Næste års Djengis Con

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Næste års Djengis Con

Post by Sir William »

:cry:
Tror ikke det bliver populært, hvis jeg fravælger Påskeferien frem for en weekend med brætspil, så I må jo nok undvære mit smukke ydre, dejlige sind og fremragende evner ved et bræt ved næste DC 8)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Næste års Djengis Con

Post by Mik »

Jeg foretrækker også maj.
Og hermed også en tilmelding fra mig :wink:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Næste års Djengis Con

Post by Stony »

Beklager, men tilmeldinger modtages ikke endnu. Det vil jeg helst have samlet i den "rigtige" tråd, og først når jeg er 100% sikker på at have hytten.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Næste års Djengis Con

Post by Bugge »

Stony wrote:Jeg har netop modtaget en bekræftelse på at vi har hytten d. 11-13. april næste år, og jeg modtager en kontrakt en af de kommende dage.
Den vil jeg underskrive og returnere så hurtigt jeg kan, og så snart jeg kan se at Høvelte Hyttens kalender er markeret med rød for disse dage, så er handlen i hus, og jeg vil straks derefter oprette en tråd til arrangementet. Men der kan i det hele nok gå både en og to uger før vi er der.
Hej Steen,

I humanitetens navn, kan vi ikke aftale, at selvom du måske får en konfirmation om 11½ dag, at du ikke starter din tråd med tilmelding til Djengis Con 2014, før om 2 uger tidligst.

Så slipper vi for at tjekke German Games for tråden hver eneste time de næste 14 dage (selv mens vi sover) :wink:

S
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Næste års Djengis Con

Post by Stony »

Tag nu lige en dyb indånding.
Sidste år fik alle interesserede en plads, og der var sågar plads til et par stykker mere. Der er næsten altid nogen der er forhindrede, og mon ikke også det gør sig tilfældet i år. Vi er gradvist blevet en lille smule flere hvert år, men jeg tror det vil være et fåtal der eventuelt ikke vil blive plads til.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Næste års Djengis Con

Post by Mik »

Bugge wrote: Så slipper vi for at tjekke German Games for tråden hver eneste time de næste 14 dage (selv mens vi sover) :wink:
Kære Søren, det gode ved computere er at man kan programmere dem til selv at sende hver eneste time :mrgreen:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Næste års Djengis Con

Post by Stony »

Nu er kontrakten underskrevet og sendt retur, så nu er hytten sikret.

Inden jeg kan oprette en tilmeldingstråd, skal jeg også lige have styr på aftensmaden lørdag. Der regner jeg jo med at bestille noget udefra, og der bliver jeg nødt til at finde ud af hvad det kommer til at koste, før jeg kan sætte en samlet pris for arrangementet.

Er der nogen forslag/idéer til hvor man kan bestille?

Det skal jo helst være:
- relativt økonomisk uden at maden bliver tarvelig
- fra et sted der er villig til at bringe ud i Allerød området
- helst ikke en løsning, hvor udbydere i den efterfølgende skal afhente kasser og skåle, for der er vi der jo slet ikke.

Jeg tænker at det eksempelvis kunne blive kinesisk, men det det er bare et forslag.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Næste års Djengis Con

Post by Bugge »

Jeg foreslår at maden skal være spiselig, ikke nødvendigvis prisen :wink:

57 familepizzaer kan gøre tricket 8)

S
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Næste års Djengis Con

Post by Larsine »

Bugge wrote:Jeg foreslår at maden skal være spiselig, ikke nødvendigvis prisen :wink:

57 familepizzaer kan gøre tricket 8)

S
Med 30 deltagere kunne vi måske endda nøjes med færrer end 57 familiepizzare.

Om det bliver kinesisk, italiensk, dansk, eller russisk betyder mindre for mig.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Næste års Djengis Con

Post by Helle »

Jeg tænker stadig, at hjemmelavet mad er nemmere og billigere ... men hvis det ikke er en mulighed, så gerne enten sandwich, pizza eller masser af salater.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Næste års Djengis Con

Post by Stony »

Helle wrote:Jeg tænker stadig, at hjemmelavet mad er nemmere og billigere ... men hvis det ikke er en mulighed, så gerne enten sandwich, pizza eller masser af salater.
Billigere, ja. Nemmere, absolut nej.
Hele ideen var at der ikke skulle spekuleres i madlavning. Der er ikke nogen der skal medbringe et halvt ton mad og/eller tilbringe længere tid i køkkenet lørdag eftermiddag.
Ideen var at forsøge dette, for at gøre det hele lidt lettere for os selv.

Grunden til at jeg foreslog kinesisk, er at der findes en kinesisk restaurant i Allerød, der ved mindst 20 kuverter kan tilbyde følgende buffet for 99,- pr. person:

Sprød andesteg
Indbagt kyllingebryst
Indbagte kongerejer
Hjemmelavede forårsruller
Indbagt svinekød
Oksekød med barbecuesauce
Stegte nudler med grøntsager
Svinekød Chop Suey
Indbagte kyllingevinger
Gong Bao oksekød
Kylling i karry
Ris
Stærk chilisauce
Sursød sauce
Soyasauce
Champignonsauce
Mixed salat
Rejechips
Frisk frugt

...og det vil jeg mene lyder bedre end pizza.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Næste års Djengis Con

Post by Frouvne »

Der må være lidt for enhver smag, hvis man tager den menu. Det lyder som en fin løsning.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Næste års Djengis Con

Post by Helle »

Stony wrote:
Helle wrote:Jeg tænker stadig, at hjemmelavet mad er nemmere og billigere ... men hvis det ikke er en mulighed, så gerne enten sandwich, pizza eller masser af salater.
Billigere, ja. Nemmere, absolut nej.
Hele ideen var at der ikke skulle spekuleres i madlavning. Der er ikke nogen der skal medbringe et halvt ton mad og/eller tilbringe længere tid i køkkenet lørdag eftermiddag.
Ideen var at forsøge dette, for at gøre det hele lidt lettere for os selv.

Grunden til at jeg foreslog kinesisk, er at der findes en kinesisk restaurant i Allerød, der ved mindst 20 kuverter kan tilbyde følgende buffet for 99,- pr. person:

Sprød andesteg
Indbagt kyllingebryst
Indbagte kongerejer
Hjemmelavede forårsruller
Indbagt svinekød
Oksekød med barbecuesauce
Stegte nudler med grøntsager
Svinekød Chop Suey
Indbagte kyllingevinger
Gong Bao oksekød
Kylling i karry
Ris
Stærk chilisauce
Sursød sauce
Soyasauce
Champignonsauce
Mixed salat
Rejechips
Frisk frugt

...og det vil jeg mene lyder bedre end pizza.
Ja ja da ... Så ikke nemmere tidsmæssigt. Altså hvad der lyder bedst er jo altid en smagssag ... Og afhænger af kvaliteten, men det kinesiske er mere varieret og giver fine muligheder for flere for at finde noget, som de har lyst til.
Det er dit valg, hvad du synes, vi gør lørdag. Hvis der er stemning for kinesisk, så gør vi da bare det.
Til en pris på 99,- så er det helt sikkert ikke dyrt eller skræmmer nogen væk.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Næste års Djengis Con

Post by Robert »

Stony wrote:Grunden til at jeg foreslog kinesisk, er at der findes en kinesisk restaurant i Allerød, der ved mindst 20 kuverter kan tilbyde følgende buffet for 99,- pr. person
God ide.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Næste års Djengis Con

Post by Black Sea »

Robert wrote:
Stony wrote:Grunden til at jeg foreslog kinesisk, er at der findes en kinesisk restaurant i Allerød, der ved mindst 20 kuverter kan tilbyde følgende buffet for 99,- pr. person
God ide.
Helt enig!
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
Post Reply