Bytte bytte købmand

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Bytte bytte købmand

Post by Goblen »

Hejsa,

Sad lige med en tanke - ved ikke om det kan lade sig gøre, men deler den og håber på noget feedback.

Jeg har nogle brætspil jeg aldrig nogensinde får spillet. Enten fordi jeg synes de ikke er lige så spændende eller fordi de altid bare bliver prioriteret fra.

Et af dem er Smugglers of the Galaxy, og det vil jeg gerne byde ind med.

Min tanke er at jeg tror de fleste af os har sådanne spil, og hvad nu hvis vi samlede dem i en stor pulje her i december og simpelthen byttede dem - ikke i traditionel forstand - men byttede dem tilfældigt/lodtrækning ud til alle der deltog med et spil. På den måde får spillet måske et nyt hjem hvor det bliver spillet.

Hvad er jeres tanker?

/Brian
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Bytte bytte købmand

Post by Sir William »

Jeg kunne godt være fristet, nogen ide om hvordan overlevering skulle foregå?

Også hvordan det vurderes i værdi så det vel bliver lige over.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Bytte bytte købmand

Post by Goblen »

Overlevering - slet ikke nået dertil endnu :-) Selv kører jeg til Herning eller Århus en/to gange om måneden. Men det kan vi diskutere hvis der er stemning for det.

Værdi. Selv går jeg ikke så meget op i det. Derfor er jeg lidt ligeglad.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Bytte bytte købmand

Post by Helle »

Steen havde på et tidspunkt et ret sjovt tiltag, hvor han donerede et spil væk. Vi andre kunne byde ind med spil, som vi ville donere væk for at få hans spil. De spil gjorde vi så det samme med. Herved kunne transport og overlevering lidt give sig selv, fordi man selv bestemte om man ville byde på et spil, som man ikke kunne hente.
Når de forskellige havde budt blev der stemt om, hvad brugerne gerne så som det nye spil, der skulle gives væk.

Det kunne overvejes at lave noget i den stil. Skal prøve at finde Stonys Indlæg, så du kan se det mere korrekt forklaret ....
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Bytte bytte købmand

Post by Gunness »

Det er her - og en glimrende idé, i øvrigt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply