Brætspil til Android tablets?

Her anbefales og diskuteres kort- og brætspil på Android. Endvidere gives tips om nedsatte titler m.m.
Post Reply
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Brætspil til Android tablets?

Post by Sir William »

Har lige fået en Samsung Galaxy Note 10.1 og er ved at forsøge, at stifte bekendtskabs med apps.

Synes det er svært at finde ud af, hvor man finder hvad og hvad der er godt.

Samsung har en samling af apps der både er gratis og koster penge, men der er så maaaange.

Ville så høre om der er nogen der ved, om der findes nogen brætspil til android tablets? Har fundet Carcassone.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Brichs »

Boardgamegeek har en fin liste
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Jens_Hoppe »

Lad mig se, jeg har installeret det følgende på min tab:

- Don Quixote
- Neuroshima Hex
- Pool Break Lite (hvor man kan spille Crokinole)
- Androminion
- Blokish
- Carcassonne
- Hey, That's My Fish!
- Ingenious

Men som nævnt i en anden tråd er det faktisk ikke noget jeg dyrker særligt meget. Jo, Hey That's My Fish! er en glimrende implementation som jeg har spillet mange gange.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Sir William »

Indtil videre efter at have kigget på listen, så er de fleste spil som trækker lidt nogle jeg også kan spille på Yucata og endda mod "rigtige" mennesker.

Det eneste der frister lidt er muligheden for at spille Mahjongg (ikke-solitare).

Men nu er den så heller ikke købt til at spille på :oops:
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Mik »

Sir William wrote:Men nu er den så heller ikke købt til at spille på :oops:
Naturligvis ikke - for så havde du jo købt en Ipad 8)

  • Øjeblikkets Top 3 Favoritter:
  • Image Image Image
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Stony »

Jeg har fået mig en Android telefon som arbejdstelefon, og jeg har derfor i den anledning også været ude for at søge efter muligheder. Det er desværre ret nedtrykkende, når man er vant til alle de muligheder der er til iPhone/iPad.

For det første: Hvis du søger i Samsungs appstore, så skift til Google's med det samme. Funktionaliteten i Samsungs butik er et kvantespring i den gale retning. Jeg så f.eks. at de promoverede et bestemt spil, som jeg noterede mig bag øret, da jeg egentlig var inde for at finde noget andet. Bagefter forsøgte jeg at søge direkte på den titel jeg havde set, men fik det ikke engang frem i søgeresultatet. Jeg fik en masse andet. Senere fandt jeg det via et link, hvor det blev promoveret. Jeg noterede mig spillets præcise navn, og lavede endnu en søgning. Og det dukkede ikke op. WTF!?!
Når det er sagt, så kan man være heldig, at et eller andet er billigere i den ene appshop end i den anden, og det kan gå begge veje.

Og så det deprimerende. Der er ikke udviklet en tiendedel så mange brætspil til android-platformen, som der er til iOS. Det er der flere årsager til, men istedet for at liste dem, så kan du læse denne artikel.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Sir William »

Fik ellers en laaang historie, hvorfor der var så mange flere apps til Ipads end til Androids. Noget om, at de jo var først på markedet og dem som udviklede apps, havde jo så kun interesse i at lave til Apples produkter.

Men.... at selve markedet var ved at vende og der nu kom flere apps til Androids end til Apples. Dog var der fortsat mange flere apps til Apples produkter, skulle dog være opmærksom på at nogle af dem var af en ældre dato.

Er fortsat i gang med at udforske min nye tablet. Indtil videre er jeg meget glad for den.

Min far har hentet et skakspil ned på sin tablet og det er rigtig flot grafik plus ai´en faktisk yder en ganske god modstand selv op de lave niveauer.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Stony »

Sir William wrote:Men.... at selve markedet var ved at vende og der nu kom flere apps til Androids end til Apples.
Generelt: Ja.
Specifikt for spil: Nej.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Larsine »

Jens_Hoppe wrote:- Androminion
Jeg synes ellers at kunne huske at Androminion ville udgår, når nu den officielle udgave af Dominion kom, men måske var det kun Ipad, online og PC versionerne af Dominion der skulle stoppe.

Men ellers har jeg Condado (San Juan for Andriod) til min telefon, og den fungere tilfredsstillende, selvom det ikke er så svært at vinde. Faktisk er det nemmere hvis man spiller mod 3 experter, da expertene forsøger at bekæmpe hinanden. Hvis man spiller mod tilfældige modstandere, er der mere variation, og hvis du f.eks. får en expert og to beginners, hver experten nemmer ved at vinde over dig, da de to beginners ikke yder så meget modstand mod ham.

Siden den opdatering hvor man kan se statistik, har jeg spillet 99 spil, og før den var jeg oppe på ca. 700 spil, og det er stadig et spil jeg spiller dagligt.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Jens_Hoppe »

Larsine wrote:
Jens_Hoppe wrote:- Androminion
Jeg synes ellers at kunne huske at Androminion ville udgår, når nu den officielle udgave af Dominion kom, men måske var det kun Ipad, online og PC versionerne af Dominion der skulle stoppe.
Godt spørgsmål, det synes jeg også at have læst noget om, men det er der i hvert fald stadigvæk (nu endda med alle udvidelser indtil Dark Ages).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Mik »

Det hænger jo sammen med at dem der skulle producere den webbaserede udgave ikke har kunnet levere varen!
Image
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Torcida »

Jeg spiller Talisman HD på min Samsung Galaxy S3 :)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Brætspil til Android tablets?

Post by Sir William »

Jens_Hoppe wrote:
Larsine wrote:
Jens_Hoppe wrote:- Androminion
Jeg synes ellers at kunne huske at Androminion ville udgår, når nu den officielle udgave af Dominion kom, men måske var det kun Ipad, online og PC versionerne af Dominion der skulle stoppe.
Godt spørgsmål, det synes jeg også at have læst noget om, men det er der i hvert fald stadigvæk (nu endda med alle udvidelser indtil Dark Ages).
Lige installeret det, men ærgerligt man ikke kan læse al teksten på kortene og når man så mangler f.eks. dark ages, kan det være svært at se konsekvenserne. Endte med en hånd med "rats" og ikke så meget andet.
Post Reply