Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Gunness »

Sir William wrote:Endte vi ikke med at være fuldt belagt?
Jo, men det er jo stadig ærgerligt for dem, der ikke nåede at melde sig til i første omgang og efterfølgende for længst havde lavet andre planer den pågældende weekend, da pladserne blev ledige igen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Black Sea »

Først og fremmest: Tusind tak for en super weekend til med-/modspillere, regelforklarere, spilejere, kokke, og - selvfølgelig - specielt Stony!

Dernæst: Var det en idé at oprette et underforum til DC næste år?
Helle wrote: Omkring kølekapacitet.
Jeg tænker måske, at der kunne sættes drikkevarer ind om aftenen til dagen efter.... hvis det ikke allerede blev gjort sådan? Alt behøver måske ikke stå inde på en gang. De andre år, har jeg ikke oplevet problemer omkring kølepladsen - mere end, at det er gået. Der var som flere har bemærket mange rester fra fredag, hvilket jo har været med til at udfordre kølepladsen. Derudover var der en helt tom fryser ... man kunne måske bruge den til i nogen omfang at få nogle drikkevarer kolde????
En oplagt mulighed er jo at benytte fryse-elementer i en køleboks/høkasse til at holde drikkevarer rigeligt kolde.
Jens_Hoppe wrote: ...Boris vinder altid Terra Mystica...
Bum bum, jeg husker det nu lidt anderledes. Robert vandt en flot og fortjent sejr med heksene i første omgang :wink:
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Helle »

Black Sea wrote:Først og fremmest: Tusind tak for en super weekend til med-/modspillere, regelforklarere, spilejere, kokke, og - selvfølgelig - specielt Stony!

Dernæst: Var det en idé at oprette et underforum til DC næste år?
Helle wrote: Omkring kølekapacitet.
Jeg tænker måske, at der kunne sættes drikkevarer ind om aftenen til dagen efter.... hvis det ikke allerede blev gjort sådan? Alt behøver måske ikke stå inde på en gang. De andre år, har jeg ikke oplevet problemer omkring kølepladsen - mere end, at det er gået. Der var som flere har bemærket mange rester fra fredag, hvilket jo har været med til at udfordre kølepladsen. Derudover var der en helt tom fryser ... man kunne måske bruge den til i nogen omfang at få nogle drikkevarer kolde????
En oplagt mulighed er jo at benytte fryse-elementer i en køleboks/høkasse til at holde drikkevarer rigeligt kolde.
Jens_Hoppe wrote: ...Boris vinder altid Terra Mystica...
Bum bum, jeg husker det nu lidt anderledes. Robert vandt en flot og fortjent sejr med heksene i første omgang :wink:
Så kunne alle tråde med DC gennem tiden ... For det er jo mange mange år ... Ligge som et forum under .... Tja .... Foreninger og klubber .... Eller hvor tænkte du? Altså det er en god ide, hvis det ligesom passer ind et sted ... Hvor folk kan finde det
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Black Sea »

Helle wrote: Så kunne alle tråde med DC gennem tiden ... For det er jo mange mange år ... Ligge som et forum under .... Tja .... Foreninger og klubber .... Eller hvor tænkte du? Altså det er en god ide, hvis det ligesom passer ind et sted ... Hvor folk kan finde det
Kunne det ligge som et underforum til arrangementer?
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Efter at have tygget lidt på det... Jeg er ikke superbegejstret for konceptet omkring noget "depositum" ved indmelding. Det giver i hvert fald noget ekstra administration at holde styr på.

Jeg overvejer derfor at trække den i ørerne, før jeg åbner for mulighed for tilmelding. Helt derhen hvor folk alligevel skal betale for deltagelsen, så vi snakker engang i januar. Det tænker jeg er tilstrækkeligt tidligt, til at folk kan booke weekenden, og tilstrækkeligt sent til at folk måske har et bedre billede af om de rent faktisk kan eller ej. Og så tænker jeg at man først er rigtig tilmeldt, når betalingen falder.

Jeg vil så sætte nogle datoer, for hvornår man kan trække sig og få pengene returneret. Jeg tænker noget i stil med afmelding mindst en måned i forvejen, og du kan få det hele refunderet. Mindre end en måned i forvejen, og jeg beholder en hundredelap som går til at dække leje af hytten. Med mindre end en uge tilbage, er det point-of-no-return, for så er indkøbene gået igang, og pengene er kalkuleret ind. Man kan så eventuelt få et plaster på såret, ved at få pladsen overført til næste år.

Giver det mening?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Helle »

Stony wrote:Efter at have tygget lidt på det... Jeg er ikke superbegejstret for konceptet omkring noget "depositum" ved indmelding. Det giver i hvert fald noget ekstra administration at holde styr på.

Jeg overvejer derfor at trække den i ørerne, før jeg åbner for mulighed for tilmelding. Helt derhen hvor folk alligevel skal betale for deltagelsen, så vi snakker engang i januar. Det tænker jeg er tilstrækkeligt tidligt, til at folk kan booke weekenden, og tilstrækkeligt sent til at folk måske har et bedre billede af om de rent faktisk kan eller ej. Og så tænker jeg at man først er rigtig tilmeldt, når betalingen falder.

Jeg vil så sætte nogle datoer, for hvornår man kan trække sig og få pengene returneret. Jeg tænker noget i stil med afmelding mindst en måned i forvejen, og du kan få det hele refunderet. Mindre end en måned i forvejen, og jeg beholder en hundredelap som går til at dække leje af hytten. Med mindre end en uge tilbage, er det point-of-no-return, for så er indkøbene gået igang, og pengene er kalkuleret ind. Man kan så eventuelt få et plaster på såret, ved at få pladsen overført til næste år.

Giver det mening?
Det giver mening, men dækker 100,- leje af hytten?
Den sidste uge er der ingen vej tilbage.... det er da kun fremad mod DC ... :D

... og så synes jeg, at du skal tage en enhedspris uanset om man spiser med fredag eller ej.
Der er flere, der tager hjem lørdag, og som ikke spiser, hverken morgenmad eller frokost søndag og på samme måde, så bruger de heller ikke hytten, eller nogen som ikke spiser kød, eller som ikke går i bad eller som ikke spiser så meget ... og ....og ...
Så bliver alle beløb også ens.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Jeg vil mene der er en lille forskel, idet nogle kommer langvejsfra, og har ikke en chance for at nå frem. Det er ikke fordi de ikke vil, men fordi de ikke kan. Den problemstilling vil jeg gerne forsøge at afhjælpe.

Den anden vej rundt, er der nogen der tjekker ud før tid, og det er (som regel) et valg de selv træffer. Det kan være at man er "nødt til det" pga familie el.lign. Men det er der jeg trækker stregen. Hvis man "kun" kan være med til eksempelvis lørdag aften, er man i sin bedste ret til at betale og tjekke ud ELLER overlade pladsen til en anden.

Og nej, de 100 kroner dækker ikke den enkelte persons bidrag til hytteleje. Det er et kompromis, så de tilbageværende deltagere ikke står med en væsentlig højere byrde pr. deltager. Det skal være højere hvis jeg skal dække det 100%, men der ER jo chancen for, at en anden springer ind og tager den ledige plads. Så jeg tænker at 100 ligeud kunne være et kompromis.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Mik »

Helle wrote:Der er flere... ... som ikke går i bad...
Ja, de bør jo betale ekstra!!!
:mrgreen:
Image
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Jakob »

Stony wrote:
Jeg vil så sætte nogle datoer, for hvornår man kan trække sig og få pengene returneret. Jeg tænker noget i stil med afmelding mindst en måned i forvejen, og du kan få det hele refunderet
. Mindre end en måned i forvejen, og jeg beholder en hundredelap som går til at dække leje af hytten. Med mindre end en uge tilbage, er det point-of-no-return, for så er indkøbene gået igang, og pengene er kalkuleret ind. Man kan så eventuelt få et plaster på såret, ved at få pladsen overført til næste år.

Giver det mening?
Jeg har svært ved at se hvad det skulle ændre.
Folk kan stadig snap tilmelde sig (og overføre) , og så bare aflyse 1 måned og 1 dag før arrangementet for at få hele beløbet tilbage.
Det koster kun 2 kroner til nordea eller lignede, og vil resultere i en masse book-keeping for dig.

Hvis det var mig ville jeg gøre noget i retning af følgende:
Offentliggør datoerne i starten af året eller et halvt år før. (*)
Åben for tilmelding 3 måneder før. (*)
Tilmelding tæller når der er betalt. (**)
100 kroner er bindende. (**)
Aflysning under 3 uger før ej mulig - hele beløbet tabt med mindre pladsen/erne bliver overtaget af andre. 100 kroner stadig tabt (**)

* = skulle give folk en mulighedfor at planlægge tids nok i forvejen uanset om man ender med at deltage eller ej
** = incitament til ikke at booke "just for the sake of it"


Ellers vil jeg også bare lige bruge lejligheden til at sige tak for en MEGA FED DCON.
Jeg er imponeret over flowet i arrangementet - det SPILLEDE ;) hele vejen igennem.
Jeg har vitterligt ikke en finger at sætte på noget. super fedt det hele!

mvh
Jakob
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Stony »

Jakob wrote:Jeg har vitterligt ikke en finger at sætte på noget. super fedt det hele!
Jooo, der var vist lidt med temperaturen i teltet...? ;)

Fint feedback, men jeg ønsker ikke at være for "hård i kanten", med mindre der er brug for det. Jeg vil bare gerne dække min egen og deltagernes økonomiske røv, så arrangementet kan afholdes selv om der eventuelt måtte være frafald.
Sidst spillet:
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by digter »

Der var nogen der efterspurgte opskriften på lørdagens indiske kikærtegryde. Også kendt som Chana Masala (chana = kikærter, masala = krydderiblanding), så inden tråden her går i glemsel, så får i lige opskriften:

Fundamentet for selve retten er masala'en. Den består af:

2 dl mandler
1 løg
5 fed hvidløg
Chili
(Alt efter hvor stærk man ønsker det)
1 tsk salt
1 tsk Gurkemeje
2 spsk garam masala
1/2 tsk stødt kanel
1/2 tsk stødt kardemomme
ca. 1 spsk limesaft


Alt blandes/hakkes/pureres til en tyk masse i en foodproccessor eller lign (start evt. med mandlerne, tag dem ud efter de blevet hakket helt fint og begynd med løgene. Når løgene er hakket helt til mos, tilsættes mandlerne og de øvrige ingredienser). Hvis man har problemer med at få det hele til at køre rundt, så kan man med fordel erstatte noget af saltet med noget væske i form af tamari (evt. soja). Hvis man bagefter er i tvivl om masala'en har fået nok salt, så kan man altid tilsætte mere når retten er ved at være færdig.

Til næste skridt skal følgende bruges:

½ dl olie
2 dåser kikærter (det svarer til ca. 7 dl. Man kan også købe tørre, det er billigere. De skal dog lægges i blød natten over og koges møre INDEN de kommer i retten. 7 dl kogte kikærter svarer til 3 dl tørre
2 dåser hakkede tomater
Grøntsager (Til DC brugte jeg rød peber og Haricots verts, men jeg har tidligere også brugt andre ting: Broccoli, blomkål, grøn/gul peber osv. Kun fantasien sætter grænser :). Obs! grove grøntsager som broccoli og blomkål kan med fordel koges møre i letsaltet vand INDEN de tilsættes retten. Det fungerer bare ikke så godt at koge disse former for grøntsager møre i en tyk mandel-tomat sovs som denne - det tager en evighed!)

Fremgangsmåde:

varm olien op i en gryde og tilsæt Masala'en. Steg denne i nogle minutter og tilsæt derefter alle de andre ingredienser. Lad retten småsimre indtil grøntsagerne er møre og smag til med salt og chili.

Serveres med ris, frisk koriander (hvis man er til den slags) og en god indisk raita.

Til DC lavede jeg en tredobbel portion af samme ret. Det er vildt nemt. Især fordi masalaen kan laves i forvejen.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Gunness »

Det smagte fantastisk, og jeg er glad for at lave indisk mad, så tak for opskriften :D (jeg lavede en variant af den i lørdags, kan jeg se)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Det smagte fantastisk, og jeg er glad for at lave indisk mad, så tak for opskriften :D
Jeg mener det samme som Jacob. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Gunness wrote:Det smagte fantastisk, og jeg er glad for at lave indisk mad, så tak for opskriften :D
Jeg mener det samme som Jacob. :)
Også mig .... Tak, for opskriften Jens.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Djengis Con IV - 19-21. april 2013

Post by digter »

NP. Dejligt at i kunne lide det :)
Image
Post Reply