Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
Stradk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Mon Jan 11, 2010 6:49 pm
Location: Odense C

Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Stradk »

Er der nogen der har arrangeret noget, eller har kendskab til nogen som har? Vi er fire som gerne vil afsted. Vi har overvejet at køre selv, men hvis der er nogen som har arrangeret noget, kunne man måske hægte sig på der. :)
Senest spillet:
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Aratar »

Vi er selv en tre-fire stykker fra Aarhus, der gerne vil af sted. Vi havde planlagt med at tage enten tog eller køre privat, men vi kunne nok godt være interesseret i en fælles bustur, hvis der kan stables noget økonomisk fornuftigt på benene :) Det kræver jo dels et køretøj og evt. en chauffør med særligt kørekort, hvis det er et køretøj med mere end 9 pladser. Har I adgang til et køretøj? Hvis man skal ud at leje en minibus, kan det næppe svare sig, tror jeg.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Frouvne »

Det kunne være en super-hyggelig måde at foretage arrangementet på. Jeg tror rent faktisk, der er nogen, der gør det i forvejen - men hvis man var ude i god tid (og det vil nok ikke sige Spiel '12) kunne man da sagtens forestille sig, at man kunne tromle folk nok sammen. Det er ikke sikkert, prisen kan komme ned i nærheden af de billige flybilletter, men så kunne det jo være at det sociale og muligheden for at have mange at spille med kunne kompensere for den prismæssige del.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Bostrup »

Det har ikke noget med bustur at gøre, men der er en masse danskere der tager til Essen her: http://www.facebook.com/events/311623838914199/
Stradk
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Mon Jan 11, 2010 6:49 pm
Location: Odense C

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Stradk »

Vi har ikke selv en bus og det busselskab jeg har haft kig på som kan arrangere sådan noget kræver mindst 40 deltagende. En lidt for stor mundfuld at skulle skrabe sammen på nuværende tidspunkt. Så det var mere hvis der var nogen der allerede havde arrangeret en bustur vi kunne koble os på.

Tak for linket til Bastard Tours. Transport indgår dog ikke i deres tilbud, men det er da rart at vide hvor der er chance for at møde og spille med nogle danskere. Jeg har været på Spiel messen to gange før og har ikke rigtigt fået dette element ind i oplevelsen.

Vi er dog stadig meget interesserede i en fælles bustur hvis det kan lade sig gøre. (Vi bor alle fire i Odense).
Senest spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Mik »

Aratar wrote:Vi er selv en tre-fire stykker fra Aarhus, der gerne vil af sted. Vi havde planlagt med at tage enten tog eller køre privat, men vi kunne nok godt være interesseret i en fælles bustur, hvis der kan stables noget økonomisk fornuftigt på benene :) Det kræver jo dels et køretøj og evt. en chauffør med særligt kørekort, hvis det er et køretøj med mere end 9 pladser. Har I adgang til et køretøj? Hvis man skal ud at leje en minibus, kan det næppe svare sig, tror jeg.
Egen bil er naturligvis det billigste, men hvis man er 6 personer, tror jeg sagtens at en lejet minibus kan svare sig i forhold til at køre i tog. Fly er naturligvis billigere, men har to svagheder: ikke megen plads til spil, og en masse spildtid med at tage til og fra lufthavne samt sikkerhedspjat.
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Aratar »

Mik wrote:
Aratar wrote:Vi er selv en tre-fire stykker fra Aarhus, der gerne vil af sted. Vi havde planlagt med at tage enten tog eller køre privat, men vi kunne nok godt være interesseret i en fælles bustur, hvis der kan stables noget økonomisk fornuftigt på benene :) Det kræver jo dels et køretøj og evt. en chauffør med særligt kørekort, hvis det er et køretøj med mere end 9 pladser. Har I adgang til et køretøj? Hvis man skal ud at leje en minibus, kan det næppe svare sig, tror jeg.
Egen bil er naturligvis det billigste, men hvis man er 6 personer, tror jeg sagtens at en lejet minibus kan svare sig i forhold til at køre i tog. Fly er naturligvis billigere, men har to svagheder: ikke megen plads til spil, og en masse spildtid med at tage til og fra lufthavne samt sikkerhedspjat.
Der er ingen oplagte flyafgange fra det jyske, så den mulighed har vi ikke.

Personbil fra Aarhus kan gøres for ca. 400-500 kroner retur pr. mand, men det kræver, at man har en bil til rådighed selvfølgelig. Tog kan gøres for ca. 700-1200 kroner retur, afhængig af de billetter, man kan få. Til gengæld kan man spare en hotelovernatning, hvis man tager nattoget.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Stony »

Mik wrote:Fly er naturligvis billigere, men har to svagheder: ikke megen plads til spil, og en masse spildtid med at tage til og fra lufthavne samt sikkerhedspjat.
Jeg vil give dig ret i problematikken omkring hvor mange spil man kan tage med hjem. Især med de mængder du medbringer. :)
Men den med spildtiden må du længere ud på landet med. Inklusive al "spildtiden" er jeg stadig MARKANT hurtigere fremme ved hotellet i Essen, når jeg tager med fly end når jeg tager med bil. Og så er jeg væsentlig mere frisk, end hvis jeg har siddet ca. 8 timer bag et rat ned gennem Tyskland.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Mik »

Sådan er vi forskelligt indrettede, Steen.
Jeg elsker at køre bil, så en 8 timers biltur rører mig overhovedet ikke.
Derimod kan blot et kvarter på et posthus eller i en lufthavn være enormt irriterende.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Helle »

Mik wrote:Sådan er vi forskelligt indrettede, Steen.
Vise ord ... det er helt utroligt, så forskellige folk er.... og heldigvis er der brætspil (og transportmåder), der passer til os alle ....
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Men den med spildtiden må du længere ud på landet med. Inklusive al "spildtiden" er jeg stadig MARKANT hurtigere fremme ved hotellet i Essen, når jeg tager med fly end når jeg tager med bil.
Det hjælper også når taxien fra Düsseldorf til Essen er oppe og runde de 190 km/t på motorvejen... :shock:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Bustur til spilmesse i Essen 2012?

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:Det hjælper også når taxien fra Düsseldorf til Essen er oppe og runde de 190 km/t på motorvejen... :shock:
Ja, jeg kører aldrig hurtigere end 180. Men det er da en af glæderne ved at køre i Tyskland. :mrgreen:
Image
Post Reply