Mobiltelefon som 'hotspot' til tablet

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Mobiltelefon som 'hotspot' til tablet

Post by Bugge »

Hej Forum,

Går med tanken om at købe en 7" tablet til office filer og surf på farten. F.eks. koster en Samsung Galaxy Tab 3 med Wi-Fi og Bluetooth 999,- kr, mens 3G modellen koster næsten det dobbelte.

Det fik mig til at tænke på, om det var muligt at bruge sin mobiltelefon/smartphone med 3G, Wi-fi og Bluetooth som 'hotspot'.

Dvs. man gik på nettet med dens 3G, og fik overført billed til den noget større 7" tablet, så selv gamle mennesker med svigtende syn som mig kan læse hvad der står...

Alle råd og fiduser kan bruges. På forhånd tak.

Søren
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Mobiltelefon som 'hotspot' til tablet

Post by Stony »

Jeg mener den tekniske betegnelse er "Tethering". Det er når du deler din telefons internetforbindelse med andre enheder. Det kan på de fleste smartphones gøres forholdsvis gnidningsfrit. Du aktiverer trådløst netværk (som man kan have valgt at slå fra for at spare strøm), og så aktiverer du internetdeling. Din telefon vil (sandsynligvis) blive synlig som et trådløst tilslutningspunkt, som du kan se fra din tablet.

Jeg har i praksis kun gjort det med iPhone/iPad, men jeg mener at Android tilbød den funktionalitet allerede inden i-enhederne blev i stand til det, så mon ikke det stadig gør sig gældende.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Mobiltelefon som 'hotspot' til tablet

Post by Bugge »

Stony wrote:Jeg mener den tekniske betegnelse er "Tethering". Det er når du deler din telefons internetforbindelse med andre enheder. Det kan på de fleste smartphones gøres forholdsvis gnidningsfrit. Du aktiverer trådløst netværk (som man kan have valgt at slå fra for at spare strøm), og så aktiverer du internetdeling. Din telefon vil (sandsynligvis) blive synlig som et trådløst tilslutningspunkt, som du kan se fra din tablet.

Jeg har i praksis kun gjort det med iPhone/iPad, men jeg mener at Android tilbød den funktionalitet allerede inden i-enhederne blev i stand til det, så mon ikke det stadig gør sig gældende.
Super tak, det må jeg undersøge nærmere :D

Søren
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Mobiltelefon som 'hotspot' til tablet

Post by akwlinka »

Jeg bruger dagligt min android telefon som hotspot for min ipad, det virker fint for mig
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Mobiltelefon som 'hotspot' til tablet

Post by Bugge »

akwlinka wrote:Jeg bruger dagligt min android telefon som hotspot for min ipad, det virker fint for mig
Det er lige præcis det der var min plan/ønske. Jeg har selv en Samsung Galaxy 1 plus (en forbedret model af 1'eren, da 2'eren var kommet på markedet).

At få en Galaxy smartphone til at tale med en Galaxy Tab 3 burde være let. Man kan vel kalde det for 'tablet' :wink:

Har du downloaded en App, eller hvordan virker det i praksis?

Mvh,
Søren
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Mobiltelefon som 'hotspot' til tablet

Post by Mik »

Jeg brugte min Siemens mobil sammen med min Toshiba laptop og en Bluetoothforbindelse tilbage i 1999, da jeg første gang sendte live from Essen.
Bortset fra at mobilens dataforbindelse var hundedyr dengang, var der ingen tekniske problemer.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Mobiltelefon som 'hotspot' til tablet

Post by Bugge »

Min kollega Dalmore40 har vist mig hvordan man gør. Jeg gik ind i indstillinger på min egen phøne og satte den op, hvorefter Jørn koplede på den med Wi-Fi forbindelsen og begyndte at surfe på BoardGameGeek via min Samsung Galaxy S Plus.

Det virkede sku, så jeg er på markedet efter en billig men god 7" tablet, højst sandsynligvis en Samsung Galaxy Tab 3 til 999,-kr.

Tak for hjælpen :D

Søren
Post Reply