Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by digter »

Jeg vil også også gerne sige tak til til Stony og alle andre for en dejlig weekend i brætspillets tegn. Dejligt at kunne sætte ansigt på mange af brugerne herinde, selvom et parnavneskilte var forsvundet om lørdagen.

Som ny brætspiller er jeg også blevet meget klogere på hvilke spil der virker for mit vedkommenðe og hvilke der ikke gør. Selvom der var nogle spil som jeg ikke fik prøvet (Age of Empires 3, Myrmes, Mall of Horror, Bang! og Bora Bora) så fik jeg dog stadig streget nogle stykker (Terra Mystica, Robo Rally, Ave Caesar, Caylus og Coup).

Jeg er i øvrigt enig i alt det Helle skriver, men kan også godt se problematikken i hjemmelavet mad om lørdagen. For mit vedkommende var det ikke noget problem i år, da mit modul stoppede relativt tidligt (at jeg så glemte at koge kikærterne hjemmefra er jo så min egen skyld :)). Jeg vil dog fremover altid gerne hjælpe med at leve vegetarmad, hvis der er brug for det :).
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Foppwin »

Tak til Steen og alle andre for en super weekend. Det var fedt, at få sat ansigt på endnu flere her inde fra.
Danny

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Jens_Hoppe »

Også en stor tak herfra til Steen og alle andre for en super weekend. God mad, hyggeligt selskab med gamle og nye venner, og nogle super spil (Helle er altid spion, Boris vinder altid Terra Mystica, og det er altså forkert at dræbe og spise tigere!)

Hvad angår aftensmaden lørdag ville jeg ikke have spor imod købemad: Jeg satte stor pris på det som blev serveret, men det vejer alligevel tungere for mig, at der ikke skal være nogen som står og knokler den halve eftermiddag, end at jeg nødvendigvis får lækker, hjemmelavet mad...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:Også en stor tak herfra til Steen og alle andre for en super weekend. God mad, hyggeligt selskab med gamle og nye venner, og nogle super spil (Helle er altid spion, Boris vinder altid Terra Mystica, og det er altså forkert at dræbe og spise tigere!)

Hvad angår aftensmaden lørdag ville jeg ikke have spor imod købemad: Jeg satte stor pris på det som blev serveret, men det vejer alligevel tungere for mig, at der ikke skal være nogen som står og knokler den halve eftermiddag, end at jeg nødvendigvis får lækker, hjemmelavet mad...
Jamen, jeg var jo god .... Begge gange! Selvom det ikke så sådan ud, jeg må lære det, må jeg!
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Larsine »

Tusind tak for en hyggelig weekend.

Specielt tak til Steen for at står for hele arrangementet, og meget af det praktiske, jeg syntes faktisk at jeg mødte dig alt for tit ude i køkkenet, og det var nu ikke fordi jeg var der så meget.

Jeg tager med glæde en praktisk opgave, eller to, og jeg syntes faktisk ikke at afrydning efter mad er det store problem. Opvaskemaskinen fungere perfekt, hvis bare lige man bruge 2 minutter på at læse vejledningen inden man går i gang med at trykke på diverse knapper. Et større problem er når man er 3 i køkkenet og skal lave kaffe, når ingen af os har en ide om hvor meget kaffe man skal bruge til en kande. Håber den var til at drikke fredag aften.

Jeg vil derimod nødigt stå for aftensmad, og er meget glad for at andre vil tage denne tjans, men jeg har fuld forståelse for at det evt. kunne blive købemad.

Mht. kølekapacitet, så vil jeg foreslå at de uåbnede drikkevarer placeres uden for huset i skyggesiden. Med de temperaturer vi har, ville de nok være lige så kolde der, som i et køleskab der bliver åbnet hele tiden. Jeg tvivler på at temperaturen i køleskabet var under 10 grader i løbet af weekenden. Så kan køleskabet helliges madvarer.

Fælles aftensmad og start fredag aften er en god ide, men min aftalte transportør havde åbenbart kommunikationsproblemer med den anden bruger af transportmidlet :-(

Navneskilte er en rigtig god ting, specielt hvis man er en skovl til at huske navne som jeg er.

Vi ses forhåbentligt til næste år, eller før for nogles vedkommende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Larsine wrote:Et større problem er når man er 3 i køkkenet og skal lave kaffe, når ingen af os har en ide om hvor meget kaffe man skal bruge til en kande. Håber den var til at drikke fredag aften.
Den øhm.... manglede absolut ikke saft og kraft. :lol: Jeg noterer mig bag øret, at få nedfældet en linie om hvor mange skeer man bør smide på, og få det tilføjet todo-listen som jeg hænger i køkkenet.
Larsine wrote:Mht. kølekapacitet, så vil jeg foreslå at de uåbnede drikkevarer placeres uden for huset i skyggesiden. Med de temperaturer vi har, ville de nok være lige så kolde der, som i et køleskab der bliver åbnet hele tiden. Jeg tvivler på at temperaturen i køleskabet var under 10 grader i løbet af weekenden. Så kan køleskabet helliges madvarer.
Jeg ved ret beset ikke om det (stadig) er et problem, men første år blev vi advaret mod at lade køkkendøren stå ulåst om aftenen, da man havde oplevet unge mennesker der sneg sig ind og stjal af drikkevarerne. Jeg tror ikke det vil mindske fristelsen, hvis drikkevarerne står udenfor.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Helle »

Omkring kølekapacitet.
Jeg tænker måske, at der kunne sættes drikkevarer ind om aftenen til dagen efter.... hvis det ikke allerede blev gjort sådan? Alt behøver måske ikke stå inde på en gang. De andre år, har jeg ikke oplevet problemer omkring kølepladsen - mere end, at det er gået. Der var som flere har bemærket mange rester fra fredag, hvilket jo har været med til at udfordre kølepladsen. Derudover var der en helt tom fryser ... man kunne måske bruge den til i nogen omfang at få nogle drikkevarer kolde????
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Mik »

Stony wrote:Mht. kølekapacitet, så vil jeg foreslå at de uåbnede drikkevarer placeres uden for huset i skyggesiden. Med de temperaturer vi har, ville de nok være lige så kolde der, som i et køleskab der bliver åbnet hele tiden. Jeg tvivler på at temperaturen i køleskabet var under 10 grader i løbet af weekenden. Så kan køleskabet helliges madvarer.
Jeg ved ret beset ikke om det (stadig) er et problem, men første år blev vi advaret mod at lade køkkendøren stå ulåst om aftenen, da man havde oplevet unge mennesker der sneg sig ind og stjal af drikkevarerne. Jeg tror ikke det vil mindske fristelsen, hvis drikkevarerne står udenfor.[/quote]
Jeg havde mine flasker stående i bilen, og de var kølige hele weekenden.
Men nu kan man naturligvis ikke forvente at det skal være lige så koldt næste år...
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by chr88 »

Også en stor tak herfra til alle der var med til at gøre Djengis Con 2013 til en rigtig god oplevelse!

Jeg glæder mig allerede til næste år. :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Frouvne »

Et par forslag til næste års arrangement. Jeg syntes, det blev en smule rodet, at have én tråd, der både indeholdt snak om det praktiske i forbindelse med arrangementet og snakken om hvilke spil folk kunne tænke sig at spille. Det syntes jeg man til næste år skulle fordele over to forskellige tråde. Evt. kunne man også overveje at have en selvstændig evalueringstråd, når man kommer dertil. Det vi skriver her kunne godt komme til at drukne.

Endvidere syntes jeg det var ærgerligt, at arrangementet så hurtigt blev overtegnet og der så var en del, der senere sprang fra. Det kan der jo være mange gode grunde til. Det mest ærgerlige er, hvis nogle helt har nået at afskrive muligheden på det tidspunkt, hvor der opstod ledige pladser ... eller måske de blot ikke har lagt mærke til det. Jeg tænker i hvert tilfælde, at man skulle tro, det havde været muligt at have haft fuldt hus i år, hvis det undervejs havde været tydeligere, hvor mange ledige pladser, der reelt var. En mulighed kunne være, at man først har reserveret sin plads, når man har betalt et bindende depositum. Men det giver selvfølgelig ekstra administration, hvilket man selvfølgelig helst skal slippe udenom.

Endelig noterede jeg mig, at der måske skal sørges for nogle fryseposer og eller stanniol/plastfolie, så man kan redde rester fra måltiderne.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Endvidere syntes jeg det var ærgerligt, at arrangementet så hurtigt blev overtegnet og der så var en del, der senere sprang fra. Det kan der jo være mange gode grunde til. Det mest ærgerlige er, hvis nogle helt har nået at afskrive muligheden på det tidspunkt, hvor der opstod ledige pladser ... eller måske de blot ikke har lagt mærke til det. Jeg tænker i hvert tilfælde, at man skulle tro, det havde været muligt at have haft fuldt hus i år, hvis det undervejs havde været tydeligere, hvor mange ledige pladser, der reelt var. En mulighed kunne være, at man først har reserveret sin plads, når man har betalt et bindende depositum.
Helt enig og en væsentlig pointe, som jeg selv havde overvejet. Som det er nu, er det alle mand først til reservationslisten af frygt for, at man ikke får en plads. Hvis der blev betalt et depositum, kunne det være, at alle potentielle deltagere fik tid til at nå at kigge ekstra grundigt på kalenderen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Frouvne wrote:Et par forslag til næste års arrangement. Jeg syntes, det blev en smule rodet, at have én tråd, der både indeholdt snak om det praktiske i forbindelse med arrangementet og snakken om hvilke spil folk kunne tænke sig at spille. Det syntes jeg man til næste år skulle fordele over to forskellige tråde. Evt. kunne man også overveje at have en selvstændig evalueringstråd, når man kommer dertil. Det vi skriver her kunne godt komme til at drukne.
Det er noteret. Jeg tænkte bare at jeg ikke ville oversvømme forummet med en masse DC relaterede tråde. Det hjælper vel heller ikke på overblikket, hvis tingene bliver fordelt ud i for mange tråde? En til tilmelding? En til det praktiske? (eller skal de to samles?) En til det folk gerne vil spille? En til opsamling?
Frouvne wrote:Endvidere syntes jeg det var ærgerligt, at arrangementet så hurtigt blev overtegnet og der så var en del, der senere sprang fra. Det kan der jo være mange gode grunde til. Det mest ærgerlige er, hvis nogle helt har nået at afskrive muligheden på det tidspunkt, hvor der opstod ledige pladser ... eller måske de blot ikke har lagt mærke til det. Jeg tænker i hvert tilfælde, at man skulle tro, det havde været muligt at have haft fuldt hus i år, hvis det undervejs havde været tydeligere, hvor mange ledige pladser, der reelt var. En mulighed kunne være, at man først har reserveret sin plads, når man har betalt et bindende depositum. Men det giver selvfølgelig ekstra administration, hvilket man selvfølgelig helst skal slippe udenom.
Jeg er enig i at det var træls først at være overtegnet på nul-komma-fem, og så falder cirka halvdelen af deltagerne fra. Der sagde jeg nogle ord højt, som familiens mindste ikke bør lære endnu. Jeg ved ikke om depositum er løsningen. Men jeg vil forsøge at tænke nogle tanker omkring det.
Helle wrote:Endelig noterede jeg mig, at der måske skal sørges for nogle fryseposer og eller stanniol/plastfolie, så man kan redde rester fra måltiderne.
Jeg tillod mig at rette "kilden" for udtalelsen i ovenstående quote-boks. Ja, det er noteret. ;)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Sir William »

Endte vi ikke med at være fuldt belagt?

Men støtter op omkring depositum.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Helle »

Stony wrote:
Frouvne wrote:Et par forslag til næste års arrangement. Jeg syntes, det blev en smule rodet, at have én tråd, der både indeholdt snak om det praktiske i forbindelse med arrangementet og snakken om hvilke spil folk kunne tænke sig at spille. Det syntes jeg man til næste år skulle fordele over to forskellige tråde. Evt. kunne man også overveje at have en selvstændig evalueringstråd, når man kommer dertil. Det vi skriver her kunne godt komme til at drukne.
Det er noteret. Jeg tænkte bare at jeg ikke ville oversvømme forummet med en masse DC relaterede tråde. Det hjælper vel heller ikke på overblikket, hvis tingene bliver fordelt ud i for mange tråde? En til tilmelding? En til det praktiske? (eller skal de to samles?) En til det folk gerne vil spille? En til opsamling?
Frouvne wrote:Endvidere syntes jeg det var ærgerligt, at arrangementet så hurtigt blev overtegnet og der så var en del, der senere sprang fra. Det kan der jo være mange gode grunde til. Det mest ærgerlige er, hvis nogle helt har nået at afskrive muligheden på det tidspunkt, hvor der opstod ledige pladser ... eller måske de blot ikke har lagt mærke til det. Jeg tænker i hvert tilfælde, at man skulle tro, det havde været muligt at have haft fuldt hus i år, hvis det undervejs havde været tydeligere, hvor mange ledige pladser, der reelt var. En mulighed kunne være, at man først har reserveret sin plads, når man har betalt et bindende depositum. Men det giver selvfølgelig ekstra administration, hvilket man selvfølgelig helst skal slippe udenom.
Jeg er enig i at det var træls først at være overtegnet på nul-komma-fem, og så falder cirka halvdelen af deltagerne fra. Der sagde jeg nogle ord højt, som familiens mindste ikke bør lære endnu. Jeg ved ikke om depositum er løsningen. Men jeg vil forsøge at tænke nogle tanker omkring det.
Helle wrote:Endelig noterede jeg mig, at der måske skal sørges for nogle fryseposer og eller stanniol/plastfolie, så man kan redde rester fra måltiderne.
Jeg tillod mig at rette "kilden" for udtalelsen i ovenstående quote-boks. Ja, det er noteret. ;)
Hov, det sagde jeg ikke ....
Jeg ville have sagt ... 'Der manglede fryseposer' ... Jeg ville ikke notere noget som helst ... Det er gemalens stil, at være så høflig og 'pæn'.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Frouvne wrote:Et par forslag til næste års arrangement. Jeg syntes, det blev en smule rodet, at have én tråd, der både indeholdt snak om det praktiske i forbindelse med arrangementet og snakken om hvilke spil folk kunne tænke sig at spille. Det syntes jeg man til næste år skulle fordele over to forskellige tråde. Evt. kunne man også overveje at have en selvstændig evalueringstråd, når man kommer dertil. Det vi skriver her kunne godt komme til at drukne.
Jeg valgte bevidst at begrænse mængden af tråde, for ikke at oversvømme forummet med forskellige DC tråde, og dels fordi jeg tænkte at for mange tråde næppe ville hjælpe på overblikket. Hvor mange tænker du? En til tilmelding? En til prakiske forberedelser, eller skal den ind under den forrige? En til hvad folk vil spille? En til evaulering? Andet?
Frouvne wrote:Endvidere syntes jeg det var ærgerligt, at arrangementet så hurtigt blev overtegnet og der så var en del, der senere sprang fra. Det kan der jo være mange gode grunde til. Det mest ærgerlige er, hvis nogle helt har nået at afskrive muligheden på det tidspunkt, hvor der opstod ledige pladser ... eller måske de blot ikke har lagt mærke til det. Jeg tænker i hvert tilfælde, at man skulle tro, det havde været muligt at have haft fuldt hus i år, hvis det undervejs havde været tydeligere, hvor mange ledige pladser, der reelt var. En mulighed kunne være, at man først har reserveret sin plads, når man har betalt et bindende depositum. Men det giver selvfølgelig ekstra administration, hvilket man selvfølgelig helst skal slippe udenom.
Ja, det var træls først at blive overtegnet på nul-komma-fem, og så efterfølgende se cirka halvdelen af deltagerne trække sig igen. Jeg ved ikke om depositum er løsningen. Måske. Men jeg vil forsøge at gøre mig nogle tanker, for at undgå en lignende situation næste år.
Helle wrote:Endelig noterede jeg mig, at der måske skal sørges for nogle fryseposer og eller stanniol/plastfolie, så man kan redde rester fra måltiderne.
Jeg tillod mig at rette navnet i quote-boksen. ;)
Ja, det er noteret.
Sidst spillet:
Image
Post Reply