"Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

"Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Stony »

Jeg arbejder på at sætte lidt mere system i planlægningen, og lidt mere regelmæssigt (en gang om måneden eller deromkring) sætte et eller andet længere brætspil på bordet, idet de i øjeblikket kommer på bordet alt for sjældent. Så kan folk tilmelde sig, hvis de har lyst til at være med. Der vil naturligvis være et deltagerloft for det givne spil, så tilmelding vil være først til mølle.

Jeg har allerede halvt om halvt sat Steam på til første arrangement, hvor der er nogle stykker der har meldt sig som mulige deltagere. Så der kommer en dato til engang i januar.

Derudover påtænker jeg en eller flere af følgende som kandidater til en tilsvarende dag.

A Game of Thrones 2nd. Ed. - Evt. med Dance With Dragons udvidelsen.
Runewars
Lyssan
Die Macher
Imperial
Eclipse - Evt. med Rise of the Ancients.
Yedo
Warriors & Traders
Through the Ages
Starcraft incl. Broodwars udvidelsen. Eventuelt som "team-play", så det er 2 x Terran vs 2 x Zerg vs 2 x Protoss

Folk må meget gerne melde tilbage hvilke spil de kunne tænke sig at deltage i. Såfremt de kan den givne dato. Så kan jeg danne mig et billede over hvilke jeg skal rykke forrest i køen og hvilke jeg eventuelt skal stryge fra listen. Det spil der lader til at have bedst tilslutning får så en dato et sted i februar.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Mikkel »

Hej Stony,

jeg kunne rigtig godt tænke mig at deltage i ovenstående.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Robert »

Rigtig god ide, Stony.

Steam er perfekt, ligesom Eclipse. Imperial vel jeg gerne prøve, og TtA er godt omend lidt brutalt ind i mellem. Jeg er åben overfor at prøve andre, borset fra Warriors and Traders som jeg husker som et spil med en del dårlige sider.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Stony »

Robert wrote:Warriors and Traders som jeg husker som et spil med en del dårlige sider.
To ting vil angiveligvis kunne anspore en anden spiloplevelse.
1. Det SKAL spilles med fuldt antal spillere. Ikke at det står i reglerne, men så undgår man problemet omkring neutrale lande, hvor man bare jager barbarerne væk. Efter at have spillet et et par gange, er det umiddelbart min eneste reelle anke mod spillet.
2. Da jeg i sin tid introducerede det, fik vi I setup ikke valgt de gratis tech-opgraderinger som man får inden spilstart.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Robert »

Stony wrote:
Robert wrote:Warriors and Traders som jeg husker som et spil med en del dårlige sider.
To ting vil angiveligvis kunne anspore en anden spiloplevelse.
1. Det SKAL spilles med fuldt antal spillere. Ikke at det står i reglerne, men så undgår man problemet omkring neutrale lande, hvor man bare jager barbarerne væk. Efter at have spillet et et par gange, er det umiddelbart min eneste reelle anke mod spillet.
2. Da jeg i sin tid introducerede det, fik vi I setup ikke valgt de gratis tech-opgraderinger som man får inden spilstart.
Jeg er ikke bleg for at give det en chance til under de omstændigheder.

Men een ting ad gangen. Skyd en dato eller to af, så ser vi hvad der er muligt.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Brichs »

Jeg kunne godt være frisk på at mødes og spille noget. Jeg tror dog min januar er til afslapning, men du vil jo også gerne holde noget senere :)

Jeg er frisk på
A Game of Thrones 2nd. Ed. - Evt. med Dance With Dragons udvidelsen.
Runewars
Eclipse - Evt. med Rise of the Ancients.
Through the Ages
Starcraft incl. Broodwars udvidelsen. Eventuelt som "team-play", så det er 2 x Terran vs 2 x Zerg vs 2 x Protoss
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Mik »

Jeg er stadig meget interesseret i at spille STEAM
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Gunness »

Jeg vil rigtig gerne prøve Lyssan og Runewars.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Sir William »

Jeg er også frisk, hvis det kan stemme overens med familien.

Kunne godt tænke mig at spille følgende

A Game of Thrones 2nd. Ed. - Evt. med Dance With Dragons udvidelsen.
Runewars
Lyssan
Imperial
Eclipse - Evt. med Rise of the Ancients.
Warriors & Traders
Through the Ages
Starcraft incl. Broodwars udvidelsen. Eventuelt som "team-play", så det er 2 x Terran vs 2 x Zerg vs 2 x Protoss

Det forudsætter selvfølgelig, at der ikke vil være krav om at man har spillet dem før. For må det nemlig reduceres til Eclipse og Through the Ages.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Stony »

Ikke noget problem. Der er nogle stykker jeg heller ikke har prøvet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by glorn »

uha! en masse spil jeg rigtig gerne vil prøve (eller i enkle tilfælde prøve igen).

Starcraft var rigtig sjovt sidst. og udvidelsen lyder meget interessant.
Die Macher, Runewars, eclipse med exp og Through the Ages står højest på min liste.
Men jeg ville være meget frisk på at prøve de andre.
David.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Goblen »

Hejsa,

Hvis der er plads til en der ikke har spillet så meget brætspil så er jeg så absolut interesseret i at deltage :-) Spil-valg betyder ikke så meget. Har kun spillet Game of Thrones af dem der stod på listen, og det spiller jeg meget gerne igen.

/Brian
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Mikkel »

Goblen wrote:Hejsa,

Hvis der er plads til en der ikke har spillet så meget brætspil så er jeg så absolut interesseret i at deltage :-) Spil-valg betyder ikke så meget. Har kun spillet Game of Thrones af dem der stod på listen, og det spiller jeg meget gerne igen.

/Brian
Nu skal jeg selvfølgelig ikke udtale mig på Stonys vegne, men det tror jeg da bestemt der er. Selvom jeg har været registreret bruger af både denne side men også boardgamegeek i laaaaang tid, så er jeg typen der læser en MASSE om brætspil på div sider - men aldrig får spillet!

Så jeg er skam heller ikke erfaren - men der er kun en måde at blive det på! :)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Stony »

Så skrider vi til en konkret dato for januar-arrangementet. Det bliver den sidste søndag i måneden, og jeg tror at jeg også fremadrettet vil holde mig til det. Men nu må vi se, for der kan jo sagtens risikere at komme noget i vejen.

Søndag d. 27. januar skal der spilles Steam. Jeg forestiller mig at det er muligt at nå mere end et enkelt spil. Særligt for dagen vil være, at jeg som udgangspunkt søger spillere der allerede kender Steam, og vi derfor kan springe regelforklaring over. På den måde kan vi forhåbentlig få et par rigtig bidske spil. 8)

(Og nej, det er ikke en trend for de øvrige åben-hus arrangementer jeg laver. Det er blot for dette ene "ældre" spil. Og såfremt det viser sig at være umuligt at få pladserne besat, så må vi jo slække på kravene.)

Forventet skema: Folk kan dukke op fra kl. 13.00. Forventet spilstart ca. 13.30. Ca. kl. 18.00 finder vi på et eller andet at spise. Vi kan f.eks. bestille indisk. (Vi har en indisk restaurant ved Høje-Taastrup station, der laver ganske hæderlig indisk mad, og du kan godt få det stærkt hvis du beder om det.)

Jeg forestiller mig at vi når i hvert fald to spil Steam. Efter aftensmaden kan det være, at der er stemning for noget andet. Vi fortsætter til folk synes de har fået spillet nok. I mit hovede regner jeg med en bagkant ved en 21-22 tiden, men hvis folk ønsker at trække sig tidligere er det naturligvis tilladt.

Tilmelding er efter først-til-mølle. Vi kan være op til seks spillere, så det giver fem tomme pladser.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: "Åbent hus" i Casa Bang-Madsen i 2013

Post by Robert »

Jeg vil gerne på.
Så vidt jeg kan se har du ikke angivet adressen.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply