Djengis Con IV - De praktiske ting

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Nissi »

Det kan ske for den bedste at "for sent" ude, men så bør man også huske at tage ved lære af det. Ovenstående kom EFTER at jeg havde opdateret spilprogrammet, så jeg må sige FOR SEEEENT! Du hænger på Terra Mystica. Så kan du lære det! 8)
Hehe bare i orden, jeg glæder mig i hvert fald meget til at prøve det. Det ser ret fedt ud ;)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

Stony wrote:I øvrigt et forslag... Folk kan jo stikke spil under armen, som de gerne vil sælge. Så stiller vi de spil der er til salg på et bord med en seddel om hvem der ejer det, og hvad (mindste-) prisen er. I løbet af weekenden kan folk besigtige spillene, og eventuelt skrive sig på som køber, eller byde over såfremt der allerede er nogen der har skrevet sig på. Sidst på søndag må folk afslutte eventuelle handler og så kan de nye ejere få spillene med hjem med det samme.

Jeg ser om ikke jeg kan huske at medbringe nogle mellemstore gule sticky-notes til formålet.
Jeg har fået købt nogle gule sticky-notes, og vil lige minde folk om muligheden for at løbe spilsamlingen igennem for spil de overvejer at sende videre.

Såfremt nogle af følgende titler har nogen interesse, vil de være at finde på Djengis Con's "Tombola-bord":

En stak Cornuea kort og en æske til opbevaring.
Genesis
Grind
Lords of Waterdeep (inkl. de særskilt indkøbte meeples)
Tempus
Village
Wapi

...og muligvis noget mere, når jeg lige får kigget samlingen igennem...
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by digter »

Må man byde nu? :)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

Skobbolop wrote:Må man byde nu? :)
Ja da. Men hvis du udvider til "kan jeg købe det nu?" bliver svaret nej. Det er indtil videre DC Tombola exclusive. 8)
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by digter »

250,- på Lords of Waterdeep
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by jondifool »

Jer blevet fanget ind af en rund familie fødselsdag, som jeg ikke lige havde set skulle fejres lørdag ! Det betyder desværre at jeg må slutte Lørdag middag! Muligvis kan jeg være på igen søndag. Kommer an på om jeg får en kørelejlighed hjem til KBH fra fødselsdag lørdag nat.

I praksis kan jeg lige nå min opgave at forberede frokost lørdag! Til gengæld må jeg til min STORE ærgelse melde fra til "Clash of Cultures" lørdag på modul 3.
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Black Sea »

jondifool wrote:...snip... Til gengæld må jeg til min STORE ærgelse melde fra til "Clash of Cultures" lørdag på modul 3.
Håber du får muligheden en anden gang. Det er et brand-godt spil!

Jeg melder mig gerne som ny 4. mand på denne.
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by chr88 »

Jeppe wrote:
chr88 wrote:
Jakob wrote:Spil jeg overvejer at ta med hvis det har interesse:
Dungeon Lords
Chaos in the old World
Jeg vil meget gerne prøve et af disse! Så hvis der også er andre, der er friske på et eller begge af de to, kan vi måske finde ud af noget i et modul (jeg tager hjem lørdag aften)? :)
Da der helst skal være mindst 4 spillere til Bootleggers og vi kun er 2, så vil jeg gerne trække det fra programmet. I stedet kunne det være, at de herrer ville spille Chaos of the old world i modul 2 -eller sagt på en anden måde, hvis i sætter det på programmet, så er jeg på.

Hilsner
Jeppe
Jeg vil MEGET gerne prøve CitoW, så vi er i hvert fald allerede to. Jakob, er du evt. frisk på spille det og forklare regler i modul 2 lørdag formiddag? :)
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Jakob »

chr88 wrote:
Jeg vil MEGET gerne prøve CitoW, så vi er i hvert fald allerede to. Jakob, er du evt. frisk på spille det og forklare regler i modul 2 lørdag formiddag? :)

Yep.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Mik »

Forslag til spil i modul 3 lørdag eftermiddag:

Trajan
Asgard
Brügge - såfremt det når fem i tide...
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Stony »

Jakob wrote:
chr88 wrote:
Jeg vil MEGET gerne prøve CitoW, så vi er i hvert fald allerede to. Jakob, er du evt. frisk på spille det og forklare regler i modul 2 lørdag formiddag? :)

Yep.
Jeg ved ikke om I allerede er i besiddelse af udvidelsen, men jeg medbringer den gerne, såfremt I ønsker at gøre det muligt at spille fem spillere. Men I må så selv få styr på reglerne til den femte spiller, for dem har jeg ikke læst endnu.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Bugge »

Mik wrote:Forslag til spil i modul 3 lørdag eftermiddag:

Trajan
Asgard
Brügge - såfremt det når fem i tide...
Jeg er med på Trajan lørdag eftermiddag. Jeg slæber gerne mit eget eksemplar med (som jeg købte af Stony 8) ).

Søren
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Sir William »

Bugge wrote:
Mik wrote:Forslag til spil i modul 3 lørdag eftermiddag:

Trajan
Asgard
Brügge - såfremt det når fem i tide...
Jeg er med på Trajan lørdag eftermiddag. Jeg slæber gerne mit eget eksemplar med (som jeg købte af Stony 8) ).

Søren
Et rigtig godt spil, som præsenterer en lidt anderledes måde at spille på - synes jeg. Desværre er lørdag eftermiddag afsat til, at stikke knive i ryggen på andre eller det er det jeg har fået fortalt, at jeg skal gøre :lol: :twisted:
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Jakob »

Stony wrote:
Jakob wrote:
chr88 wrote:
Jeg vil MEGET gerne prøve CitoW, så vi er i hvert fald allerede to. Jakob, er du evt. frisk på spille det og forklare regler i modul 2 lørdag formiddag? :)

Yep.
Jeg ved ikke om I allerede er i besiddelse af udvidelsen, men jeg medbringer den gerne, såfremt I ønsker at gøre det muligt at spille fem spillere. Men I må så selv få styr på reglerne til den femte spiller, for dem har jeg ikke læst endnu.
Jeg vil nødig spille udvidelsen.
User avatar
Jeppe
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 128
Joined: Tue Jun 06, 2006 1:03 pm
Location: Roskilde
Been thanked: 19 times

Re: Djengis Con IV - De praktiske ting

Post by Jeppe »

Jakob wrote:
chr88 wrote:
Jeg vil MEGET gerne prøve CitoW, så vi er i hvert fald allerede to. Jakob, er du evt. frisk på spille det og forklare regler i modul 2 lørdag formiddag? :)

Yep.
Jakob bad mig om at sætte spillet på programmet, så her kommer det:

- Chaos in the old world
- Max 4 spillere
- Varighed: 2 timer
- Start: kl. 9 lørdag, modul 2
- Regelforklarer: Jakob

Jeg vil gerne tage den ene plads.

Hilsner
Jeppe
Post Reply