Consimmøde på søndag! (5. august)

Post Reply
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by Mik »

En lille flok dedikerede spillere kan ikke finde på noget bedre at foretage sig en sommersøndag en at møde op i Valby Kulturhus for at spille brætspil.

Vi mødes på 3. sal ved 11-tiden og går hjem senest kl. 18 når huset lukker.
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by chr88 »

Jeg er en af disse spillere! :D

Jeg vil meget gerne spille et eurogame eller to - helst et, jeg enten ikke selv ejer (så jeg kan få det prøvet og overvejet, om jeg vil købe det), eller et jeg ejer, men som jeg ikke har fået på bordet endnu (så jeg kan forklare reglerne, når jeg skal spille det igen).

Jeg nævner lige spil nogle spil, der bl.a. kunne have interesse, men jeg er er sådan set frisk på det meste, så hvis andre også regner med at dukke op på søndag, kan vi måske aftale et spil (eller to)?

Forslag til spil, jeg ikke har, som jeg gerne vil prøve:
Dungeon Petz
Dungeon Lords
Brass
Shogun
Vasco da Gama
Taj Mahal
Shipyard
Kingdom Builder

Forslag til spil, jeg allerede har, som jeg gerne vil prøve:
Eclipse
Power Grid
Dominant Species
Troyes
K2
Imperial
AoE III
Mission: Red Planet
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by Robert »

Christian,

Du nævner ikke Belfort. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve det på søndag. Har du lyst til at tage det med og spille det?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by Black Sea »

@chr88

Hvis der er folk nok, der er friske, kan Eclipse måske se bordet?
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by chr88 »

Robert:
Jo, jeg er altid frisk på at spille spil, jeg rater 9+! Eller lidt lavere for den sags skyld. Jeg vil bare også gerne prøve et spil eller to, jeg ikke har prøvet før. :)
Du skal bare være klar på, at det altså ikke er et specielt tungt spil. Er der andre, der er friske? Jeg ville nok foretrække at prøve det med 4, men hvis der er 5, der er friske, skal det ikke afholde nogen fra at melde sig til.

Black Sea:
Jeg er meeeeget frisk på at prøve Eclipse! Har du erfaring med det? Kan nok ikke selv forklare reglerne til det, da jeg ikke har prøvet det før. Jeg tænker, at vi umiddelbart bør være 4, hvis vi er flere førstegangsspillere? Med 6 nybegyndere kunne det godt trække en del ud...
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by Robert »

Eclipse er også fint for mig. Måske kan vi starte der og tage Belfort på bordet hvis der er tid?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by chr88 »

Den er jeg i hvert fald med på. Og med 7 timer burde det bestemt være muligt at nå begge spil og nok også et andet spil.

Men hvem forklarer regler til Eclipse (og evt. tager det med; jeg kan godt, hvis ingen andre ejer det)? Nogen der har prøvet det før?

Jeg skal nok tage Belfort med og forklare regler til det (det er ikke kompliceret). :)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by Robert »

Jeg har spillet Eclipse. Det er egentlig ikke kompliceret, men der er en del detaljer.
Med lidt hjælp fra regler og evt. hjælpemidler skal vi nok klare det.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by chr88 »

Robert wrote:Jeg har spillet Eclipse. Det er egentlig ikke kompliceret, men der er en del detaljer.
Med lidt hjælp fra regler og evt. hjælpemidler skal vi nok klare det.
Det lyder godt! :) Jeg skal nok lige læse reglerne i aften, så jeg ikke er HELT blank, når reglerne gennemgås... Jeg kan godt slæbe mit eksemplar med (Collector's 1st edition, out of print :wink: ), hvis ikke en anden melder sig på banen til at gøre det.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Consimmøde på søndag! (5. august)

Post by glorn »

jeg regner med at kigge forbi.
David.
Post Reply