Ses vi til DHL stafetten?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Ses vi til DHL stafetten?

Post by Frouvne »

For de fleste af os er DHL i hverdagen vel nærmest synonymt med en ny leverance af brætspil. En enkelt uge af året sender det dog andre associationer ... og den går vi så ind i nu for alle os i Københavnsområdet. Med over 120.000 løbere er det vel ikke helt urealistisk at forvente, at der er flere herindefra der løber med i den kommende uge. Jeg løber onsdag? Hvilken dag løber du?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by Bugge »

Jeg er på tirsdag. Målet er 23-24 min., men vil være tilfreds med at komme under 25 min.

Derefter Øl, Vin og ristede pølser i Gladsaxe Kommunes telt. Mums :D

S
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by Stony »

Onsdag. Da jeg har annonceret at jeg nok bliver lidt forsinket, løber jeg nok en af de sidste ture. Bagefter har firmaet arrangeret grill.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by Frouvne »

For mit vedkommende står den også på grill. Kan jeg løbe omkring de 25 min. er jeg godt tilfreds; jeg har varmet op med tre ugers skadesperiode og har valgt ikke at teste benene før onsdag for at maksimere restitutionsperioden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by Mikkel »

Jeg er blevet lokket til at løbe på torsdag. Mit mål er at komme i mål inden grillen slukkes...
Image
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by peskjens »

Mikkel wrote:Jeg er blevet lokket til at løbe på torsdag. Mit mål er at komme i mål inden grillen slukkes...
Ha-ha - god tur, Mikkel.
shadowdale
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 58
Joined: Fri Feb 10, 2012 8:08 am

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by shadowdale »

Onsdag, hvis jeg tager mig sammen til at komme ind til det - er på barsel lige nu, så jeg ved ikke helt om det bliver til noget. Kommer jeg så skal der gerne løbes omkring 20.
Pulazzo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 66
Joined: Thu Feb 26, 2009 4:57 pm
Favoritspil: Lords of Waterdeep, Arkham Horror, Last Night on Earth, Descent - spil med tema og bits! Og selvfølgelig Pandemic, Race for the Galaxy.
Location: Nibe

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by Pulazzo »

Hvad med Dobbelt-A? Nogen dér?
Jeg er på banen onsdag. Degraderet til 2.-holdet og må tage til takke med den usle, udleverede madkurv...
Men never mind - det er hyggeligt! :D
Mvh. Henrik
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by netsapiens »

Jeg blev også hyret til en tur på grund af frafald.. i morgen, onsdag. Jeg gider egentlig ikke, slet ikke fordi jeg skal løbe den sidste tur. Og hvis i år bliver som det har været de sidste år, bliver det nok sidste gang jeg gider. Det er ikke så sjovt som det kunne være, og ruten i år er igennem halvanden kilometer grill-os til sidst. Svært at smile på den tur.

Men til gengæld løber jeg langsomt, og forventer 25-30 minutter :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by Bugge »

1 out of 2 ain't bad... Ok, jeg nåede ned på 24:25, hvilket ikke var under 24 minutter, som var mit mål.

Men i betragtning at kun 1 km foregik på asfalt, resten var på grus og kunstgræs, at man startede som nummer et sammen 250 andre, så der var trafikale problemer, at de giftangreb man blev udsat for 'grill efter grill' får Syrien til at ligne en børnehave samt at der står 54+ år på dåbsattesten, så er jeg tilfreds med at være 6 minutter fra min rekord fra 1991...

S
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by netsapiens »

Jeg overvejer gevaldigt at trække i en gasmaske i ren protest. Det er efterhånden ikke et motionsløb, men en folkefest. Og det er FINT, men så lad dog være med at tvinge mig til at løbe i den os.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by Sir William »

netsapiens wrote:Jeg overvejer gevaldigt at trække i en gasmaske i ren protest. Det er efterhånden ikke et motionsløb, men en folkefest. Og det er FINT, men så lad dog være med at tvinge mig til at løbe i den os.
Har det ikke været en folkefest længe? En undskyldning for firmaer til at lave noget social hygge og samle folk fra forskellige afdelinger. Var måske motionsløb i starten, men det er så også mange år siden.

Deltager ikke selv af flere grunde - den officielle er at min læge fraråder det -, mest fordi der er mange mennesker - kaos ind og ud fra området, løbeunderlaget med måtter så man ikke kan se evt. huller, grilllugt fra de mange grille og så at det slutter for sent, når man har ca. 45-60 min. hjem.

Det eneste plus ved DHL stafetten er så det sociale.

For et par år siden, kom vores chef (Fødevareministeren) forbi, ikke for at løbe men for at servere fadøl for os. Der blev så lige taget nogle billeder og så var hun væk igen.

Forresten, er altså rimelig imponeret over jeres forventede løbetider. Mit mål var altid bare under 30 min.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Ses vi til DHL stafetten?

Post by Frouvne »

Jeg er naturligvis enig i, at det sociale aspekt af DHL stafetten er helt centralt. Jeg syntes dog heller ikke man skal glemme det sundhedsmæssige aspekt. Det er måske svært at få øje på, når man løber i grill-osen (jeg skal selv løbe sidst i aften, så det kan jeg tale med om imorgen!) men hvis man tager det seriøst nok til at man vil kunne løbe de 5 km, så kræver det - for de fleste af os - at vi træner os op til det. For mig var det i hvert tilfælde en væsentlig støtte til at jeg sidste år kom i gang med at løbe for alvor og jeg kan se, at det fungerer på samme måde for dem der i år er kommet til vores hold. Og når først man kommer ordentlig igang med løberiet, så er det svært ikke at komme til at komme til at kigge på kosten og så er man pludselig inde i en positiv spiral. Og når ens omgivelser på arbejdspladsen er inde i samme proces på samme tid virker det både inspirerende og motiverende. Det har det i hvert tilfælde gjort på min arbejdsplads, hvor vi kan stille et fuldt hold på trods af at vi er under ti mand m/k på arbejdspladsen. Og det er på trods af at vort ambitionsniveau er meget forskelligt med tider fra omkring 18 til 45 minutter.
frouvne, administrator

Image
Post Reply