Papskub – min bare røv!

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Papskub – min bare røv!

Post by Mads321 »

MortenS wrote:Ok, nu begynder det at blive helt morsomt at følge...
..og så ellers i fineste stodder-stil, gentage overfor Bo Jørgensen, der står bag papskubber.dk, at navnet giver assosiationer til et andet ord der slutter på ..-skubber
Af nysgerrighed.. hvad er det for andet ord?
Det starter med b og slutter på en vokal. Men det har intet med min nuværende kritik af navnet at gøre. Det er blot en uheldig association jeg fik dengang, og som jeg har hevet frem af gemmeren fordi det viser hvad der kan komme ud af manglende forståelse.
User avatar
retry
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Jul 19, 2008 10:10 pm
Favoritspil: Combat Commander; Commands & Colors: Ancients; Commands & Colors: Napoleonics; Memoir '44; Battle Cry; BattleLore; Go; Claustrophobia
Location: Farum
Contact:

Re: Papskub – min bare røv!

Post by retry »

"Papskubber" er ikke folkevid. Det virker søgt og sådan lidt småstudentikost. Originalt måske, og så alligevel ikke: Det meget eksplicitte slangudtryk for en seksuel aktivitet var der jo først.

Apropos originalitet: I skrivende stund er alle brikflytter-domæner ledige.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Papskub – min bare røv!

Post by Gunness »

Jeg er helt enig i, at papskubber er et dumt navn. Det er unødigt indspist og lidt for "høhø-nudge nudge"-agtigt.
BoardGameGeek giver i det mindste mening for udefrakommende. Det handler om brætspil og geeks - det er da til at forstå, uanset om man bliver skræmt væk af geek-delen eller ej.
Papskubber giver næppe ret meget mening for andet end de allerede indviede.

...men det ved jeg egentlig heller ikke, om GermanGames gør :) Men i det mindste kan man se, at det handler om spil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
MortenS
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 20
Joined: Thu Aug 22, 2013 12:42 am

Re: Papskub – min bare røv!

Post by MortenS »

Det er sjovt når det kun er folk der i forvejen er "indspiste" i "miljøet" (er der sådan et?), der mener at at navnet er indspist. :)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Papskub – min bare røv!

Post by Gunness »

Mon ikke det er fordi alle de andre slet ikke kender til debatten? :)
Jeg kan da hurtigt lave en vox pop blandt min ikke-papskubbende omgangskreds og høre, hvad de synes om navnet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Papskub – min bare røv!

Post by Helle »

Gunness wrote: ...men det ved jeg egentlig heller ikke, om GermanGames gør :) Men i det mindste kan man se, at det handler om spil.
Hæ ... Det gør det jo næppe ... Mere ... Men tvivler på, at det bliver ret meget anderledes.
Vi stod også dengang med problemet med, hvad man skulle kalde en side, når man ikke kunne bruge æ ø og å ... Og brætspil indeholder æ ... I dag kunne man sikker godt bruge æ ø å.
User avatar
Bojay
Posts: 1
Joined: Wed Sep 11, 2013 3:56 pm

Re: Papskub – min bare røv!

Post by Bojay »

Jeg oplevede første gang en "dame" som var noget stødt over navnet .. "det kan man altså ikke kalde et seriøst website" formanede hun mig og fortsatte " .. ja og så når I har børnespil !". Hun havde i hvert fald venner som ikke ville kunne lide sådan noget.

Jeg smilede til hende og spurgte til om hendes venner var meget revisor-agtige og hvad det da præcist var, ved navnet, som de ikke brød sig om .. og hun svarer (uden at dø af grin) .. "ja det lyder jo som papgnubber"

Jeg havde selv gættet på en bæskubber .. altså en bøsse-joke .. men nej-nej en pap-gnubber.
Jeg var flad af grin og slog det hen med at hendes venner var fiktive :-)


Nu er der gået et par år og jeg har hørt masser af folk som siger "hvorfor hedder det det ?" men når man forklarer at ja - det er jo et website for folk der skubber med pap. Så har min oplevelse været (99%) så folk udtrykker - "Sjovt - den url kan jeg da huske, det checker jeg lige ud". Fair nok - jeg er muligvis ikke ham folk først vil rive hovedet af og skælde ud på, så måske dem jeg har mødt har været falsk-flinke.


Hvis jeg lige skal knytte en hurtig kommentar til Mad's kritik så er jeg bange for den der tanke om at der er tusind-vis af folk, som ikke spiller brætspil i dag, fordi vi har valgt et selvironisk navn og sjov url. Jeg synes vi (en redaktion med 22 mand) gør et kæmpe arbejde for at komme ud og få gjort alle mulige danske, nørdede, visuelle og begejstrede detaljer tilgængelige omkring spil vi elsker.

Don't judge the book by it's cover .. og hvis vores site i tone, layout, tilgang var "ASL og heavy-metal", så ville jeg kunne forstå det lidt unfair i at vi opfører os som om vi er et bredt favnende site (inkl. købeguides til børnespil) men sådan ser jeg det ikke. Det er underforstået at vi ikke er et site isoleret om quiz-spil eller magic-kort. Men jeg synes vi har et span der er ret imponerende og at det netop er længder bedre end BGG for at få nye spillere i dk.
Så hvis jeg stiller mig op og taler pænt og siger noget godt, taler pænt dansk og underviser og hjælper nysgerrige i at spille brætspil, så synes jeg det er en mystisk detalje at snakke om at jeg har "to forskellige sokker på".

Men for mig kommer det ned til at hvis det ikke må have et glimt i øjet så er det ikke så meget url'en eller navnet .. men så er det hele måden at gøre det på. Så er der ikke langt til at Mads' spørger om vi ikke bare kunne lave noget andet - mere Hr. og Fru DK eller mere Kallaha - og der er svaret jo bare at vi er en flok bag sitet .. der er plads til flere og det er ikke en lukket fest, men vi giver solskin og opmærksomhed til de spil og designere som vi synes fortjener det. Det ligger ikke i navnet - det ligger i indholdet.
// Bo Jørgensen

Redaktør på papskubber.dk
Udgiver af magasinet Brikker & Bræt
MortenS
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 20
Joined: Thu Aug 22, 2013 12:42 am

Re: Papskub – min bare røv!

Post by MortenS »

Jeg må være meget out of the loop, når jeg hverken har hørt om bæskubbere eller papgnubbere. Ellers må det være noget jysk :D
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 114
Joined: Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Location: Vejle

Re: Papskub – min bare røv!

Post by Deus »

Jeg elsker navnet!

Hej - Jeg hedder Peter og jeg er en Papskubber!
Post Reply