Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by weilmann »

Gladsaxe Bibliotekerne har indkøbt en masse brætspil, som de har tænkt sig at låne ud til folk.

Denne lørdag (6-4-2013) afholdes et stort åbningsarrangement, hvor folk kan komme forbi hovedbiblioteket og Se & Spille i åbningstiden fra 10-14.

Der er købt MANGE spil, så der skulle gerne være noget for enhver smag, men vi har blandt andet:

Hotel Mystery, A la Carte, Merchants & Marauders, King of Tokyo, Formula D, Dixit: Odyssey, PIXO, Mr. Jack, Match!, Bang!, Mondo, Fresko, Africana, Paris Connection, 7 wonders, Game of Thrones, Small World, Lords of Waterdeep, en komplet samling af EGO-spil, Konsensus, Bohnanza, Settlers (en klassisker), Pandemic, Agricola (en anden klassisker), Power Grid, Arkham Horror, Zombicide, Elder Sign, Zombie Dice, Klickado, Ticket to Ride (USA), Kakerlaksalat, Battlestar Galactica the board game, Abaddon, RISK 2210 A.D og RISK Legacy.

Hvis I har tid og lyst, kunne det være super hyggeligt, hvis I kom forbi og spillede med os.

Mvh
Martin
Mvh
Martin
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by Bugge »

Øh, den ligger lige til højrebenet.
S
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by BlueSwan »

Kan desværre ikke, men det er da et super initiativ, som flere biblioteker burde lade sig inspirere af!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by digter »

Kan man låne spillene med hjem?
Image
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by weilmann »

Jo. Det er meningen at de er til udlån.. bare først om en uges tid. Vi skal have indekseret en masse af titlerne først og det tager tid...
Mvh
Martin
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by digter »

Det er et fedt tiltag. Jeg forstår dog ikke hvordan det vil fungere med RISK Legacy?

Er der ikke nogen der låner zombicide og tager det med til DC?
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by Frouvne »

Det er et meget fint tiltag. Det kunne være interessant på et senere tidspunkt at høre nogle erfaringer om, hvor mange gange et spil kan udlånes inden det må gå på pension grundet manglende komponenter.
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by BlueSwan »

Frouvne wrote:Det er et meget fint tiltag. Det kunne være interessant på et senere tidspunkt at høre nogle erfaringer om, hvor mange gange et spil kan udlånes inden det må gå på pension grundet manglende komponenter.
Ja, den del kan også bekymre mig lidt. Måske var det bedre at man blot kunne spille spillene på biblioteket.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by thomassvan »

BlueSwan wrote:
Frouvne wrote:Det er et meget fint tiltag. Det kunne være interessant på et senere tidspunkt at høre nogle erfaringer om, hvor mange gange et spil kan udlånes inden det må gå på pension grundet manglende komponenter.
Ja, den del kan også bekymre mig lidt. Måske var det bedre at man blot kunne spille spillene på biblioteket.
Jeg har haft lånt en del spil på diverse biblioteker: Caylus, Galaxy Truckers, Arkham Horror, Puerto Rico og Dungeon Lords f.eks og der har aldrig manglet noget. Faktisk er alting oftest lagt i små poser og der er printet player aids ud og lagt ved og det tror jeg ikke var fra bibliotekets side det hele.

Fantastisk initiativ ihvertfald som jeg desværre ikke kan møde op til i morgen og støtte :(
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by BlueSwan »

thomassvan wrote:
BlueSwan wrote:
Frouvne wrote:Det er et meget fint tiltag. Det kunne være interessant på et senere tidspunkt at høre nogle erfaringer om, hvor mange gange et spil kan udlånes inden det må gå på pension grundet manglende komponenter.
Ja, den del kan også bekymre mig lidt. Måske var det bedre at man blot kunne spille spillene på biblioteket.
Jeg har haft lånt en del spil på diverse biblioteker: Caylus, Galaxy Truckers, Arkham Horror, Puerto Rico og Dungeon Lords f.eks og der har aldrig manglet noget. Faktisk er alting oftest lagt i små poser og der er printet player aids ud og lagt ved og det tror jeg ikke var fra bibliotekets side det hele.

Fantastisk initiativ ihvertfald som jeg desværre ikke kan møde op til i morgen og støtte :(
Cool! Jeg anede ikke at man kunne låne brætspil på biblioteker.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by weilmann »

BlueSwan wrote: Cool! Jeg anede ikke at man kunne låne brætspil på biblioteker.
Det ER altså også kun nogle steder der har indført det :)
Mvh
Martin
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by weilmann »

BlueSwan wrote:
Frouvne wrote:Det er et meget fint tiltag. Det kunne være interessant på et senere tidspunkt at høre nogle erfaringer om, hvor mange gange et spil kan udlånes inden det må gå på pension grundet manglende komponenter.
Ja, den del kan også bekymre mig lidt. Måske var det bedre at man blot kunne spille spillene på biblioteket.
Det var det argumen langt de fleste af mine kolleger også havde. Men vi har besluttet at stole fuldt og helt på, at vore brugere er søde og ordentlige mennesker, der godt kan finde ud af at behandle "vore fælles ting" godt.

Vi ville umuligt kunne magte at tælle alle komponenter hver gang de havde været lånt ud, til gengæld koster mange spil ( af familie-typen) ikke stort mere for os end en ny bog i hård indbinding. Så det ville ikke være uoverskueligt at genanskaffe materialerne, når de var så slidte, at man ikke længere kunne suppplere manglende brikker med forhåndenværende materialer.

Det er et forsøg ... men jeg håber det går godt.
Mvh
Martin
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by glorn »

i kunne gemme eventuelle "ødelagte" spil og bruge dem som reservelager. når først spillet er ødelagt behøver i jo ikke at gemme æskerne og kan have tingene i poser med navn på spillet.

så vil første gang et spil gå i stykker være slemt... men derefter vil det jo være til at overskue.
David.
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Spilarrangement på Gladsaxe bibliotek

Post by weilmann »

@David
Nå ja det er også rigtigt :D
Mvh
Martin
Post Reply