spilbar 16

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

spilbar 16

Post by glorn »

tror måske nogen vil syntes det er sjovt at møde op denne gang.

det er den 12 september og richard garfield og reiner knizia kommer og holder foredrag.

(for at holde sig opdateret så kan i melde jer til facebook gruppen spilbar)
David.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: spilbar 16

Post by Larsine »

Og vinderne af Guldbrikken afsløres.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: spilbar 16

Post by digter »

Aner ikke hvor svært det er at få designere til at komme og holde foredrag, men det lyder da ret vildt :)
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: spilbar 16

Post by jondifool »

jeg havde så fornøjelsen af at være til spilbar 15. spilbar er jo et ret stort møde-

Jeg havde fornøjelsen af at være til Spilbar 15 igår. Det er jo et ret stort møde, med en fyldt sal i Astra i filmhuset og med demonstration af flere små spøjse computerspil og et par rollespils/confliktspils lege at deltage i bagefter. Gårdsdagens tema "Free to play games" er et emne der nok er nogle overvejelser værd.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: spilbar 16

Post by Mik »

Skobbolop wrote:Aner ikke hvor svært det er at få designere til at komme og holde foredrag, men det lyder da ret vildt :)
Det er såmænd ikke så svært. Ofte skal de bare have dækket deres udgifter.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: spilbar 16

Post by Larsine »

Jeg deltog i Spilbar 11: All Aboard! hvor Guldbrikken 2012 blev afsløret.

Eric Hautemont (fra Days of Wonder) havde et indlæg med titlen "Of Cardboard & Pixels" som primært handlede om forskellen på at lave brætspil og lave elektroniske udgaver af de samme brætspil. Det var meget interessant, men ikke specielt brætspilsrelateret. Bagefter kunne man stille spørgsmål til Eric, og der handlede det lidt mere om brætspil. (6/10)

Thomas Løfgren (fra IO Interactive) havde et indlæg med title "A digital designer´s struggle with the cardboard" som handlede om hvor svært det havde været for Thomas at få udvilket et brætspil, selvom han er vandt til at udvikle computerspil. Det var sjovt og interessant, og jeg kunne genkende mange af de fælder som Thomas fortalte om. (8/10)

Kim Dorf lancerede "Brikker & Bræt", hvilket var en lidt tam affære. (4/10)

Derefter blev Guldbrikken uddelt i diverse kategorier. Det var som sådan noget skulle være. (6/10)

Det sluttede af med "Beer, board games and mingling!" men jeg kunne ikke få øje på nogle brætspil, så jeg snuppede en enkelt øl, et eksemplar af "Brikker & Bræt", og tog hjem igen. (3/10)

Jeg havde forventet at det ville være muligt at prøve nogle af de spil der netop havde vundet guldbrikken, men det var det altså ikke :-(

Alt i alt et OK arrangement, og jeg forventer at deltage igen i år
Post Reply