Spil i Kbh?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Spil i Kbh?

Post by Myde »

Hej!

Jeg er ny herinde, men fik siden anbefalet af en anden bruger.

Jeg søger nogen at spille med fast - gerne 1-2 gange om måneden fx. Jeg bor i København, men da jeg har bil, kan "oplandet" også være ok ;) Men jeg lægger selvfølgelig også selv gerne stue til.

Min egen samling inkluderer bl.a. Tigris&Eufrat, Domain, Settlers, Infinite City, Carolus Magnus, Carcassonne, og Castle Ravenloft. (og Myretuen :P ).

Jeg kan godt lide at prøve nye spil, men jeg kan også godt lidt at lære spil at kende ordenligt, udforske forskellige strategier mv.

Giv lyd hvis det har interesse :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spil i Kbh?

Post by Stony »

Velkommen til. :)

Det er heldigt at du er placeret i København, for det er sjovt nok der der lader til at være flest muligheder for at støve nogle ligesindede op.

Den første mulighed kunne være Københavns Brætspilsklub : http://strategispil.dk/
De spiller en gang om ugen. Man skal betale kontingent, men lur mig om ikke du kan få lov til at dukke op et par gange ganske gratis, for at se om det er noget for dig. (Det fik jeg i sin tid lov til.)
Hvis en kælder fyldt med mennesker ikke tiltaler dig, eller du foretrækker at fokusere lidt mere på spil du kender i forvejen, kan det selvfølgelig være du vil foretrække en eller anden form for privat selskab at spille med.

Hvis du kigger i tråden Leder du efter spillevenner, er der linket til et kort, med angivelse af andre brugere som gerne vil spille brætspil.

Så er der Consim, som spiller en gang om måneden. Faktisk den første søndag i måneden, så det er allerede nu på søndag at de spiller. Det sker i Valby Kulturhus. Det er åbent for alle, og koster en 20'er at deltage, hvis man ikke er medlem af Consim, og det halve hvis man er. Der plejer at dukke en 8-12 stykker op, som så fordeler sig på en 2-3 spilleborde.

Så er der diverse åbne invitationer, hvor folk herinde gerne vil spille et eller andet bestemt, og annoncerer det i en tråd her i forummet, og så kan folk tilmelde sig, hvis de synes det lyder interessant. Jeg har gjort forsøget et par gange. Så sent som i søndags. (Hvor jeg dog blev nødt til at aflyse i sidste øjeblik. :-/ ) Søren Bugge er også begyndt at arrangere tilsvarende åbne invitationer, og lur mig om ikke der kommer flere. Det er bare at holde øje.

Endelig kan det være værd at holde øje med Fantask's spilarrangement Spilfestival, som de laver en gang om året. I år falder det den 23. marts. http://www.fantask.dk/default.asp?id=11

På sigt kan man være heldig, at finde nogen der spiller omtrent det samme som en selv, og som selv er på udkig efter "nogen at spille med", og så kan det måske udvikle sig til en fast spilgruppe. Jeg er selv med i en sådan en som mødes ugentligt, hvor alle deltagerne er folk jeg har mødt her på forummet.

God jagt. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Spil i Kbh?

Post by Bugge »

Hej Myde,

Jeg anbefaler Consim på søndag kl.11 i Valby Kulturhus på Toftegårds Plads.

Jeg har også mine 'Brætspil i Søborg' arrangementer. Næste gang er Wallenstein d.6/2. Tjek,

viewtopic.php?f=7&t=5549

Mvh,
Søren
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Spil i Kbh?

Post by glorn »

Der er også brætspil hver tirsdag på Støberiet på blågårds plads. Det foregår fra klokken 18 og frem til 22 mener jeg og er oppe i deres Café.

De forslag vi kommer med betyder ikke at man absolut skal gå til foreningsagtige arrangementer, men at det er et godt sted at møde folk man klikker med og derefter kan lave nogle mere private spilaftener med.
David.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil i Kbh?

Post by Mik »

Hej Myde,
jeg spiller hver tirsdag og torsdag, men mangler ind imellem en eller to deltagere.
Så deltagelse vil blive på invitationsbasis.
Jeg kommer ind imellem hos Bugge og er fast deltager på Consim. Så dukker du op i Valby Medborgerhus på søndag kl. 11, kan vi lære dig at kende.
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Spil i Kbh?

Post by Myde »

Tak for alle jeres svar!

Jeg er bekendt med KBK men må erkende det er lidt for "løst" for mig pt, og det starter ret tidligt i forhold til hvornår jeg slipper arbejde.

Denne søndag er jeg desværre optaget, da jeg er væk hele weekenden, men jeg vil helt sikkert lure på de andre forslag :)
Alternativt kan jeg jo prøve selv at lave en åben invitation, der er helt klart nogle specifikke spil jeg gerne vil spille noget mere end jeg jeg har gjort til dato :wink:

Mvh Merete
Zalco
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Sun Jul 10, 2011 8:41 pm
Favoritspil: Cosmic Encounter
7 Wonders
Cyclades
Wiz-War
Roll for the Galaxy
Viticulture
Location: København NV

Re: Spil i Kbh?

Post by Zalco »

Hej Merete.

Jeg bor i København (ved Nørrebro st.). Dem jeg normalt spiller med bor nær Næstved, så det bliver ikke til så meget spil igen. Jeg kunne godt tænke mig nogen at spille med her i København + omegn.

Jeg har snakket med forskellige andre sidste år, for for at prøve at starte noget op, men det blev aldrig til noget fordi vi var for få, men jeg tænke på kontakte nogle af dem jeg snakkede med sidste år, så kan det måske lykkes at skrabe en gruppe sammen, hvis det kunne være noget du var interesseret i.

Hilsen
-Johannes
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spil i Kbh?

Post by Sir William »

Du ville også være velkommen i Skævinge, ca. 40 min nord for København. Både min kone og jeg spiller brætspil, så åbne for det meste.

Da vi har 2 børn, så foretrækker vi at invitere frem for begge at tage afsted.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Spil i Kbh?

Post by Stunke »

Myde wrote:...der er helt klart nogle specifikke spil jeg gerne vil spille noget mere end jeg jeg har gjort til dato ...
Hvad er det for spil? Det virker paa mig som om du gerne vil koncentrere dig om nogen faerre spil som saa kom igennem den strategiske moelle, i stedet for at brede dig ud, saa hvis du melder ud hvad du gerne vil noerde noget mere er der vel en bedre chance for at finde nogen ligesindede gamingbudz?

Eller paa dansk: Hvad er det for specifikke spil du er interesseret i?
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Spil i Kbh?

Post by Myde »

Stunke wrote:
Myde wrote:...der er helt klart nogle specifikke spil jeg gerne vil spille noget mere end jeg jeg har gjort til dato ...
Hvad er det for spil? Det virker paa mig som om du gerne vil koncentrere dig om nogen faerre spil som saa kom igennem den strategiske moelle, i stedet for at brede dig ud, saa hvis du melder ud hvad du gerne vil noerde noget mere er der vel en bedre chance for at finde nogen ligesindede gamingbudz?

Eller paa dansk: Hvad er det for specifikke spil du er interesseret i?
Fx Tigris og Eufrat er et spil jeg gerne ville udforske mere. Og Carolus Magnus har jeg kun prøvet i 2 persons udgaven, men det ville jeg gerne prøve i 4 persons udgaven, som er noget anderledes.

Når det er sagt så vil jeg dog også gerne stifte bekendtskab med nye spil :wink:
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Spil i Kbh?

Post by kwo »

Jeg bor også i København og spiller med min lillebror og hans kæreste af og til, men synes der går alt for længe imellem, så jeg er også frisk på nogle spilleaftener, og kan se at din samling indeholder en del gengangere fra min, så umiddelbart nogenlunde samme smag i den retning. :-)

Listen er her: http://boardgamegeek.com/collection/user/kwokwo
Dog er det kun de færreste jeg har fået spillet, netop fordi der går for længe imellem. ;-)
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Spil i Kbh?

Post by Myde »

Hej Kenneth
Jeg er faktisk ved at få noget op af stå med nogle stykker, med bl.a. Zalco (Johannes) der også har postet her i tråden. Vi er foreløbig 4 der har en første aftale d. 14 marts, hos ham, så jeg vil ikke være så fræk at direkte invitere dig ;) men vi kan høre hvad de siger :)

Mvh Merete
Zalco
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Sun Jul 10, 2011 8:41 pm
Favoritspil: Cosmic Encounter
7 Wonders
Cyclades
Wiz-War
Roll for the Galaxy
Viticulture
Location: København NV

Re: Spil i Kbh?

Post by Zalco »

Hej Kenneth

Jeg har det lidt lige som dig. Jeg får spillet lidt, men ville gerne spille noget mere. Derfor vil jeg prøve at få en spillegruppe op og står her i København sammen med Merete og indtil videre to andre.

Jeg ved ikke om man kan sige, at vores smag set ud fra de spil vi har, går i sammen retning - nok ikke, men jeg er åben for mange forskellige slags spil. Hvis du også åben for at kaste dig ud i lige at hvert, så tror jeg nok det kunne være muligt, at finde ud af noget.

Mvh. Johannes

Link til mine spil
User avatar
kwo
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 78
Joined: Fri Jan 09, 2009 11:44 am
Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Location: København NV

Re: Spil i Kbh?

Post by kwo »

Hej Johannes (og Merete)

Jamen, jeg er helt klar frisk på noget, hvis I mangler en person i gruppen. :-)

Jeg ved ikke helt om man kan sige jeg har en bestemt smag indenfor spil. Jeg er stadig forholdsvis ny og i starten var det ret tilfældigt hvad jeg købte på QXL.
Så opdagede jeg BGG og en ny verden åbnede sig for mig. ;-)
Mine indkøb derefter har mest været spil med en forholdsvis god rating, eller spil lavet af nogen som har lavet et andet spil, som jeg allerede har prøvet og synes om. Men den taktik udelukker et hav af spil, som jeg så håber at stifte kontakt med på denne måde. :-)
Kenneth

Sidst spillet:
Image

BGG: kwokwo
Zalco
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Sun Jul 10, 2011 8:41 pm
Favoritspil: Cosmic Encounter
7 Wonders
Cyclades
Wiz-War
Roll for the Galaxy
Viticulture
Location: København NV

Re: Spil i Kbh?

Post by Zalco »

kwo wrote:Hej Johannes (og Merete)

Jamen, jeg er helt klar frisk på noget, hvis I mangler en person i gruppen. :-)

Jeg ved ikke helt om man kan sige jeg har en bestemt smag indenfor spil. Jeg er stadig forholdsvis ny og i starten var det ret tilfældigt hvad jeg købte på QXL.
Så opdagede jeg BGG og en ny verden åbnede sig for mig. ;-)
Mine indkøb derefter har mest været spil med en forholdsvis god rating, eller spil lavet af nogen som har lavet et andet spil, som jeg allerede har prøvet og synes om. Men den taktik udelukker et hav af spil, som jeg så håber at stifte kontakt med på denne måde. :-)
Hej Kennet

Det kommer an på hvad du mener med mangler. Vi er fire indtil nu så det ville jo egenligt fint nok, men du skal være meget velkommen alligevel. Jeg vil bare gerne lære nogle flere at kende der spiller brætspil her i København. Uden af kende Merete særlig godt, vil jeg gætte på, at hun har det lidt på samme måde. Jeg tænker, at vi prøver at starte en gruppe op. Så kan vi jo se, hvordan det går. Det kan være at det går rigtig godt og vi bliver en fast gruppe. Selv hvis det ikke skulle ske, har vi måske skabt nogle forbindelser, som der kan opstå nogle nye konstellationer ud af.

Jeg sender dig en privat besked med mine kontaktoplysninger.

P.S. Du skal passe på med at bruge den måde til at købe brætspil på når der gælder Reiner Knizia ellers ender du bare med at købe Pickomino.
Post Reply