UK Games Expo 2014

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

UK Games Expo 2014

Post by Stony »

Det er ikke så længe siden at UK Games Expo 2013 blev afviklet. Jeg har førhen ikke sat mig ind i hvad UK Games Expo egentlig var for en størrelse, da jeg formodede at det nok var det samme som Essen, men bare i en mindre målestok. Det lader til at jeg tog grundigt fejl, for hvor Essen er et arrangement hvor en masse udbydere kommer og viser og sælger deres varer, og man sekundært kan komme til at prøve nogle spil, er den formel vendt på hovedet i UK Games Expo, så det først og fremmest drejer sig om at at få spillet en masse spil, og sekundært er der desuden en masse udbydere der viser og sælger deres spil.

Det tiltaler mig bare så meget mere, at en deltagelse på UK Games Expo øjeblikkeligt har overhalet mit ønske for at tage til Essen igen. Og at det reducerer mit behov for at bruge mit gebrokne tysk kan kun være et ekstra plus.

Så nu vil jeg i god tid forsøge at plante et frø. Er der nogen der vil med derover til næste år?

Datoen for næste års arrangement har jeg ikke kunne finde nogen steder. Endnu. Men mon ikke det bliver i Maj. Det bliver afholdt i Birmingham, og da Birmingham har en lufthavn, vil jeg tro man nemt kan komme derover. Muligvis ikke direkte, men måske med en mellemlanding i London. Jeg har overhovedet ikke noget overblik for hvad det eventuelt kommer til at koste, men det kan vi jo forsøge at få kortlagt, såfremt der er interesse for at tage derover nogle stykker.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: UK Games Expo 2014

Post by Brichs »

Jeg har gået og overvejet at tage derover.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Jens_Hoppe »

Ja, jeg er da sådan lidt forsigtigt interesseret, hvis det kan passe med mine andre planer til den tid.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: UK Games Expo 2014

Post by Helle »

Stony wrote:Det er ikke så længe siden at UK Games Expo 2013 blev afviklet. Jeg har førhen ikke sat mig ind i hvad UK Games Expo egentlig var for en størrelse, da jeg formodede at det nok var det samme som Essen, men bare i en mindre målestok. Det lader til at jeg tog grundigt fejl, for hvor Essen er et arrangement hvor en masse udbydere kommer og viser og sælger deres varer, og man sekundært kan komme til at prøve nogle spil, er den formel vendt på hovedet i UK Games Expo, så det først og fremmest drejer sig om at at få spillet en masse spil, og sekundært er der desuden en masse udbydere der viser og sælger deres spil.

Det tiltaler mig bare så meget mere, at en deltagelse på UK Games Expo øjeblikkeligt har overhalet mit ønske for at tage til Essen igen. Og at det reducerer mit behov for at bruge mit gebrokne tysk kan kun være et ekstra plus.

Så nu vil jeg i god tid forsøge at plante et frø. Er der nogen der vil med derover til næste år?

Datoen for næste års arrangement har jeg ikke kunne finde nogen steder. Endnu. Men mon ikke det bliver i Maj. Det bliver afholdt i Birmingham, og da Birmingham har en lufthavn, vil jeg tro man nemt kan komme derover. Muligvis ikke direkte, men måske med en mellemlanding i London. Jeg har overhovedet ikke noget overblik for hvad det eventuelt kommer til at koste, men det kan vi jo forsøge at få kortlagt, såfremt der er interesse for at tage derover nogle stykker.
Skal Djengis så flyttes til efteråret i stedet?
Jeg vil gerne prøve en af de større events, jeg har også bare tænkt Essen - men det kommer an på, hvad gemalen har af planer.
Det vil nok være noget, som vi kommer til at gøre sammen, når vi gør det næste gang.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

Helle wrote:Skal Djengis så flyttes til efteråret i stedet?
Umiddelbart nej. Der ligger så mange andre "forhindringer" i efteråret, at jeg fortsat vil mene at foråret er det rigtige sted for Djengis Con. Men det kan godt være at det vil gøre, at den måske kommer til at ligge lidt tidligere end ellers, for ikke at komme til at ligge for tæt på UK Games Expo.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: UK Games Expo 2014

Post by Sir William »

Fordelen med dette event er, at det kan gøres til noget mere familievenligt. Har været i Birmingham - tager ca. 2-3 i bil fra Stansted - og der er andre gode shoppinmuligheder, som familien så kan fordrive sig med mens man er på Con.

Selvfølgelig havde det været bedre, hvis det var i London men så havde det nok også været dyrere.

Måske jeg skal overbevise Pernille om en tur til Birmingham, så kan hun nemmerlig besøge noget familie mens jeg spiller :P
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: UK Games Expo 2014

Post by Helle »

Sir William wrote:Fordelen med dette event er, at det kan gøres til noget mere familievenligt. Har været i Birmingham - tager ca. 2-3 i bil fra Stansted - og der er andre gode shoppinmuligheder, som familien så kan fordrive sig med mens man er på Con.

Selvfølgelig havde det været bedre, hvis det var i London men så havde det nok også været dyrere.

Måske jeg skal overbevise Pernille om en tur til Birmingham, så kan hun nemmerlig besøge noget familie mens jeg spiller :P
2-3 .... hvad? ???
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Gunness »

Et kvalificeret gæt ville være timer?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: UK Games Expo 2014

Post by Helle »

Gunness wrote:Et kvalificeret gæt ville være timer?
Men det lyder af lang tid ... det kom til at lyde som, at det var tæt på ...
Men du har sikkert ret ...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Gunness »

Så vidt jeg ved er der ca. 200 km mellem de to steder, så 2 minutter vil kræve warp drive, og 2 dage vil kræve en æselkærre :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: UK Games Expo 2014

Post by Sir William »

Det var hverken minutter eller dage, men derimod timer.

Det kan nok også gøres hurtigere alt efter chauffør. Fordelen vil være, at man så har bil til rådighed og gøre det til en forlænget weekend og stoppe andre steder undervejs.

Sammenlignet med, hvis du skal flyve via London, så er det vel heller ikke længere. Vil formode, at du skal indregne ca. 1 time med fly fra London inkl. alt.

Mere for at vise et alternativ især fordi flybilletter til Stansted kan være billige.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

Sir William wrote:Det kan nok også gøres hurtigere alt efter chauffør.
Giv mig diplomatisk immunitet og den rigtige bil, og vi er fremme på ca. 45 minutter. :lol:

Jeg antager at du snakker om en lejet bil? Min Rover er liiiige stor nok til at den kan komme med som håndbagage. Og hvad bliver det så prismæssigt, når vi tænker leje af bil ind som en omkostning versus flyvebilleter mellem London og Birmingham samt transport fra Birmingham lufthavn til hotel.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: UK Games Expo 2014

Post by Brichs »

Helle wrote:
Gunness wrote:Et kvalificeret gæt ville være timer?
Men det lyder af lang tid ... det kom til at lyde som, at det var tæt på ...
Men du har sikkert ret ...
I "England-længder" er det også ret tit på. Vi har flere venner i England, og det er ikke unormalt at bruge 1-1½ time i transport, bare for at tage ud og handle i "den gode butik".
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: UK Games Expo 2014

Post by Sir William »

Stony wrote:
Sir William wrote:Det kan nok også gøres hurtigere alt efter chauffør.
Giv mig diplomatisk immunitet og den rigtige bil, og vi er fremme på ca. 45 minutter. :lol:

Jeg antager at du snakker om en lejet bil? Min Rover er liiiige stor nok til at den kan komme med som håndbagage. Og hvad bliver det så prismæssigt, når vi tænker leje af bil ind som en omkostning versus flyvebilleter mellem London og Birmingham samt transport fra Birmingham lufthavn til hotel.
Et priseksempel fra Momondo:
København - Birmingham t/r = ca. 1.570 Dkr.
København - London t/r = ca. 1.200 Dkr.

Kan nok ikke leje en bil inkl. benzin for 400 kr. Så det er nok billigst med fly direkte.

Nå ja, mit er et eksempel med afrejse den 8. maj 2014 og retur igen mandag den 12. maj. Billigst at flyve hjem mandage.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: UK Games Expo 2014

Post by Stony »

Jeg fandt lige ud af at der faktisk ikke er fastlagt nogen dato for 2014 endnu, men at det er mest sandsynligt at det bliver 30. maj - 01. juni.
Sidst spillet:
Image
Post Reply