Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Bugge »

Jamen det kunne ikke være bedre :D

Med Kenneth, Mik og dig Merete er vi fire. Så skal vi bare beslutte for hvad vi vil spille. Da Peter, som er 'barneramt', jo gerne vil spille Constantinopolis, foreslår jeg vi spiller to af de andre f.eks. Egizia og Lost Valley.

I er dog altid velkommen til at tage et kig på min 'Want to Play' liste, i tilfælde af at der skulle være et andet spil i rigtigt gerne vil prøve,

http://boardgamegeek.com/collection/use ... large&ff=1

For jer Merete og Kenneth, som ikke har besøgt mig før, så er min adresse Jacob Bulls Alle 116, 2860 Søborg. Hvis der er behov for nærmere forklaring om hvordan man finder frem, skal i bare bede om det. Mit mobil nr. er i øvrigt 60-634815.

Glæder mig allerede.

Mvh,
Søren
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Myde »

Det ser ud til at være til at finde, og ganske tæt på ;)

Glæder mig til at møde jer. Du må sige til hvis jeg skal tage noget med?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Mik »

Myde wrote:Det ser ud til at være til at finde, og ganske tæt på ;)

Glæder mig til at møde jer. Du må sige til hvis jeg skal tage noget med?
En æske Kleenex til Søren - når han har tabt!
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Bugge »

Mik wrote:
Myde wrote:Det ser ud til at være til at finde, og ganske tæt på ;)

Glæder mig til at møde jer. Du må sige til hvis jeg skal tage noget med?
En æske Kleenex til Søren - når han har tabt!
Det er rigtigt at jeg er kendt som Mr.Kleenex, men der er en ting du har misforstået Mik. Det er ikke fordi jeg græder, når jeg en sjælden gang ikke vinder. Det er fordi jeg plejer at rydde brættet for modstandere :twisted:

S
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by kwo »

Super, det skulle være til at finde.
Med hensyn til spil, så er jeg frisk på alt nyt (og kender som sagt ingen af dem på listen).
Glæder mig til en hyggelig aften. :-)
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Bugge »

Da jeg ikke har fået input fra jer, holder vi os til Egizia (først) og Lost Valley (bagefter). Tjek dem ud på BGG her,

http://boardgamegeek.com/boardgame/58421/egizia

http://www.riograndegames.com/uploads/G ... eRules.pdf Regler Egizia

http://boardgamegeek.com/boardgame/9341/lost-valley

http://www.kronberger-spiele.de/index.php?id=78 Regler Lost Valley

I må gerne læse reglerne på forkant, så vi kan gå lige i gang.

Ses,
Søren
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Mik »

Bugge wrote:Da jeg ikke har fået input fra jer, holder vi os til Egizia (først) og Lost Valley (bagefter).
Må jeg foreslå dem spillet i omvendt rækkefølge?

Egizia er en klassiker, som et nemt at gå til og forstå.
Lost Valley er lidt 'specielt' og kræver mere overbærenhed.
Så ved at spille dem i omvendt rækkefølge er vi sikre på at slutte med noget godt.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Bugge »

Mik wrote:
Bugge wrote:Da jeg ikke har fået input fra jer, holder vi os til Egizia (først) og Lost Valley (bagefter).
Må jeg foreslå dem spillet i omvendt rækkefølge?

Egizia er en klassiker, som et nemt at gå til og forstå.
Lost Valley er lidt 'specielt' og kræver mere overbærenhed.
Så ved at spille dem i omvendt rækkefølge er vi sikre på at slutte med noget godt.
Vi bytter om på rækkefølgen. Ingen problemer i det.

S
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Myde »

Fint med mig, jeg skal nok læse op på reglerne, har startet med at lure et par videoer :) Sjovt, jeg tænkte faktisk ud fra videoerne at Egizia var det "svære" af de to...

Nu spørger jeg måske dumt :oops: , men tidspunktet taget i betragtning, indgår der mad i planerne?
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Bugge »

Myde wrote:Fint med mig, jeg skal nok læse op på reglerne, har startet med at lure et par videoer :) Sjovt, jeg tænkte faktisk ud fra videoerne at Egizia var det "svære" af de to...

Nu spørger jeg måske dumt :oops: , men tidspunktet taget i betragtning, indgår der mad i planerne?
Nej, hvis der er noget jeg er dårlig til, så er det mad.

Søren
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Myde »

Man kan jo heller ikke være lige god til det hele ;)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Mik »

Myde wrote:Fint med mig, jeg skal nok læse op på reglerne, har startet med at lure et par videoer :) Sjovt, jeg tænkte faktisk ud fra videoerne at Egizia var det "svære" af de to...

Nu spørger jeg måske dumt :oops: , men tidspunktet taget i betragtning, indgår der mad i planerne?
Det var faktisk et rigtig fornuftigt spørgsmål. For der jo et unormalt tidligt tidspunkt Søren inviterer os til - men et vender man sig til 8)

Egizia er et klassisk tysk familie-strategi spil, medens Lost Valley er typisk oplevelses-familie spil. Så det burde være lettere. Men reglerne er lavet af nybegyndere, som ofte ikke ved hvordan man "skærer" reglerne til, for at gøre det mere forståeligt, og hvordan man sikrer at alle handlinger fungerer godt sammen. Hvor Egizia er tilpasset af profesionelle.
Last edited by Mik on Wed Mar 06, 2013 9:00 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Sir William »

Mik wrote:
Myde wrote:Fint med mig, jeg skal nok læse op på reglerne, har startet med at lure et par videoer :) Sjovt, jeg tænkte faktisk ud fra videoerne at Egizia var det "svære" af de to...

Nu spørger jeg måske dumt :oops: , men tidspunktet taget i betragtning, indgår der mad i planerne?
Det var faktisk et rigtig fornuftigt spørgsmål. For der jo et unormalt tidligt tidspunkt Søren inviterer os til - mend et vender man sig til 8)
Så I roterer bare et par gange og så er det på plads :lol:
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Brætspil i Søborg #3 => fredag den 8. marts, kl.18.00

Post by Myde »

Mik wrote:
Myde wrote:Fint med mig, jeg skal nok læse op på reglerne, har startet med at lure et par videoer :) Sjovt, jeg tænkte faktisk ud fra videoerne at Egizia var det "svære" af de to...

Nu spørger jeg måske dumt :oops: , men tidspunktet taget i betragtning, indgår der mad i planerne?
Det var faktisk et rigtig fornuftigt spørgsmål. For der jo et unormalt tidligt tidspunkt Søren inviterer os til - mend et vender man sig til 8)

Egizia er et klassisk tysk familie-strategi spil, medens Lost Valley er typisk oplevelses-familie spil. Så det burde være lettere. Men reglerne er lavet af nybegyndere, som ofte ikke ved hvordan man "skærer" reglerne til, for at gøre det mere forståeligt, og hvordan man sikrer at alle handlinger fungerer godt sammen. Hvor Egizia er tilpasset af profesionelle.
Ja det tænkte jeg også, og ville hellere spørge end gå sulten ;)

Det giver god mening. Nogle skrevne regler er virkelig ringe.
Post Reply