UK Games Expo 2014

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: UK Games Expo 2014

Post by Mik »

Hvis der ikke er fastlagt en dato endnu, så er der heller ikke fastlagt et sted endnu. Som organisator af G-con burde du vide at når man først har aftalt hvor og hvornår det skal afholdes, så giver datoerne for begivenheden sig selv. Det er meget få conference-centre/hoteller som ikke har en bookingkalender
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

Mik wrote:Hvis der ikke er fastlagt en dato endnu, så er der heller ikke fastlagt et sted endnu. Som organisator af G-con burde du vide at når man først har aftalt hvor og hvornår det skal afholdes, så giver datoerne for begivenheden sig selv. Det er meget få conference-centre/hoteller som ikke har en bookingkalender
Huh...? Der er skam fastlagt datoer, og de står angivet her i tråden. (ca midt på side to)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

No more excuses!

Join the dark side today, and lets go to Birmingham.

http://www.birminghammail.co.uk/news/lo ... ty-6327566

Nu tænker jeg bare at en dag i Birmingham slet ikke er nok.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

Glem ikke UK Games Expo! :D

Matt Leacock kommer og holder foredrag:

www.ukgamesexpo.co.uk/morenews.php?id=7
Sidst spillet:
Image
Jake Helms
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 67
Joined: Tue May 24, 2011 9:19 am
Location: Valby, København

Re: UK Games Expo 2014

Post by Jake Helms »

Hvor mange af jer er det, der tager afsted? Jeg overvejer det kraftigt, da der er nogle fede Netrunner-turneringer derovre, som en del af arrangementet - muligheden for at spille andre brætspil også er så bare et stort plus.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

I skrivende stund er jeg kun bekendt med en person ud over mig selv. Så ikke den store tilslutning. Endnu i hvert fald. Der er jo er jo et par måneder endnu.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

Kom så, de af jer der stadig har Djengis Con withdrawal syndrome, og synes at der er aaaaalt for længe til den næste....

http://mad.ly/6fbcb4?fe=1&pact=22000457225

Det kunne være pivhyggeligt om vi kunne blive nogle stykker.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Robert »

Jeg valgte dette fra omkring nytår, men har fulgt lidt med i deres nyhedsstrøm på sidelinien.
Det rykker lidt i mig, men jeg kommer ikke i år. Måske næste år.

Jeg håber at du giver en rapport efter turen, Steen, så jeg ved lidt mere om hvad/hvordan det er.

God tur i næste uge!
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

Så er man landet. Jeg har haft en dag som turist i Birmingham, og nu kan det kun gå for langsomt med at blive imorgen.

Det lyder fint at man er tjekket ind på Hilton, men man føler sig ikke særlig priviligeret, når man finder ud af at der kun er (langsom) internet i baren, og for at få en premium forbindelse på værelset skal man af med £15 pr. påbegyndte 24 timer. Så det gider man ikke. Jeg vælger nok at spare de 3 x £15 og bruge pengene på noget pap istedet.

Jeg vil se om ikke jeg kan få griflet lidt ned mens jeg er herovre. Men det bliver nok sparsomt med billeduploads på denne lorteforbindelse.
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: UK Games Expo 2014

Post by netsapiens »

Så lad mig da være den første til at ønske dig velkommen hjem Steen, da du nok først læser beskeden når du er kommet helt hjem.

Rigtig god fornøjelse :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

En lille smule om lokationen for UK Games Expo.

Det ligger genialt. Der er direkte flyforbindelse fra København til Birmingham. Vejret var meget vådt da jeg landede, så jeg valgte at springe ind i en taxa, men hotellet ligger så tæt på lufthavnen, at hvis vejret er lidt bedre, kunne man sagtens gå derhen fra lufthavnen. Jeg ved så ikke hvor meget længere de kan benytte sig af denne lokation, hvis Expo'en fortsætter med at vokse i samme hast, for det er stort set alle lokaler på Hilton der er i brug.

Den første dag brugte jeg som turist. Det kostede den svimlende sum af £4,40 for en returbillet med toget til Birmingham centrum. Togstationen ligger i øvrigt lige op til lufthavnen, så der gik jeg hen. Skulle man have lyst til at tage en tur til London istedet, kunne man få en returbillet til £28,50, hvis man valgte at rejse udenfor myldretiden.

Maden er ganske okay, om end de ikke ligefrem er billige på hotellet. Der var desuden fuldt booket her til aften, så jeg valgte at gå over til stationen, hvor der også er et større center med flere cafeer m.m. Og så spiste jeg der istedet.

Folkene på Expo'en har travlt med at sætte borde og stole op. Jeg gav en hånd med, før jeg blev nødt til at smutte for at få noget aftensmad. Der er maaaaange borde og stole. Og de skal vistnok også igang tidligt imorgen, idet et par af lokalerne idag er i brug i andet øjemed, og de er først rømmet kl. 03.00 i nat.

Nu sidder jeg i baren og tyller en øl, inden jeg smutter op på værelset. Det er i øvrigt pænt og rummeligt.

Jeg satser på at kunne aflægge en længere spilrapport imorgen. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Gunness »

Tak for rapporten!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

Jeg sidder og taster på mobilen, så jeg gør det kort.

Idag var helt klart kun opvarmning. Der er "kun" åbent for free gaming. Det er først imorgen forhandlerne åbner og turneringsspillene starter. Det føltes som en langsom start, men efter fyraften er der kommet en del mennesker til.

Jeg har hjulpet lidt til, og har introduceret nogle spil. Jeg har også selv fået spillet et par gange Terra Mystica samt en gang Concordia. To spil jeg selv har medbragt. Jeg når nok lidt mere inden sengen kalder.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Robert »

Tak, Steen. En kort rapport er meget bedre end ingenting.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply