Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by BlueSwan »

Ked af at jeg ikke kan. Afholdes Djengis Con altid i april? April er normalt en ret håbløs måned for mig, bl.a. fordi alle mine tre børn har fødselsdag i april, så der er tonsvis af familiearrangementer o.l.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by digter »

Hvis du søgte på "djengis con" vill du hurtigt se at alle på nær én er blevet afholdt i april. Hvad fremtiden bringer er det nok kun Stony der ved
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Sir William »

Skobbolop wrote:Hvis du søgte på "djengis con" vill du hurtigt se at alle på nær én er blevet afholdt i april. Hvad fremtiden bringer er det nok kun Stony der ved
Stony plejer faktisk, at lade det være op til folk herinde for hvornår det skal afvikles. Så det er jo nok ikke en umulighed at have det liggende uden for april.

Myde har jo også spurgt om der var stemning for noget i efteråret, skal bare være en der organiserer.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Sir William wrote:Myde har jo også spurgt om der var stemning for noget i efteråret, skal bare være en der organiserer.
For Djengis Con's vedkommende, kan jeg ikke se at det vil ændre sig fra en forårs-con til en efterårs-con. Der er flere årsager til at jeg endte med at lægge DC i foråret. I de sidste måneder op til jul har mange folk travlt med julefrokoster og andet godt. I efteråret er der Rubicon, Viking-Con samt messe i Essen. Sommeren er heller ikke helt optimal, for der vil altid være en del der slet og ret er væk. Det efterlod en enkelt årstid der ikke virkede "proppet" / blokeret. Så derfor virkede valget i sidste ende naturligt. Det har så været oppe og vende et par gange _hvornår_ i foråret Con'en skal afholdes, og jeg er stadig ikke afvisende overfor at det kan ligge eksempelvis i maj. Men det afhænger både af om vi overhovedet kan få hytten, samt hvad der generelt er stemning for, og da jeg vendte spørgsmålet på forum var der bl.a. klager over at maj er så langt henne på året, at der er folk der er igang med at læse op til eksamen m.m.

Summa summarum. Jeg tror på den korte bane (de næste par år) at Con'en bliver liggende i April. Men man skal aldrig sige aldrig. Jeg tager den igen, når der engang bliver åbnet for booking til hytten for 2014. Men nu fik I så lidt indspark til hvorfor jeg personligt mener at efteråret er sub-optimalt. Folk der hverken deltager på Rubicon, Viking-Con eller messe i Essen har naturligvis et helt andet verdensbillede.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Så fik vi her på opløbsstrækningen selskab af to mere, idet Nissi/Rene og hans bedre halvdel har tilmeldt sig.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Myde »

Hvis det ikke er for sent, så vil jeg gerne melde mig til, bare fredag aften, også gerne med mad, hvis det er muligt?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Selv om det skærer mig i hjertet at afvise folk, så er jeg desværre nødt til at afslå. :(

Vi har før haft mulighed for at deltage en enkelt dag. Men det har altid været en underlig mellemløsning, for hvis det ikke skulle være unfair for fuldtidsdeltagerne - der via tilmeldingsgebyret har betalt for lejen af hytten - så var det nødvendigt, at tage en forholdsvis høj pris for den ene besøgsdag. Så jeg har de andre år kun åbnet for muligheden, for at få fyldt op, og for at få enderne til at nå sammen rent økonomisk.

Der er nogle stykker mere, der har spurgt til kun at deltage lørdag, men det valgte jeg fra start at takke nej til, da pladserne i år blev revet væk, og jeg ikke ønskede at blokere en plads for en potentiel fuldtidsdeltager, for at gøre plads for folk der "kun" ville deltage lørdag. Vi fik så i mellemtiden mange der måtte falde fra, og det er i den relation at jeg har fået forespørgsler på en-dags deltagelse. Men jeg har altså valgt at bevare fokus på fuld deltagelse, og vi er da heldigvis endt med fuldt hus. (30 deltagere - Der er så stadig plads til lidt flere, idet nogle deltagere vælger at køre hjem for at sove, og derfor ikke tager sovepladser.)

Der er nogle stykker der har meldt ud, at de tager hjem efter lørdag aften. Hvis jeg åbner muligheden for enkeltdags deltagelse, er det ikke utænkeligt at der er nogen der vælger at nedgradere, og så kan jeg ende med en lidt usikker økonomi for arrangementet. Jeg kører det hele rent non-profit, men jeg har ikke lyst til at tilføre risici.

Det blev en længere smøre, men jeg ville lige redegøre for baggrunden for mit standpunkt.
Last edited by Stony on Sun Apr 14, 2013 9:38 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Myde »

Helt ok! På Sir Willams og Roberts opfordring så blev jeg bare nødt til at spørge
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Helle »

47 tilmeldte .... 17 sprunget fra ....
Selvom der er mange frameldte, er det da alligevel en ret stor interesse ... Sådan samlet set.
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by zutcorp »

håber i er igang med mange gode spil, og får en fantastisk tur. Regner med at være med næste år!
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Gunness »

Tak! Indtil videre er det i alt sjovt, og der kommer mange spil på bordene :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Mikkel »

Jeg er begyndt og stopper ikke med at 'refreshe' indtil der er kommet billeder på fra årets DC.

Jeg vil derfor slå et slag for at der næste år er live-udsendelse, så os der ikke er med kan få en fornemmelse af det vi går glip af!
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Robert »

Mikkel wrote:Jeg er begyndt og stopper ikke med at 'refreshe' indtil der er kommet billeder på fra årets DC.

Jeg vil derfor slå et slag for at der næste år er live-udsendelse, så os der ikke er med kan få en fornemmelse af det vi går glip af!
Du bliver nok nødt til at dukke op, Mikkel. Jeg har desværre ingen billeder, men mon ikke andre har nogen.

Endnu en gang tusind tak til Stony for din kæmpe indsats for at få dette til at "spille". Det var et virkelig velsmurt arrangement, i hvert fald set fra min side, og var virkelig en fornøjelse.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Dhttp://www.germangames.dk/jengis Con IV - 19-21. april

Post by Gunness »

Også en kæmpe tak herfra :) Det var alle tiders at møde nye og gamle ansigter (plus en masse Avalon-forrædere :twisted) og få en masse gode spil på bordet.

Også tak til Steen for en kæmpe indsats med at arrangere hele molevitten. Det gik rigtig godt hele vejen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Bugge »

Super tak til Steen for arrangementet og hele buntet for godt selskab.

S
Post Reply