Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Post by krasch »

Det var da en fremragende idé med en turnering. Desværre er der kun plads til 4, og pladserne er allerede optaget.
Det er længe siden jeg sidst har fået spillet noget Netrunner, da min lcg tid er gået til A game of Thrones lcg. Men jeg må snart få støvet kortene af igen, og så kan jeg også sagtens ligge lejlighed til en turnering. Jeg har plads til 8-10 stykker - hvis folk er interesserede.

Når jeres turnering er overstået, kunne jeg da godt tænke mig at høre hvilke factions vinderen spillede :)
Image
Emilploeger
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 14
Joined: Fri Aug 02, 2013 10:11 pm
Favoritspil: Android: Netrunner
Dominion
Agricola
Location: København

Re: Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Post by Emilploeger »

Det var da en god ide med en turnering! Surt at være på interrail og ikke nå at tilmelde sig ;) Jeg bakker op om flere arrangementer i hvert fald!
I mellemtiden, er der nogen der er friske på et par spil en af de næste dage? Er lige kommet hjem og har ingen planer, og Netrunner-abstinenserne er slemme!
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Post by BlueSwan »

Emilploeger wrote:Det var da en god ide med en turnering! Surt at være på interrail og ikke nå at tilmelde sig ;) Jeg bakker op om flere arrangementer i hvert fald!
I mellemtiden, er der nogen der er friske på et par spil en af de næste dage? Er lige kommet hjem og har ingen planer, og Netrunner-abstinenserne er slemme!
Tjoo...hvor bor du henne i landet?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Post by Rune Petersen »

Nu er det jo en mini-turnering, så jeg tror ikke du går glip af så meget (andet end en dag med masser af Netrunner). :) Jeg gad godt se et ordentligt miljø omkring spillet i Københavnsområdet. Det ser ud til at Dragon's Lair i Odense har haft gang i et par turneringer og jeg prøvede at skaffe et officielt turnerings-kit til på lørdag, men det "må" man åbenbart ikke købe iflg. leverandøren. Til gengæld skal jeg love for, at kortene derfra sælges i læssevis på eBay... :roll:
Emilploeger
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 14
Joined: Fri Aug 02, 2013 10:11 pm
Favoritspil: Android: Netrunner
Dominion
Agricola
Location: København

Re: Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Post by Emilploeger »

BlueSwan wrote:Tjoo...hvor bor du henne i landet?
København, så jeg havde håbet på, det kunne blive i Faraos? De har åbent 11-23, i hverdagene, så det skulle nok kunne gå.
Rune Petersen wrote:Nu er det jo en mini-turnering, så jeg tror ikke du går glip af så meget (andet end en dag med masser af Netrunner).
Det var også det, jeg var ked af ;)
Rune Petersen wrote:Jeg gad godt se et ordentligt miljø omkring spillet i Københavnsområdet. Det ser ud til at Dragon's Lair i Odense har haft gang i et par turneringer og jeg prøvede at skaffe et officielt turnerings-kit til på lørdag, men det "må" man åbenbart ikke købe iflg. leverandøren. Til gengæld skal jeg love for, at kortene derfra sælges i læssevis på eBay... :roll:
Ja, jeg har godt hørt rygter om et "Danmarksmesterskab" sidst i juni i Odense :o - Det lyder som om, de er noget længere end os! Vi må vise vores interesse og putte lidt pres på bl.a. Faraos.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Post by Stunke »

Emilploeger wrote:...
Ja, jeg har godt hørt rygter om et "Danmarksmesterskab" sidst i juni i Odense :o - Det lyder som om, de er noget længere end os! Vi må vise vores interesse og putte lidt pres på bl.a. Faraos.
Der er jo ogsaa en Fanatic paa Oesterbro hvis det er taettere paa.
It's about playing games, not owning games.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Post by Rune Petersen »

Så fik vi afholdt turneringen og det var et rigtigt vellykket arrangement!

Vi mødtes ved frokosttid på min hjemadresse og efter lidt ekstra forberedelse gik vi i gang. Som nævnt i mit oprindelige indlæg spillede vi round robin og med et lige antal spillere kunne alle spille uden ventetid.

Overraskende nok var NBN stærkt repræsenteret sammen med Shapers og Criminals. Der blev dog plads til et enkelt Jinteki deck. Uanset de valgte fraktioner havde alle valgt at integrere de nye Creation & Control kort i større eller mindre omfang.

Fordelingen var som følger:

Peter
Corp: NBN – Making News
Runner: Shaper - Chaos Theory

Bo
Corp: NBN – The World is Yours
Runner: Shaper – Rielle ”Kit” Peddler

Kasper
Corp: NBN – Making News
Runner: Criminal – Andromeda

Rune
Corp: Jinteki – Personal Evolution
Runner: Criminal – Gabriel Santiago

For de nysgerrige vedhæfter jeg decklister senere.

Turneringen varede 3 runder á 75 minutter med ca. et kvarters pause mellem hver. I en runde spillede man to spil, hhv. som Corp og Runner. Efter 3. runde var Kasper turneringens sikre vinder med 6 meget overbevisende sejre.

Pointgivning foregår således: Man tildeles 2 prestige point ved en sejr. Hvis man spiller til tid og ikke gør spillet færdig tildeles den førende spiller 1 point. Ved uafgjort på tid tildeles begge spillere 1 point.

Ved afslutningen var stillingen som følger:

Kasper: 12 prestige points / 49 agenda points i alt
Bo: 5 prestige points / 15 agenda points i alt
Peter: 4 prestige points / 20 agenda points i alt
Rune: 1 prestige point / 7 agenda points i alt

Kasper kunne således indkassere sin 1. præmie, 1 stk. Opening Moves datapakke fra den kommende Spin Cycle udvidelsesserie. Bo fik den knap så tematiske 2. præmie som var en god flaske rødvin. Så var der tid til at sludre lidt inden aftensmaden.

Adskillige spil løb ud over tiden og blev stoppet. Dagens eneste nederlag ved flatline blev indkasseret af mig, da jeg tog en Scorched Earth i synet efter et par lidt for respektløse runs på Bo og hans NBN deck. :)

For mit eget vedkommende var det en meget interessant oplevelse. At spille med en skarp tidsbegrænsning (de 75 minutter går hurtigt) sætter gang i adrenalinen og det kan blive særdeles intenst når man først kommer i tidsnød og man griber febrilsk efter enhver chance for at score det afgørende point inden uret ringer.

Mine decks var desværre konstrueret uhensigtsmæssigt. Mine Criminals havde for dårlig økonomi (jeg prøvede efterfølgende en test med Kasper hvor jeg smed et par Daily Casts ind og så kom der mere skub i tingene). De ICEbreakers jeg havde valgt var også for dyre at anvende. Jeg forsøgte at få en link-drevet økonomi på skinner og da mine modstandere alle kørte NBN var det faktisk et rigtigt heldigt valg. Trækkene var dog ikke med mig i den sammenhæng. Et nifty trick mod NBN er dog at bruge Data Leak Reversal når man er tagged. Det skabte i hvert fald et par paniske reaktioner hos mine modstandere når jeg lystigt kunne vælte kort fra R&D over i Archives uden at løfte en finger.

Mit Jinteki deck havde for meget ICE og for få fælder til et ordentligt shell game. Det skal der rettes op på næste gang. Det blev til et par enkelte gode combos undervejs, men generelt var mine modstandere lidt for intimiderede af Jinteki og turde i mange tilfælde ikke ”facechecke”, altså løbe i uvished for at se, om der er noget af værdi i en server. Svaret herpå må som sagt være flere fælder og mindre ICE. Det skal ikke afholde mig fra at spille Jinteki igen, for jeg synes faktisk mindgames og bluffing er en sjov del af spillet.

Efter aftensmaden tog Peter og Bo hjem. Kasper og undertegnede tog yderligere 4 spil for at afprøve variationer af vores turneringsdecks og snakke lidt strategi. I mit 10. spil begyndte jeg dog at begå mange fodfejl og jeg kunne mærke en vis mental udmattelse. Vi pakkede derfor spillet væk og Kasper drog mod Helsinge.

Tak til deltagerne for god skik og sportsmanship - der var masser af godt humør og en letbenet tone under hele arrangementet. Det var lige som det skulle være. Et stort bifald herfra.
Last edited by Rune Petersen on Sun Aug 11, 2013 8:00 pm, edited 2 times in total.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Post by Rune Petersen »

Kaspers Runner deck

Identity:
Andromeda: Dispossessed Ristie (Humanity's Shadow)

Total Cards: (45)

Event: (19)
Special Order (Core) x3
Account Siphon (Core) x3
Emergency Shutdown (Cyber Exodus) x3
Sure Gamble (Core) x3
Dirty Laundry (Creation and Control) x3
Inside Job (Core) x2
Infiltration (Core) x1
Forged Activation Orders (Core) x1

Hardware: (9)
Desperado (Core) x3
E3 Feedback Implants (Trace Amount) x2
R&D Interface (Future Proof) x3 ■■
Plascrete Carapace (What Lies Ahead) x1

Program: (10)
Crypsis (Core) x2
Corroder (Core) x1 ■■
Yog.0 (Core) x1 ■
Datasucker (Core) x3 ■
Djinn (Core) x1 ■■
Sneakdoor Beta (Core) x1
Mimic (Core) x1 ■

Resource: (7)
Kati Jones (Humanity's Shadow) x3
Bank Job (Core) x1
Mr. Li (Future Proof) x2
Compromised Employee (Trace Amount) x1

Influence Values Totals -
Anarch: 9
Criminal: 55
Shaper: 6

Kaspers Corp deck

Identity:
NBN: Making News (Core)

Total Cards: (49)

Agenda: (11)
Project Beale (Future Proof) x3
AstroScript Pilot Program (Core) x3
Private Security Force (Core) x3
Breaking News (Core) x2

Asset: (4)
Melange Mining Corp (Core) x3
Marked Accounts (Cyber Exodus) x1

ICE: (18)
Data Raven (Core) x3
Tollbooth (Core) x3
Caduceus (What Lies Ahead) x2 ■■
Ice Wall (Core) x3 ■
Pop-up Window (Cyber Exodus) x3
Bastion (Creation and Control) x1
Rototurret (Core) x2 ■
Chimera (Cyber Exodus) x1

Operation: (11)
Closed Accounts (Core) x2
Hedge Fund (Core) x3
Midseason Replacements (Future Proof) x2
Psychographics (Core) x2
Trick of Light (Trace Amount) x2 ■■■

Upgrade: (5)
Bernice Mai (Humanity's Shadow) x2
SanSan City Grid (Core) x3

Total Agenda Points: 20

Influence Values Totals -
Haas-Bioroid: 2
Jinteki: 6
NBN: 45
The Weyland Consortium: 7
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Android: Netrunner miniturnering d. 10/8 i Brønshøj

Post by BlueSwan »

Ja, det var fantastisk sjovt. Jeg følte mig godt spillende, men var også forrygende heldig. Helt vildt så mange gange der blev løbet på min hånd uden at agendaerne blev trukket. Mine decks fungerede rigtig godt, men nu må det være tid til at prøve nogle helt andre decks.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply