Diablo III erfaringer?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Oseali »

Er det korrekt at hvis man har købt en fysisk version, at der følger en friends code med? I så fald er der en som har en sådan kode tilovers, kunne godt tænke mig at prøve, da jeg ikke helt ved om det er noget for mig (regner jeg nu med det er, men skal lige prøve inden jeg smider penge efter et spil) Sidste spil jeg købte var WoW, ellers er der ikke blevet spillet mange spil siden.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Stony »

Oseali wrote:Er det korrekt at hvis man har købt en fysisk version, at der følger en friends code med? I så fald er der en som har en sådan kode tilovers, kunne godt tænke mig at prøve, da jeg ikke helt ved om det er noget for mig (regner jeg nu med det er, men skal lige prøve inden jeg smider penge efter et spil) Sidste spil jeg købte var WoW, ellers er der ikke blevet spillet mange spil siden.
Jeg sender dig en Friend trial-code som PB når jeg kommer hjem engang sidst på dagen.
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Diablo III erfaringer?

Post by netsapiens »

Dette er ikke erfaringer med Diablo 3, men min egen holdning.

Jeg havde en preorder på Diablo 3 som jeg aflyste da Blizzard annoncerede at de ville køre "always on" også når man ville spille single player. Og deres real money auction house synes jeg også er en rædsel som jeg ikke vil supportere.
Derfor stemmer jeg med min tegnebog, og har valgt ikke at spille Diablo 3 overhovedet

istedet har jeg forudbestilt Torchlight 2 og har støttet Path of Exile med $10.


Jeg ved godt at jeg er en meget lille stemme blandt 2 mio preorders, men man er jo nødt til at stå ved sine principper :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Foppwin »

kill-loot-upgrade-kill-loot-upgrade osv.

For folk der ikke har spillet Diablo før vil det sikkert blive et hit. For dem der har vil det nok virke som gammel vin på nye flasker. Så hvis du er til hack-n-slash genren, så vil nok kunne lide Diablo III.

Jeg var ikke imponeret, så jeg var glad for at jeg prøvede en friend-trial kode. (Jeg er til bygge-økonomi spil, så min vurdering er favet af at jeg ikke er så meget til hack'n'slash)
Danny

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Sir William »

Hvordan virker en "Friend Trial code"?

Skal man oprette en bruger på Battlenet og hvad så???
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Stony »

Når du er oprettet på Battle.net, kan du købe spillene online, eller aktivere et allerede købt spil. Jeg gætter på at du her kan indtaste registreringsnøglen til en Guest-pass udgave, hvor der uden tvivl vil være nogle begrænsninger.

Man kan mene hvad man vil om always-on. Jeg er heller ikke begejstret for konceptet. Men jeg tror det bliver noget vi kommer til at se meget mere til. Det er endnu et værktøj for udviklerne til at forsøge at holde hånd i hanke med piratkopier. Jeg tror også det "bare" vil være en overgangsperiode, hvor det kan være et irritationsmoment at man skal være online for at kunne spille. Om få år er det nærmest utænkeligt at du ikke er det.

Og piraterne... Fuck dem.
Sidst spillet:
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Oseali »

Sir William wrote:Hvordan virker en "Friend Trial code"?

Skal man oprette en bruger på Battlenet og hvad så???
Man får en kode, som man aktivere inde på battlenet, downloader spillet og kan spille til lvl 11 og ACT I, hvilket er hovedbegrænsningerne, men der er også lidt flere, såsom adgang til shoppen og spille sammen med andre der ikke er på trial.

Virker ok, og giver muligheden for at prøve spillet, og føler mig lidt hensat til gamle dage, men ved ikke om det er noget som kan fænge mig, men det er da meget hyggeligt.
Image
ARC87
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Sun Mar 11, 2012 4:14 pm
Location: 6430

Re: Diablo III erfaringer?

Post by ARC87 »

Det med real money auction house, der er ingen der siger du skal bruge rigtige penge, du bestemmer selv om du vil gøre det jo, og der er mange der også bare sælger deres ting for in-game guld. :)

Men ja, jeg kan godt forstå man ikke gider at støtte det. :)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Sir William »

Oseali wrote:
Sir William wrote:Hvordan virker en "Friend Trial code"?

Skal man oprette en bruger på Battlenet og hvad så???
Man får en kode, som man aktivere inde på battlenet, downloader spillet og kan spille til lvl 11 og ACT I, hvilket er hovedbegrænsningerne, men der er også lidt flere, såsom adgang til shoppen og spille sammen med andre der ikke er på trial.

Virker ok, og giver muligheden for at prøve spillet, og føler mig lidt hensat til gamle dage, men ved ikke om det er noget som kan fænge mig, men det er da meget hyggeligt.
Nu har jeg oprettet en bruger på Battlenet, men skal jeg så gå ind under "activate a game" og skrive koden under "Enter Game key"?
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Robert »

Sir William wrote:Nu har jeg oprettet en bruger på Battlenet, men skal jeg så gå ind under "activate a game" og skrive koden under "Enter Game key"?
jeg købte det i Fona, og installerede det før jeg kunne aktivere det - men jeg læste forkert på koden (5 i stedet for 6), så det er ikek sikkert at rækkefølgen er vigtig. De fleste ting fungerer ret gnidningsløst, så der er en go chance at de har skilt aktiverign og installation ad.

Spillet fungerer fint - det er let at gå til og minder en del om 2'eren. Man bliver ledt igennem brugerfladen på en god måde. Der er dog nogle ting jeg ikke har fået styr på, og som der ser ud til at være en mangelfuld forklaring på. Man kan reparere ting i en butik, men det er ikke lykkedes mig at finde noget som han vil reparere. Og smeden kan "crafte" et eller andet, men hvordan det sker og med hvad er temmelig uklart.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Robert »

Jeg fandt ud af hvad crafting er. Den website er lidt uddateret, men har meget mere indhold end den officielle game guide (hvor de tydeligvis ikke har haft tid til at lave hjælpesiderne færdig).

Man bruger magiske ting og sager til ar lave råmaterialer, som man så igen kan lave andre magiske dingenoter af.

Jeg valgte at starte forfra med min Wizard da jeg havde solgt næsten alle mine magiske dippedutter. Nu bruger jeg dem i stedet til at ave nye af. Så langt har det fungeret udmærket.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Robert »

Stony wrote:Når du er oprettet på Battle.net, kan du købe spillene online, eller aktivere et allerede købt spil. Jeg gætter på at du her kan indtaste registreringsnøglen til en Guest-pass udgave, hvor der uden tvivl vil være nogle begrænsninger.

Man kan mene hvad man vil om always-on. Jeg er heller ikke begejstret for konceptet. Men jeg tror det bliver noget vi kommer til at se meget mere til. Det er endnu et værktøj for udviklerne til at forsøge at holde hånd i hanke med piratkopier. Jeg tror også det "bare" vil være en overgangsperiode, hvor det kan være et irritationsmoment at man skal være online for at kunne spille. Om få år er det nærmest utænkeligt at du ikke er det.

Og piraterne... Fuck dem.
Jeg er for så vidt enig i tendensen, men jeg har ikke brug for at spille online ... og Battle.net har nu været nede i nogle timer så jeg kan ikke spille spillet selv om jeg har betalt for det :evil: :evil:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Stony »

Jeg sidder også og prøver.... :evil:
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Sir William »

Der er en tråd der inde, på sådan ca. 323 sider omkring error 33. Så der en del ballade omkring problemer lige nu, ikke så godt så kort tid efter lanceringen. Måske der er et svar et eller andet sted på de 323 sider.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Robert »

Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply