Djengis Con IV - De praktiske ting

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by JoelP »

Skobbolop wrote:Puzzle strike er vist try before buy. Jeg bryder mig ikke særlig meget om dominion og selvom der er forskel på de to spil, så træder jeg lidt varsomt når det gælder deckbuildere. Men tak for tilbudet!

Jeg kom lige til at kigge på denne tråd og må lige gi mit besyv med. Jeg har for nylig fået Puzzle Strike og har nu spillet det nogen gange. Og det kribler i fingrene for at spille igen. Det er virkelig godt.
Jeg rater Dominion 4 på BGG. Måske burde jeg rate det som en 3er i forhold til hvor kedeligt jeg synes det er at spille, men nævner det bare som reference i forhold til hvor jeg kommer fra i forhold til deck builders. De har taget dominion mekanismerne og så tilføjet interaktion og (i mangel af bedre beskrivelse af den fornemmelse jeg får) 'spil'. Så jeg vil anbefale at prøve det hvis du får chancen
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Sir William »

Kommer nok først 18.30 i morgen, da jeg har en syg datter som nok ønsker lidt far omsorg når både mor og far skal i hyen.

Er hun frisk så kommer jeg tidligere, men hvis nu vil heg sætte pris på at der er lidt mad tilbage :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Helle »

Sir William wrote:Kommer nok først 18.30 i morgen, da jeg har en syg datter som nok ønsker lidt far omsorg når både mor og far skal i hyen.

Er hun frisk så kommer jeg tidligere, men hvis nu vil heg sætte pris på at der er lidt mad tilbage :D
Altså der burde være nok brød ... Og vand er der jo altid i vandkanten .... :D
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Mikkel »

Gud ja - det er i morgen I heldige mennesker skal afsted.
Håber I får nogle rigtig gode dage og får spillet en masse (det skulle der ihvertfald være basis for!).

:)
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by digter »

JoelP wrote:
Skobbolop wrote:Puzzle strike er vist try before buy. Jeg bryder mig ikke særlig meget om dominion og selvom der er forskel på de to spil, så træder jeg lidt varsomt når det gælder deckbuildere. Men tak for tilbudet!

Jeg kom lige til at kigge på denne tråd og må lige gi mit besyv med. Jeg har for nylig fået Puzzle Strike og har nu spillet det nogen gange. Og det kribler i fingrene for at spille igen. Det er virkelig godt.
Jeg rater Dominion 4 på BGG. Måske burde jeg rate det som en 3er i forhold til hvor kedeligt jeg synes det er at spille, men nævner det bare som reference i forhold til hvor jeg kommer fra i forhold til deck builders. De har taget dominion mekanismerne og så tilføjet interaktion og (i mangel af bedre beskrivelse af den fornemmelse jeg får) 'spil'. Så jeg vil anbefale at prøve det hvis du får chancen
:D Så må Puzzle Strike jo være spillet for alle os som synes Dominion er dødens pølse :) Jeg ser frem til at prøve det! Tak for info i øvrigt.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Goblen »

Det bliver en sidste øjebliks tråd.

Medbringer:

Sentinels of the Multiverse med udvidelser.
Mall of Horror.

Har både Ave Cæsar og Roborally, og hvis jeg skal tage dem med skal I lige skrive til mig på min email goblens_lair@hotmail.com inden kl. 7.30 i morgen for jeg når ikke kigge herind yderligere.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

En sidste reminder til folk.

HUSK!

- dyne / sovepose
- tandbørsten
- eventuelle indesko / sutsko
- kontanter til afregning af varer købt i "kiosken" så jeg ikke får en mio. overførsler jeg skal følge op på
- godt humør
- godt vejr
osv. osv.... :)

Jeg kan i øvrigt meddele at Jens/Skobbolop står for en del af aftenmenuen til lørdag, og det er en vegetarret. Jeg har bestemt mig for at der "kun" bliver en anden ret. Jeg havde oprindeligt planlagt to supplerende retter, men tiden rendte fra mig idag, så jeg har ikke nået at kokkerere en ret på forhånd. Så den anden ret bliver en gevaldig skudefuld millionbøf med kartoffelmos. Såfremt der er nogen der ikke rigtig kan se sig selv spise hverken det ene eller det andet, må slå alarm for ti minutter siden. Så må jeg se om jeg kan finde en løsning.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Gunness »

Ja mor, vi skal nok ;)
Og to retter til aftensmad er vist mere end flertallet er vant til, så det skal du næppe bekymre dig om.

På gensyn!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Nissi »

Jeg kan i øvrigt meddele at Jens/Skobbolop står for en del af aftenmenuen til lørdag, og det er en vegetarret. Jeg har bestemt mig for at der "kun" bliver en anden ret. Jeg havde oprindeligt planlagt to supplerende retter, men tiden rendte fra mig idag, så jeg har ikke nået at kokkerere en ret på forhånd. Så den anden ret bliver en gevaldig skudefuld millionbøf med kartoffelmos. Såfremt der er nogen der ikke rigtig kan se sig selv spise hverken det ene eller det andet, må slå alarm for ti minutter siden. Så må jeg se om jeg kan finde en løsning.
Det er mere en rigeligt. Jeg er altspisende, med mindre det er "alt godt fra havet" (så skal det blive i havet). :wink:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

For det tilfældes skyld at folk har behov for at få fat i mig, kan jeg næsten altid fanges på mobilen: 26 71 39 71
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

...og adressen til hytten kan nok også godt tåle at blive repeteret:

Høveltsvangsvej 90
3450 Allerød
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by digter »

Og bus 381 fra Allerød st.! :)
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by netsapiens »

Kan man komme ind på Høveltvangsvej fra Nymøllevej? Er det ikke der der er en bus-fælde? Jeg kører lige forbi et par gange om dagen, og alligevel er jeg usikker på om jeg kan komme ind den vej fra eller om jeg skal hele vejen rundt om.

Jeg regner i øvrigt med at være der allerede omkring 1630 eller så, med pakker til weekenden.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Nissi »

netsapiens wrote:Kan man komme ind på Høveltvangsvej fra Nymøllevej? Er det ikke der der er en bus-fælde? Jeg kører lige forbi et par gange om dagen, og alligevel er jeg usikker på om jeg kan komme ind den vej fra eller om jeg skal hele vejen rundt om.
Et par hurtige klik på Google Maps, og nej det kan man ikke :)
Attachments
Spærret.jpg
Spærret.jpg (71.39 KiB) Viewed 7896 times
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by netsapiens »

Den ser nu ikke så bred ud, den begrænsning der.... :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply