Arkham Horror

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Arkham Horror

Post by Sir William »

Hej,

Konen og jeg mener, at vi får spillet alt for lidt Arkham Horror og vi synes jo det er et rigtig godt spil.

Derfor ville vi gerne lige vejre stemningen herinde, om der skulle være nogen i efteråret der ville være friske på en gang Arkham Horror.

Vi havde overvejet at stile efter 8 personer, vi har selv kun prøvet 4 personer men kunne godt være fristet af 4+ deltagere. Ved ikke om spillet bliver for langt.

Havde så selv tænkt på om man kunne gøre det til en "tema-aften", hvorved det blev krydret med en gang Murder Mystery undervejs.

Sidstnævnte er kun en meget løs tanke, det primære er at få spillet noget AH. Vi har 2 af de store udvidelser og 2 af de små.

Vi tænkte at det skulle være i den mørke tid på året, bare for at give den rette stemning og også gerne en lørdag.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Arkham Horror

Post by Jonezy »

Jeg tager gerne til Skævinge for at battle Ancient Ones.... Men er 8 spillere ikke lige i overkanten? Har selv kun prøvet det med max 4 spillere og der fungere det ihvertfald godt.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Arkham Horror

Post by Sir William »

Jonezy wrote:Jeg tager gerne til Skævinge for at battle Ancient Ones.... Men er 8 spillere ikke lige i overkanten? Har selv kun prøvet det med max 4 spillere og der fungere det ihvertfald godt.
Har også kun prøvet med 4, men der kan være op til 8 og det kunne altså være sjovt at se hvordan det fungerede.

Men 4 er også godt, Pernile vil bare så gerne spille noget AH.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Arkham Horror

Post by Mikkel »

MIG!

Det blev aldrig rigtig til noget, det vi prøvede at starte op over mail.
Men jeg er bestemt interesseret. Og især når det er en gang efteråret. Det ville passe mig fint :)
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Arkham Horror

Post by Myde »

Afhængigt af præcis hvornår det bliver vil jeg også gerne være med
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Arkham Horror

Post by Andrea »

Jeg vil anbefale, at I er 4 - max 5 - personer, når I skal spille det, da spillet ellers trækker ud.

Derudover kan de store udvidelser godt gøre spillene lange, så kombinér aldrig mere end én lille udvidelse og én stor udvidelse på samme tid.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Arkham Horror

Post by Helle »

Andrea wrote:Jeg vil anbefale, at I er 4 - max 5 - personer, når I skal spille det, da spillet ellers trækker ud.

Derudover kan de store udvidelser godt gøre spillene lange, så kombinér aldrig mere end én lille udvidelse og én stor udvidelse på samme tid.
Eksperten har talt!
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Arkham Horror

Post by Sir William »

Helle wrote:
Andrea wrote:Jeg vil anbefale, at I er 4 - max 5 - personer, når I skal spille det, da spillet ellers trækker ud.

Derudover kan de store udvidelser godt gøre spillene lange, så kombinér aldrig mere end én lille udvidelse og én stor udvidelse på samme tid.
Eksperten har talt!
Jamen, så satser vi på 5 og det er jo så det antal vi er nu. 8)
Tarkan
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:45 am
Favoritspil: Arkham Horror
Location: Måløv

Re: Arkham Horror

Post by Tarkan »

5 er i min optik det værst mulige antal investigators overhovedet. Jeg har efterhånden fået spillet absurd mange AH-sessions, og må erklære mig 100% enig med ColtsFan76(der virkelig ved alt om AH) i denne tråd: http://boardgamegeek.com/article/12957096#12957096 4 investigators er simpelthen perfekt! Dog er idéen med 8 spillere da meget hyggelig, men så skal der så også sættes lang tid af til det.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Arkham Horror

Post by Andrea »

Tarkan wrote:5 er i min optik det værst mulige antal investigators overhovedet. Jeg har efterhånden fået spillet absurd mange AH-sessions, og må erklære mig 100% enig med ColtsFan76(der virkelig ved alt om AH) i denne tråd: http://boardgamegeek.com/article/12957096#12957096 4 investigators er simpelthen perfekt! Dog er idéen med 8 spillere da meget hyggelig, men så skal der så også sættes lang tid af til det.
Fire personer er helt sikkert det perfekte antal. Fem personer kan dog også fungere, men der begynder der at komme ekstratid på, og det skal man være indstillet på. Det bliver dog først rigtig tungt, når det kommer op på seks spillere.
Post Reply