Interesse for fast Android: Netrunner turnering i København?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

Da Senzai wrote:Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at der må være andre Danskere, der spiller Netrunner end lige dem, der er på GermanGames.dk

Jeg synes, at det var flot, at der var syv, der mødte op, men det kunne være fedt, hvis der kom endnu flere - men det gør der ikke, hvis de ikke ved, at vi spiller i Faraos.

Er der interesse i at oprette en Facebookgruppe for Netrunnere i København for synlighedens skyld? Der skal bare stå i beskrivelsen, at vi spiller fast Netrunner, hver mandag fra klokken 18 af, og så eventuelt et link til GermanGames, hvor vi stadig vil føre vores Netrunner diskussion/Planlægning.

Jeg ved, at før Faraos byggede om havde de en opslagstavle i butikken. Jeg fik ikke bidt mærke i sidste gang, om de stadig har det, men ellers kunne det være en ide, at hænge et opslag op der, hvor vi skriver, at vi spiller hver mandag, og så adressen til dette forum for mere information, og eventuelle spørgsmål.

Det kunne være kongen, hvis de Netrunnere, der ikke er herinde også vidste, at vi spiller ^_^


Jeg har oprettet en gruppe på Facebook:


https://www.facebook.com/groups/524028571010974/


Jeg så gerne, at så mange som muligt tilmeldte sig, så folk kan se, at det ikke bare er noget jeg finder på, når jeg skriver, at der faktisk findes folk, der spiller netrunner :lol:


Har I nogen forslag til ændringer i beskrivelsen eller andet, så siger I bare til.
Last edited by Da Senzai on Thu Sep 12, 2013 3:00 pm, edited 1 time in total.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by netsapiens »

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

Okay, så er min nyoprettede gruppe vist overflødig.

Jeg kan vist ikke slette gruppen, men nu har jeg forladt den ihvertfald.

Tak for linket til de to andre, nu har jeg anmodet om at blive medlem. :)
Image
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Jake Helms »

Står i Faraos lige nu, og hvis I ikke har lagt mærke til det sidst, så hænger der en Netrunnerplakat, hvor der står at man kan tilmelde sig til turneringen på Viking-Con.

Det er tilmeldingsplakaten fra Game Night Kit Season 2, hvilket nok betyder at man kan regne med promo-udgaver af Kat og Scorched Earth til Viking-Con. Det bliver fedt!
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

Cool - har også lige set Faraos seneste Facebook status opdatering.
"Mere Cyberpunk!
Kortspillet Netrunner er på hylderne igen. Foruden alle udvidelserne har vi fået en stor stak grundspil til Netrunner hjem:
http://www.faraos.dk/Games/Vare/Brætspi ... ¯-core-set

Og mandag aften, kl.18, bliver der spillet Netrunner i spilområdet."
Alt for fucking fedt, at de lige nævner, at vi spiller om mandagen! :D
Image
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

Jeg har siddet og hygget mig med at lave decks, så jeg kan stille andet end de pre-konstruerede coresæt begynder decks imorgen.

Når man sidder og laver decks, kan man rigtigt fornæmme, hvor fedt Netrunner er. Både spil-mæssigt, men faktisk også tematisk.

Jeg mangler stadig coresæt nr. 2, Creation and Control, samt Opening Moves, så de decks jeg tager med imorgen er henholdsvis 7 og 9 kort fra deres endelige lister.

Jeg har bare kommet andre kort i istedet, der kan "nogenlunde" spille samme rolle i decket, men de kommer nok til at fremstå lidt kluntede.

Glæder mig ihvertfald til at prøve dem imorgen! :D
Image
christianmp
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 10
Joined: Tue Aug 06, 2013 12:02 pm

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by christianmp »

@da senzai.
Er du allerede gået shop amok i udvidelserne?

Jeg har forsøgt at konstruere lidt decks, men mangler i den grad overblik og 'en plan' for hvordan det skal sættes sammen.
Har tænkt mig at lave nogle proxies af kort fra core settet så jeg kan supplere mit i forvejen sparsomme udvalg af kort.
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Jake Helms »

Jeg har også prøvet at smække et deck sammen, og tænker lidt, at det nok er sådan, man bliver bedre til det.

Håber på, at jeg også kan nå at kigge lidt på at lave et Runner-deck, inden vi skal spille i dag.

Glæder mig til at se jer derinde!
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

christianmp wrote:@da senzai.
Er du allerede gået shop amok i udvidelserne?

Jeg har forsøgt at konstruere lidt decks, men mangler i den grad overblik og 'en plan' for hvordan det skal sættes sammen.
Har tænkt mig at lave nogle proxies af kort fra core settet så jeg kan supplere mit i forvejen sparsomme udvalg af kort.
Jeg har alle data-packs på nær Creation and Control, og så har jeg coresæt nr. 2 på vej med posten.

Jeg synes ikke umiddelbart, det virker så uoverksueligt at lave decks, da Kortpoolen indtil videre er ret lille i forhold til f. eks Magic, som jeg også har spillet.

Selvom jeg er helt ny til Netrunner, så har jeg været så heldig at sidde og tabe 10 gange i streg til Jake, så jeg har nok alligevel lidt flere kampe end dig.

Det første du skal gøre at finde på en plan for, hvordan du vil vinde spillet. Vil du lægge en masse fælder som modstanderen kan løbe ind i og dø af, så er Jinteki nok et godt valg.

Alternativt kan du kigge på, hvilket Firma, der ser sejest ud. Kan du lide Hass Bioroid, så tag et kig på, hvilke kort de har. Jeg ved, at de har mange kort, der enten tvinger løberen til at miste clicks eller giver dem Brain-damage. Så vil du spille HB, så kan du f. eks vælge et af de to tema´er, og så bygge dit deck op omkring et af dem. På den måde får decket fokus, og du har en plan for, hvad du gerne vil istedet for bare at spille kort i den rækkefølge du trækker dem.

Jeg er miljø-skadet, så jeg har bygget mine to decks op som, jeg ville bygge et Magic-deck.
F. eks har jeg fundet ud af, at Credits betyder meget i Netrunner, og jeg derfor gerne vil starte med et kort på hånden, der giver mig Credits.

Jeg kan så regne ud, at da jeg spiller 45 kort i mit deck, og jeg starter med 5 kort på hånden, jamen, så skal jeg spille minimum 9 kort, der laver penge for statistisk set at kunne forvente, at starte med sådan et kort. Smid måske så lige lidt ekstra pengekort i, bare for god ordens skyld, og jeg bør være good to go på den front.

Du skal huske på, selvom, du højest må have 3 af et kort i et deck, så kan du stadigvæk godt spille med flere af det samme kort i abstrakt forstand.
I min verden, så er Wall of Static og Caduceus det samme kort. De koster begge to 3 penge at flippe, og begge har en sub-rutine, der lyder "End Run". Smid lige tre Enigma (3 credits at flippe, Subrutine "end run") i decket, og voila, så starter vi - altså i vores magiske drømmeverden-, også med noget billigt ICE på hånden, vi kan smide foran HQ eller RnD alt efter, hvad du helst vil beskytte.

Så du skal finde ud af, hvad du gerne vil, så spille med kort, der gør det ^_^

Jeg har lidt svært ved at arbejde med, at man "kun" må have 3 kort med samme navn i decket, da jeg er vandt til fire, men med hensyn til, hvor, hvor mange af hver kort, man spiller med, så tænker jeg at tommel-fingeren regel på være.

3 af et kort: Kort du gerne vil trække i hvert spil.
2 af et kort: Kort du gerne vil trække, men som ikke nødvendigvis er need to have, eller kort som du ikke behøver i starten.
1 af et kort: Kort du ikke behøver, men som nu er meget sjove alligevel. Alternativt kan de fungerer som kort nr. 4-5 af et "3 af et kort", kort. F. eks ved ICE eksemplet før. Selvom kort hedder noget forskelligt kan de godt have samme rolle.

Jeg ved ikke om det overhovedet hjælper det jeg skriver her, men i mit hovedet giver et mening.

Når du så har lavet et deck, du synes ser fornuftigt ud, så tager du det med, taber en hel masse med det, og så lægger du mærke til, hvorfor du taber, og hvilket få ting, der virkede i dit deck, og så laver du en smule om på det til næste gang, og ser om det er bedre ^_^

-------

Jeg tager også to decks med i dag, men de er slet ikke repræsentative, da jeg mangler mellem 1/4 og 1/3 af kortene. Men Whatevs. Jeg skal bare have nogle kampe, så jeg kan lære at spille.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by BlueSwan »

I modsætning til Magic (som jeg ikke har spillet), siges det er selve decket er mindre vigtigt end evnen til at spille det. Hvis man taber med sine decks skal man ikke nødvendigvis konkludere at det er deckets skyld. :wink:

En MEGET typisk fejl blandt nye runners er at der simpelthen ikke spilles aggressivt nok. I forhold til det er det også vigtigt at vide hvilke typer af "ubehagelig" ICE man kan støde ind i tidligt i spillet. Man bør f.eks. kende til Rototurret, Neural Katana og Ichi 1.0 - alle Ice der kan skade dig tidligt i spillet.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Jake Helms »

Bedre sent end aldrig! Tak for et par rigtig gode kampe i mandags! Det var hyggeligt at møde jer alle sammen, og det virkede til, at vi alle fik et par gode spil ind.
Husker specielt mit spil moe Emil, hvor jeg spillede Runner. Det gik totalt i hårdknude til sidst, og det endte med, at Emil sad med ét kort i R&D, med 4 Agenda points, mod mine 6 - og jeg formåede at trække mine 3 sidste kort, hvor Inside Job lå på bunden, bruge det, og samtlige af mine mønter på lige præcis at overleve og hapse hans 3-point Agenda. Nøj, jeg var smadret derefter, men det var så tæt, som det kan blive! Et helt vildt godt spil - ses på mandag!
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

Ja i lige måde! Jeg morede mig også gevaldigt, og havde endnu et lærerigt spil, denne gang mod Sonny, hvor jeg lige fik lidt flere ting på plads.

Det var også godt det spil, jeg havde mod Jake, hvor jeg blev flat-linet i tur to! :D

Jeg har fået mit ekstra coresæt samt Creation and Control, så nu er jeg et skridt tættere på at have kortene til mine decks. Glæder mig til at Faraos Cigarer får Opening Moves! Så jeg kan få de sidste par kort. Jeg kan godt lide, hvordan mit Weyland-deck ser, så nu skal jeg bare lære at spille ordentlig!

Efter at have fået mit Creation and Control udvidelse, har jeg helt vildt lyst til at lave et Brain-damage deck :D.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by BlueSwan »

Da Senzai wrote:Efter at have fået mit Creation and Control udvidelse, har jeg helt vildt lyst til at lave et Brain-damage deck :D.
Jeg har bygget et dedikeret HB Brain Damage deck og det er sjovt at spille, men næppe for alvor kompetitivt. Cerebral Overwriter er nok bedre i Jinteki eller Weyland end i HB.

Jeg spillede et spil med det deck imod Rune, hvor han fik 5 brain damage, men alligevel vandt på et lidt heldigt run.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by BlueSwan »

Hvordan gik det igår?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Interesse for fast Android: Netrunner turnering i Københ

Post by Da Senzai »

Jeg gik allerede ved 20.30 tiden, da jeg skulle hjem i seng :P

Men jeg morede mig meget godt, og jeg fik prøvet at spille mod Asbjørn.

Det var 2 nye hoveder, som jeg ikke havde set før, hvilket var ret positivt! :D Tilgengæld manglede vi Simon og Rune fra tidligere spil - men mon ikke de dukker op igen en anden gang? :D
Image
Post Reply