Burning Suns - Live på Kickstarter

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
User avatar
Emilarsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:37 pm
Favoritspil: Rome Total War, Starcraft... Cyclades, X-wing Miniatures... and my own games :)
Location: Flensburg
Contact:

Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Emilarsen »

Hey kære gamers,

Mange tak for den feedback jeg har fået, når jeg har henvendt mig til jer.
Nu er tiden oprindet - og vi har lanceret projektet på Kickstarter.

http://www.kickstarter.com/projects/187 ... f-a-galaxy

Håber på at se jer derinde - og giv endelig feedback på det færdige resultat.
På forhånd mange tak!

Ha' en kanon dag, jeg ved min dag har været kanon indtil videre ;)

Venlige hilsner Emil
Bedste hilsner Emil
Burning Suns - http://kck.st/1d2sRN6
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by glorn »

syntes det ser meget interessant ud. (især billerne...)

jeg blev dog lidt nysgerrig da jeg så følgende "Burning Suns has no elements of king-making, player elimination or sudden victories.". vil du løfte lidt af sløret om hvordan i har undgået kingmaking? og i allerhelst lidt tanker om hvordan i som designere har angrebet problemet om kingmaking?

on a side note... vil dansk pick-up være en mulighed? eller kommer det til at foregå 100% gennem en distributør?
David.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by JoelP »

Held og lykke med projektet, lyder interessant med events og player powers.

Jeg kan dig ikke rigtigt finde en regelbog online?
User avatar
Emilarsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:37 pm
Favoritspil: Rome Total War, Starcraft... Cyclades, X-wing Miniatures... and my own games :)
Location: Flensburg
Contact:

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Emilarsen »

#JoelP
Mange tak :) Det har været nogle vilde dage.

Glæder mig at det har fanget din interesse....
Regelbogen vil også komme op om nogle dage, forvent 10. Jeg arbejder på højtryk for at få det hele til at gå op i en højere enhed ;)

Hold dig endelig opdateret på BGG og kampagnen.

#glorn
Hehe, tak - jeg har også nogle super dygtige folk på tingene må man sige :)

I det store hele handler det om, at der ikke er mulighed for at donere/handle/bytte VP (i spillet kaldt Antimatter) med hinanden.
Man har i det store hele ikke indvirkning på hinandens VP, dog kan man tage VP fra hinanden ved erobring af systemer.

Folk kan "gange" op på hinanden, folk kan forstyre hinanden i større og mindre omfang, men det er selvfølgelig velkendt, hvis du også vil lave et "frit" spil. Men reelle "king-making" situationer dukker ikke op.

Håber det gav et nogenlunde svar :)
Jeg regner med at lægge videoer af forskellig længde op, hvor jeg forklarer spilkomponenter og mekanikker.


Ingen "pick-up" pt. Det er for besværligt, og jeg har ikke kapaciteten til selv at distribuere, så det bliver igennem et firma.

Tak for interessen, og ha' en super dag.
Venlig hilsen Emil
Bedste hilsner Emil
Burning Suns - http://kck.st/1d2sRN6
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Stunke »

Emilarsen wrote:...
I det store hele handler det om, at der ikke er mulighed for at donere/handle/bytte VP (i spillet kaldt Antimatter) med hinanden.
Man har i det store hele ikke indvirkning på hinandens VP, dog kan man tage VP fra hinanden ved erobring af systemer.

Folk kan "gange" op på hinanden, folk kan forstyre hinanden i større og mindre omfang, men det er selvfølgelig velkendt, hvis du også vil lave et "frit" spil. Men reelle "king-making" situationer dukker ikke op.
Jeg ledte efter denne traad (jeg kigger normalt ikke i designerforummet) fordi jeg lige netop selv sad med kingmakerspoergsmaalet efter at have set din kickstarterside.

Hvis spiller A og spiller B begge to er 1 antimatter vaek fra at vinde og det er tydeligt at de begge er i stand til at faa den sidste antimatter inden naeste runde og spiller C nu kan angribe enten A eller B, saa vedkommende spiller mister nogen af sine antimatter saa afgoer spiller C vel hvem der vinder spillet? Eller er der noget endnu mere kringlet til spillet som lemper paa det?

Eller sagt paa en anden maade: I alle multiplayer spil jeg nogensinde er stoedt paa hvor der er fri interaktion mellem spillerne, vil der altid kunne opstaa en kingmakersituation, det er nok derfor flere af os studser over det.

Jeg glaeder mig ustyrligt meget til at se reglerne. Jeg er lidt for bidt af sci fi for tiden men jeg er ogsaa lidt traet af spil der tager en evighed at spille, saa hvis Burning Suns er hurtigere at spille end andre sci fi spil saa er det kun et plus.
Er der mulighed for et demospil i Kbh paa et tidspunkt? Det kunne jo nemt tiltraekke flere danske backere.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by glorn »

jeg melder mig i hvert fald gerne under fanen som test-spiller. (selv hvis spillet er færdig-udviklet)
David.
User avatar
Emilarsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:37 pm
Favoritspil: Rome Total War, Starcraft... Cyclades, X-wing Miniatures... and my own games :)
Location: Flensburg
Contact:

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Emilarsen »

Stunke wrote:Hvis spiller A og spiller B begge to er 1 antimatter vaek fra at vinde og det er tydeligt at de begge er i stand til at faa den sidste antimatter inden naeste runde og spiller C nu kan angribe enten A eller B, saa vedkommende spiller mister nogen af sine antimatter saa afgoer spiller C vel hvem der vinder spillet? Eller er der noget endnu mere kringlet til spillet som lemper paa det?

Eller sagt paa en anden maade: I alle multiplayer spil jeg nogensinde er stoedt paa hvor der er fri interaktion mellem spillerne, vil der altid kunne opstaa en kingmakersituation, det er nok derfor flere af os studser over det.
Antimatter kan kun mistes, hvis man mister en planet hvor dette er til stede, alt andet antimatter man får, er permanent.
- 4X ligger i kernen af spillet, og gør det muligt at vinde Antimatter/VP igennem mange forskellige typer handlinger, hvilket giver både spiller A og B flere muligheder for at opnå 1 antimatter til (men ikke nødvendigvis runden lige derefter).
Dette vil gøre det svært for C at vide præcis hvor han skal sætte ind, i forhold til at forhindre A eller B i at vinde.

Du kan få antimatter i kamp, ved kolonisering, igennem visse agenter og opdagelser, men du får ikke antimatter som en "fast" del af rutinen.

Derudover har hver race nogle kort, der kan "turn the tide of battles/situations". Kort der giver mulighed for at overvinde dårlige odds en eller to gange igennem et spil. Dette kan give lige netop det boost, der skal til for at holde fjenden for døren eller overvinde en flåde der ellers virkede overlegen.

Det er klart at hvis 2 rotter sig sammen, vil det kunne lede til at den ene af vinder, men en rigtig king-maker situation, som fx den vi snakker om, har jeg endnu ikke set som element i spillet.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ja helt sikkert...
Jeg kommer til at skrive om det inde på http://www.papskubber.dk, regner med at komme til Kbh om 2-3 ugers tid.

Ha' en kanon dag begge to :)
Last edited by Emilarsen on Tue Apr 02, 2013 10:53 pm, edited 1 time in total.
Bedste hilsner Emil
Burning Suns - http://kck.st/1d2sRN6
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by glorn »

papskubber er med to "b"'er :) ellers virker dit link ikke.

Jeg tror ikke at kingmaking er til at undgå helt. selv hvis den der bliver "interageret" med bliver kompenseret fuldt ud vil der nok altid komme situationer hvor en runner-up vil være den der skal vælge hvem der vinder. (direkte eller indirekte).

Det virker på mig som at måden i har valgt at begrænse det på er ved at give spillerne mulighed for at "countere" og for at ændre strategi. Så længe Kingmaking er kontrolleret er det ikke det der gør om jeg kan lide et spil eller ej.
David.
User avatar
Emilarsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:37 pm
Favoritspil: Rome Total War, Starcraft... Cyclades, X-wing Miniatures... and my own games :)
Location: Flensburg
Contact:

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Emilarsen »

glorn wrote:papskubber er ........... er det ikke det der gør om jeg kan lide et spil eller ej.
Hehe, tak - det er rettet ;)
Nej som du siger - med fri interaktion, kan du ikke kontrollere kingmaking 100% i og med at en falsk indgriben imod dette, ville stride imod konceptet om fri interaktion.
Det er her computerspil har en fordel over brætspil, da de foreksempel vil kunne lave procentvis justering af et spil løbende, for evt. at beskytte en spiller mod allierede spillere eller lign.

Men som sagt, kingmaking er ikke et problem for Burning Suns, pga. de 4X'ers natur.

Sweet, vi ramte lige 50% i skrivende stund, awesome!
Image

Ha' en super dag,
Mvh Emil
Bedste hilsner Emil
Burning Suns - http://kck.st/1d2sRN6
User avatar
Allan Jacobsen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 200
Joined: Wed Dec 16, 2009 6:50 pm

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Allan Jacobsen »

Jeg fik spillet det til Fastaval, og til jer der er usikre på en Kickstarter, kan jeg kun anbefale at det. Har kun prøvet det 2 spillere, så kan desværre ikke kommentere på kingmaking-situationer.

Spillet henvender sig nok mest til lettere erfarne spillere(som jo ikke er et problem her). Reglerne er simple, der er bare mange ting - og det er i virkeligheden også en stor styrke. Du har 12 forskellige actions - og 3 Leaders til at tage dem - hver tur. Det fungerer vildt godt. Desuden er der en stor variation af racer, ideologier og og struktur, så man vil ikke få det samme spil igen og igen.

En af de virkelig fede ting i spillet, er måden rækkefølgen af actions skifter på. De 12 actions er delt ind i 4 grupper med 3 i hver, og de 4 gruppers rækkefølge skifter fra tur til tur. Det vil sige, hvis de i en runde er muligt at flytte sin hær og så angribe, er det måske ikke muligt at gøre det i den rækkefølge turen efter.

Ok, det blev lidt mere en salgstråd end jeg havde regnet med, men vil virkelig gerne selv have fingrene i spillet ;) - og det skal lige siges, at jeg ikke har haft noget med Burning Suns at gøre. Var bare begejstret for spillet på Fastaval!
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by digter »

Allan Jacobsen wrote:Jeg fik spillet det til Fastaval, og til jer der er usikre på en Kickstarter, kan jeg kun anbefale at det. Har kun prøvet det 2 spillere, så kan desværre ikke kommentere på kingmaking-situationer.

Spillet henvender sig nok mest til lettere erfarne spillere(som jo ikke er et problem her). Reglerne er simple, der er bare mange ting - og det er i virkeligheden også en stor styrke. Du har 12 forskellige actions - og 3 Leaders til at tage dem - hver tur. Det fungerer vildt godt. Desuden er der en stor variation af racer, ideologier og og struktur, så man vil ikke få det samme spil igen og igen.

En af de virkelig fede ting i spillet, er måden rækkefølgen af actions skifter på. De 12 actions er delt ind i 4 grupper med 3 i hver, og de 4 gruppers rækkefølge skifter fra tur til tur. Det vil sige, hvis de i en runde er muligt at flytte sin hær og så angribe, er det måske ikke muligt at gøre det i den rækkefølge turen efter.

Ok, det blev lidt mere en salgstråd end jeg havde regnet med, men vil virkelig gerne selv have fingrene i spillet ;) - og det skal lige siges, at jeg ikke har haft noget med Burning Suns at gøre. Var bare begejstret for spillet på Fastaval!
Du kan jo skrive dette på BGG. Det er god reklame :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Sir William »

Måske bare mig der er blind, men hvor i verden bliver det shippet fra? På Kickstarter siden står der "London" og priserne er angivet i £ og ikke $.

Så shippes det fra England og dermed skal man ikke bekymre sig om, at skal lægge noget ekstra oven i prisen?
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Stunke »

Skobbolop wrote: Du kan jo skrive dette på BGG. Det er god reklame :)
Jeg droppede lige en hentydning til det i 2013 Geek Madness traaden vedr. anbefalinger om alternativer til Eclipse i gaar.
Hvem ved hvor mange noerder der klikkede ind paa kickstarteren og donerede?
Fik I flere penge til projektet i gaar og i dag end I plejer :)

Aaaanywaaay:
Allan Jacobsen wrote:Jeg fik spillet det til Fastaval, og til jer der er usikre på en Kickstarter, kan jeg kun anbefale at det. Har kun prøvet det 2 spillere, så kan desværre ikke kommentere på kingmaking-situationer.
...
Perfekt. Hvis det kan spilles med kun 2 og det virker, saa er jeg rimelig taendt.
Har du tilfaeldigvis spillet Eclipse, Twilight Imperium 3 og/eller Exodus: Proxima Centauri?
Bare saa du har et sammenligningsgrundlag for at tale for Burnings Suns over f.eks Eclipse?
Ikke at det er et krav, det er bare altid fedt at have et grundlag at sammenligne to spil paa.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Emilarsen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Thu Jan 10, 2013 10:37 pm
Favoritspil: Rome Total War, Starcraft... Cyclades, X-wing Miniatures... and my own games :)
Location: Flensburg
Contact:

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Emilarsen »

Hey igen alle,

Tak for den gode snak om spillet... og tak for spillet Allan, det var sjovt :) Det må vi få arrangeret igen, inden alt for længe!
Jeg er pt. i dialog med et fulfillment firma i Tyskland, så hvis aftalen bliver god, skal du nok forvente at det bliver shippet fra Tyskland. Men uanset hvad, det bliver indenfor Europa, og jeg vil gerne holde det forholdsvis tæt på :)

Mange tak for jeres support... :)
Mvh Emil
Bedste hilsner Emil
Burning Suns - http://kck.st/1d2sRN6
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Burning Suns - Live på Kickstarter

Post by Stunke »

Image
Er det PJ der sidder ude til hoejre?

Also REGLER!!!: http://www.suntzugames.com/uploads/5/0/ ... e_ver1.pdf
til dem der ikke klikker ind paa kickstartersiden fire gange om dagen :D

Har jeg forstaaet det ret at man i een runde godt kan have action kortene liggende i raekkefoelge:

Exploration - Civilization - Special - warfare
men saa blander man dem og saa kan de godt ligge som
warfare - civ - spec - exp?

Er det med vilje at skibe rammer paa lave slag mens diplomacy kraever hoeje terningeslag?
Er der forskellig slags oekonomiske enheder man skal jonglere saasom: cashium, atraxium, dingbatium, gasium eller er penge bare penge?

Hvis du mangler flere folk til at teste for 2 spillere, saa er jeg mere end frisk. Det virker til at vaere et RET godt salgspunkt blandt BGG noerderne at man ikke noevendigvis skal samle en stor spilgruppe for at faa et godt spil ud af det. Exodus: Proxima Centauri virker til at vaere den naermeste konkurrent saadan temamaessigt. I hvert fald ud fra hvad jeg lige kan pejle.

Modtager man baade en digital og en fysisk udgave af regelbogen? Det ville nemlig vaere awesome at faa bege dele. Jeg taenker regelbogen starter som pdf alligevel saa det ville vel ikke vaere nogen oekonomisk udgift at sende den med, selvom der skal bruges tid paa at sende den...
Naar folk har adgang til en regelbog, saa er de nemlig meget mere tilboejelige til at ville investere i spillet ogsaa. Der er ikke noget der lokker som at sidde med en regelbog til et godt spil. Jeg er lige ved at sige: desto flere piratkopier af pdf'en der kommer i omloeb, desto flere fysiske kopier vil du formentlig kunne saelge. :D

Jeg ved at Mantic Games, der udgiver Dreadbal - The Futuristic Sports Game har sendt en pdf ud til alle deres backers, men den er vandmaerket i hjoernet saa man kan se hvilken backer pdf'en tilhoerer. Saa faar de reklame, men kan samtidig holde oeje med at ting ikke kommer utilsigtet i omloeb.
It's about playing games, not owning games.
Post Reply