Spiel des Jahres 2012 ... Nomineringer

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Spiel des Jahres 2012 ... Nomineringer

Post by Helle »

Så er der nomineringer til Spiel des Jahres 2012.

Blandt børnespillene er følgende spil nomineret:

DIE KLEINEN DRACHENRITTER af Marco Teubner
SCHNAPPT HUBI! af Steffen Bogen
SPINNENGIFT UND KRÖTENSCHLEIM af Klaus Teuber

Til Spiel des Jahres er følgende nomineret:

ESELSBRÜCKE af Stefan Dorra og Ralf zur Linde
KINGDOM BUILDER af Donald X. Vaccarino
VEGAS af Rüdiger Dorn

Til Spiel des Jahres - 'Kenderspil' er følgende nomineret:

K2 af Adam Kaluza
TARGI af Andreas Steiger
VILLAGE af Inka Brand og Markus Brand
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spiel des Jahres 2012 ... Nomineringer

Post by Mik »

Jeg har overhovedet ingen anelse om hvem der vinder.

Det glæder mig at Vegas er nomineret.
Jeg havde ikke regnet med at købe det, men en ansat hos Ravensburger sender mig et eksemplar, da han mener at det er et rigtigt godt 'gambling' spil. Desuden må Stefan Brück jo også have set et eller andet i det. Måske vil alea endelig vinde årets spil?

Kingdom Builder var jeg ikke imponeret af.

Jeg har glædet mig til at få prøvet Targi, da jeg er vild med Jambo.
Men hvis spillet vinder vil det være første gang at et 2-spiller spil vinder.

K2 mistede jeg interessen for da vi opdagede hvor vigtigt det er at blokkerede hinanden lige før toppen.
Og i Village irriteres jeg over hvor vigtig dødskampen er. Jeg håber dog stadig at nogen beviser en bedre strategi.

Men alt i alt er jeg ikke imponeret af udvalget.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Spiel des Jahres 2012 ... Nomineringer

Post by netsapiens »

Mik, du er ved at udvikle sig til en bitter, gammel mand. Det klæder dig :)
Mind mig om at invitere dig til brætspil når jeg får tid igen, der er ikke noget helt som at sidde og surmule i fællesskab.



(note: overhovedet ikke relateret til tråden, og jeg håber du kan se humoren, det er skrevet med smil og glimt i øjet og KUN foranlediget af at jeg lige har læst op på forum og stødt på mere end en udtalelse der bærer præg af "den gang JEG var ung, var brikkerne af træ, og splinter i fingrene var en del af oplevelsen")
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spiel des Jahres 2012 ... Nomineringer

Post by Mik »

Det er i hvert fald rigtigt at jeg ikke har ungdommens enthusiastisk lalleglade beundring for mange ting. Selv mener jeg naturligvis at jeg har et nøgtern og logisk syn på tilværelsen opbygget gennem et halvt århundredes erfaringer :wink:


For at bringe tråden tilbage på sporet, kan jeg fortælle at Ravensburger har totalt udsolgt Vegas pga. nomineringen. Det er godt for dem, men betyder desværre at jeg må vente på næste oplag for jeg får tilsendt et eksemplar. Til gengæld har jeg fået det spillet i mellemtiden, og må sige at det er meget simpelt terningspil, som er let at spille, sjovt og som giver en lyst til endnu et spil.

Skulle det vinde vil det være første gang et "lille spil" vinder, og det ville da være fint at få brudt holdningen om at juryen ikke vælger små spil, fordi der ikke er så mange penge i det. Og så vil det være anden gang at Stefan Brück vinder - og begge gange med et terningspil...!
Image
Post Reply