvis efter de populæreste spil kan man lige så godt finde dem på nettet senere hen.

Dog er der spil fra asien eller fra obskure forlag som med fordel kan købe på messen, da de enten er svære at skaffe eller dyre i forsendelse, og så er der selvfølgelig spørgsmålet om at få et spil i oktober som først når den almindelige handel 4-6 måneder senere.
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by akwlinka »

jondifool wrote:Angående priser så er min erfaring at det for nye spil er ned til ½pris af de konventionelle butikkers pris i rigtigt mange tilfælde. Jeg har slet ikke set noget i år hvor butiksprisen i DK ikke kommer over euro pris x10.
Netbutikker kommer så meget tættere på. Det er måske dem Fod snakker om ?

Jeg har svært ved at se at miss Toxicas pris kan passe? Jeg vil godt vide hvor man kan overnatte på hotel 4 dage for de 6-700 kr der max er tilbage når benzin, metro og entre er betalt?
Man skal også lige medtage lidt udgifter til mad, drikke ect. Uanset hvor velaffodret man er hjemmefra, så er man nødt til at spise lidt under opholdet. Her er Tyskland stadig et ret billigt sted, men for under 100-200 pr. Dag slipper man nok ikke med.
Image
Johannesson
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Wed Nov 19, 2008 11:27 pm
Location: Hvidovre

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by Johannesson »

Vi var 3 personer afsted til Essen i 2013 (onsdag til lørdag).

Vi brugte tilsammen i runde tal 8.700 kr. som fordelte sig således:
Hotel (3 overnatninger): 3.200 kr.
Indgang (2 dage): 500 kr.
Færge, benzin og parkering: 2.700 kr.
Mad og drikke i Essen: 2.300 kr.
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by akwlinka »

Johannesson wrote:Vi var 3 personer afsted til Essen i 2013 (onsdag til lørdag).

Vi brugte tilsammen i runde tal 8.700 kr. som fordelte sig således:
Hotel (3 overnatninger): 3.200 kr.
Indgang (2 dage): 500 kr.
Færge, benzin og parkering: 2.700 kr.
Mad og drikke i Essen: 2.300 kr.
Nu er der tal på bordet det mere ligner dem jeg kender.

Har aldrig selv ville lave et nøjagtig regnestykke, da man jo kunne gå hen og blive deprimeret.
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by akwlinka »

Johannesson wrote:Vi var 3 personer afsted til Essen i 2013 (onsdag til lørdag).

Vi brugte tilsammen i runde tal 8.700 kr. som fordelte sig således:
Hotel (3 overnatninger): 3.200 kr.
Indgang (2 dage): 500 kr.
Færge, benzin og parkering: 2.700 kr.
Mad og drikke i Essen: 2.300 kr.
Nu er der tal på bordet det mere ligner dem jeg kender.

Har aldrig selv ville lave et nøjagtig regnestykke, da man jo kunne gå hen og blive deprimeret.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad koster en Essen-tur ca?

Post by BlueSwan »

Tilsyneladende billigere end jeg lige havde forestillet mig. Fristende...
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply