Så kan forberedelserne til Spiel 2012 for alvor begynde...

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Så kan forberedelserne til Spiel 2012 for alvor begynde...

Post by Frouvne »

Så kan forberedelserne til Spiel 2012 for alvor begynde, da BGG's officielle oversigt over Spiel 2012 Previews er begyndt at tage form. God fornøjelse!


Link:

Spiel 2012 Preview
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Så kan forberedelserne til Spiel 2012 for alvor begynde.

Post by Frouvne »

Er det bare mig eller... ?! Når jeg kigger listen igennem, er der ikke særlig mange titler, der springer mig i øjnene i år, som nogle der absolut prøves. Jeg ved godt, at der selvfølgelig kan nå at blive tilføjet mange titler endnu og at der kan nå at komme flere informationer, der kan pirre min nysgerrighed. Men pt syntes jeg ikke der er noget, der tegner på et stort spil-år ved Spiel 2012.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Så kan forberedelserne til Spiel 2012 for alvor begynde.

Post by Mik »

Frouvne wrote:Så kan forberedelserne til Spiel 2012 for alvor begynde
Det var sent. Den mest alvorlige del: at skaffe sig et sted at sove, begyndte da for flere måneder siden :wink:

Og med hensyn til om der kommer nogle gode spil har jeg en længere liste med spil jeg glæder mig til, bl.a.
- det kommende Kramer/Kieslingspil fra Hans im Glück, som jeg spillede i Berlin.
- Saint Malo fra alea
- Dominion: Dark Ages

samt en miniserie af spil om 'rejsende købmænd', som tydeligvis bliver årets tema?

Genudgivelsen af Merchants from Venus med en alternativ version på bagsiden
Sky Traders fra DUST games/FFG - som ganske vist allerede er på vej
og ikke mindst Starship Merchants fra Joe Huber og Tom Lehman

Så glæder jeg mig til Czech Games Editions: Tzolkin: The Mayan Calendar
Clash of Cultures naturligvis
Friedemanns Fremde Federn
Myrmes fra Ystari

og sikkert flere, som jeg i øjeblikket har glemt...
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Så kan forberedelserne til Spiel 2012 for alvor begynde.

Post by Stony »

Jeg er sikker på at der kommer spil, der viser sig at rumme mere end man lige tror. Hvis jeg forud for Spiel havde læst en beskrivelse af eksempelvis Dominion, tror jeg næppe det havde kunne få mig til at tænke, at det var noget jeg skulle holde øje med. Men når først man prøver det, og ser hvor elegant det er strikket sammen, så føler de fleste at der er noget at komme efter.

Det er måske "bagsiden" af at have prøvet en masse forskellige spil. Efterhånden lyder det meste som noget man har prøvet før.
Sidst spillet:
Image
Post Reply