Hall of Fame 2012 - Finale

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Frouvne »

En brugerafstemning har nu reduceret de ti nominerede kandidater til en placering i Hall of Fame 2012 til følgende tre finalister:

Agricola
Carcassonne
War of the Ring


Vi skal derfor nu have fundet det spil, der skal modtage den store hæder. De to øvrige spil er allerede nu sikret en nominering til Hall of Fame 2013.

I finalen har alle brugere én stemme. Man stemmer ved at sende en pb til undertegnede med titlen på det spil, man syntes skal vinde. Beskeden bedes mærket: Hall of Fame 2012 - Finale.

Sidste frist for rettidig stemmeafgivning: 10. februar 2013 kl. 12.00

Må det bedste spil vinde! 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Sir William »

Får man ikke tallene for, hvor mange stemmer hver af de 10 foregående fik??

Kunne jo være spændende, at se hvordan fordelingen var og hvor tæt løb der var.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Frouvne »

Sir William wrote:Får man ikke tallene for, hvor mange stemmer hver af de 10 foregående fik??

Kunne jo være spændende, at se hvordan fordelingen var og hvor tæt løb der var.
Det gør man traditionen tro ikke! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Sir William »

Frouvne wrote:
Sir William wrote:Får man ikke tallene for, hvor mange stemmer hver af de 10 foregående fik??

Kunne jo være spændende, at se hvordan fordelingen var og hvor tæt løb der var.
Det gør man traditionen tro ikke! :)
Hvad så med hvor mange der har afgivet en stemme?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Larsine »

Tro mig, du får intet ud af folkene bag. Det er tophemligt, og sikkert pgså ganske korrupt.

Men sådan har det altid været, og hvorfor lave om på noget der fungerer.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Frouvne »

Larsine wrote:Tro mig, du får intet ud af folkene bag. Det er tophemligt, og sikkert pgså ganske korrupt.

Men sådan har det altid været, og hvorfor lave om på noget der fungerer.
8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Mik »

Selcfølgelig kan det laves om.
Det kræver blot at Allan vågner op med et afskåret kattehoved i sin seng!
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Frouvne »

Husk det nu:

Sidste frist for rettidig stemmeafgivning: 10. februar 2013 kl. 12.00
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Frouvne »

Jeg minder lige endnu en gang om at der er:

Sidste frist for rettidig stemmeafgivning: 10. februar 2013 kl. 12.00
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Stunke »

Jeg ville egentligt gerne stemme, men jeg har ikke spillet War of the Ring, saa mit sammenligningsgrundlag synes jeg ikke er retvisende.
Naturligvis kunne jeg godt stemme paa Agricola, i tilfaelde af at det var det eneste jeg havde spillet, men saa var det jo ikke en beslutning taget paa et oplyst grundlag.
Hvis man stemte selvom man ikke kender finalisterne ville Settlers, Matador og Trivial Pursuit jo uden tvivl vaere verdens bedste spil nogensinde og det vil jeg alligevel ikke vaere med til.
:)
It's about playing games, not owning games.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by digter »

Stunke wrote:Jeg ville egentligt gerne stemme, men jeg har ikke spillet War of the Ring, saa mit sammenligningsgrundlag synes jeg ikke er retvisende.
Naturligvis kunne jeg godt stemme paa Agricola, i tilfaelde af at det var det eneste jeg havde spillet, men saa var det jo ikke en beslutning taget paa et oplyst grundlag.
Hvis man stemte selvom man ikke kender finalisterne ville Settlers, Matador og Trivial Pursuit jo uden tvivl vaere verdens bedste spil nogensinde og det vil jeg alligevel ikke vaere med til.
:)
X2
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Mik »

Skobbolop wrote:
Stunke wrote:Jeg ville egentligt gerne stemme, men jeg har ikke spillet War of the Ring, saa mit sammenligningsgrundlag synes jeg ikke er retvisende.
Naturligvis kunne jeg godt stemme paa Agricola, i tilfaelde af at det var det eneste jeg havde spillet, men saa var det jo ikke en beslutning taget paa et oplyst grundlag.
Hvis man stemte selvom man ikke kender finalisterne ville Settlers, Matador og Trivial Pursuit jo uden tvivl vaere verdens bedste spil nogensinde og det vil jeg alligevel ikke vaere med til.
:)
X2
Håber at i benytter samme ret til det kommende kommunalvalg: at undlade at stemme fordi i ikke personligt kender kandidaterne! :P
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Stunke »

Mik wrote: Håber at i benytter samme ret til det kommende kommunalvalg: at undlade at stemme fordi i ikke personligt kender kandidaterne! :P
Det hedder at stemme blankt og er en demokratisk ret. At undlade at stemme er manglende engagement i demokratiet. To forskellige ting. Naar jeg kommenter paa det i denne traad er det fordi Frouvne mindede folk om at der er en deadline for afstemningen, hvilket jeg gik ud fra var afstedekommet af manglende stemmer i det hele taget. Derfor kommenterede jeg paa mit manglende engagement. Jeg tror andre har det paa samme maade.
Last edited by Stunke on Sat Feb 02, 2013 11:55 am, edited 1 time in total.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Frouvne »

Det er en svær problemstilling, som vi som Mik også indikerer, måske oftere står overfor, end man lige tænker over. Jeg respekterer i høj grad, at man afholder sig fra at stemme, hvis man ikke føler sig tilpas oplyst. Og tilpas er jo en størrelse, der må hvile på egen vurdering. Jeg kan sagtens forestille mig situationer, hvor jeg ikke ville stemme, hvis jeg ikke kendte alle tre spil, men på den anden side kan jeg også sagtens forestille mig situationer, hvor jeg bevidst havde fravalgt at prøve et spil, eller hvor jeg ved ganske lidt granskning af et spil ville sige, at det ikke var noget, der efter min vurdering hørte hjemme i et sådant selskab. Og for at bruge Miks analogi ved jeg da i hvert tilfælde nogle steder, jeg ikke vil stemme ved et kommunalvalg og selvom jeg ikke er specielt meget inde i det kommunalpolitiske vil jeg sørge for at stemme et sted, hvor der vil være modvægt imod det jeg bestemt ikke ønsker.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2012 - Finale

Post by Frouvne »

Stunke wrote:Det hedder at stemme blankt og er en demokratisk ret. At undlade at stemme er manglende engagement i demokratiet. To forskellige ting. Naar jeg kommenter paa det i denne traad er det fordi Frouvne mindede folk om at der er en deadline for afstemningen, hvilket jeg gik ud fra var afstedekommet af manglende stemmer i det hele taget. Derfor kommenterede jeg paa mit manglende engagement. Jeg tror andre har det paa samme maade.
Det er en fin pointe. Og det er rart at vide, at det ikke er manglende vilje. Jeg har personligt kun få gange anvendt muligheden for at stemme blankt og det har været ved valg til menighedsrådet. Ved valg til kommunalbestyrelse og folketing kan jeg godt forstå pointen, men der ville jeg til enhver tid have behov for om ikke andet at stemme som modvægt til noget andet. Men det er en helt anden historie. Din pointe er i hvert tilfælde taget til efterretning.
frouvne, administrator

Image
Post Reply