Netrunner remake

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Netrunner remake

Post by krasch »

Havde håbet, men havde ikke lige set det komme.

Fantasy Flight kommer med Netrunner som LGC. Jeg har "for nylig" forsøgt at skaffe mig originale kort, og finde nogen at spille Netrunner imod. Det er ikke blevet til mange spil, men den smule jeg har fået prøvet, har bestemt givet mig blod på tanden.
Så hvis der er andre her på forum der regner med at hoppe med på Netrunner vognen - så må I endelig sige til. For der er desværre ikke nogen i min egen spilgruppe der har den store interesse for spillet.

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3272
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Netrunner remake

Post by Stunke »

ved du om det bliver det gamle spil, blot med paenere kort, eller laver de om paa nogen af reglerne eller andre ting ved spillet?
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Netrunner remake

Post by Stony »

Som jeg forstår det, bliver det Netrunner spil-mekanikkerne der får trukket et nyt tema ned over ørerne, så det foregår i FFG's Android univers, og spillet bliver ligeledes omdøbt til Android:Netrunner.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Netrunner remake

Post by Stunke »

Hov!!! Du har spillet Eclipse. Har du noget at sige om det? Eventuelt i en anden traad?
It's about playing games, not owning games.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Netrunner remake

Post by Oseali »

Stunke wrote:Hov!!! Du har spillet Eclipse. Har du noget at sige om det? Eventuelt i en anden traad?
Hvad vil du da gerne vide om spillet? evt du selv opretter en tråd om spillet, så skal vi andre nok byde ind :-)

PS det har jo været svært at få fat i generelt, men faldt alligevel over et eksemplar her: http://www.kelz0r.dk/magic/eclipse-dawn ... 62343.html til 499,- (jeg gav 70€ for spillet i tyskland så det er vist meget fair)
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Netrunner remake

Post by Stunke »

Jeg er kommet til at laese om Android: Netrunner.
FORSATANJEG VILHAVEDETNU!

Alt hvad jeg laeser om det virker som om det bliver et af de bedste kortspil jeg nogensinde er stoedt paa!
Jeg plejer ellers ikke at vaere hypet bare fordi ting er nye, men netrunner virker virkeligt specielt.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Netrunner remake

Post by Frouvne »

... når det kommer, vil jeg heller ikke udelukke, at jeg kommer til at undersøge det lidt nærmere... :roll:
frouvne, administrator

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Netrunner remake

Post by glorn »

jeg faldt over det her interview som måske kunne være interessant for dem der venter på spillet.

http://www.youtube.com/watch?v=ogin8Jxdx0s
David.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Netrunner remake

Post by Stunke »

Til de marginalinteresserede kan jeg fortaelle at Android: Netrunner faar gode anmeldelser vedr. genspilningsvaerdien af de kort der kommer i et enkelt grundsaet. De faerdigtbyggede faktioner der kommer med en enkelt kasse (4 corps, 3 runners) spiller rigtigt interessant op mod hinanden og giver meget forskellige spiloplevelser uden at det foeles som om nogen er klart ovenpaa. Koeber man to saet er man saa godt som daekket ind for alle deckbuilding options. Der er nogen faa kort man ikke har tre af, men det er oftest kort man i forvejen ikke ville inkludere mere end to af i et deck.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Netrunner remake

Post by Stunke »

Frouvne wrote:... når det kommer, vil jeg heller ikke udelukke, at jeg kommer til at undersøge det lidt nærmere... :roll:
Jeg kan se at du har spillet netrunner. Hvad synes du om det?
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Netrunner remake

Post by Frouvne »

Stunke wrote:
Frouvne wrote:... når det kommer, vil jeg heller ikke udelukke, at jeg kommer til at undersøge det lidt nærmere... :roll:
Jeg kan se at du har spillet netrunner. Hvad synes du om det?
Det er et meget usikkert grundlag at skulle bedømme det på, da jeg kun har spillet to spil. Allerede andet spil gled væsentligt lettere end det første, så der er bestemt incitament for at prøve nogle gange mere og dermed håbe på en endnu mere glidende oplevelse. Umiddelbart syntes jeg dog, at spillet kom til at flyde rimeligt glidende taget i betragtning at ingen af os havde prøvet det før. Og da der fra designernes side insisteres på at alle begreber vi normalt anvender (discard pile, hand...) skal have tematiske navne, havde jeg min frygt for en langhåret oplevelse. Det blev slet ikke så slemt som frygtet. Bluff-aspektet var jeg også noget skeptisk overfor, men umiddelbart fandt jeg det ikke problematisk, så jeg er bestemt positivt stemt overfor spillet. Desværre gider min søn ikke spille det - jeg havde ellers haft et spinkelt håb herom, da han lød som om han syntes temaet var spændende... det betyder, at det kan blive vanskeligt at få spillet nok på bordet. Og det tror jeg det skal, hvis det virkelig skal blive en succes.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Netrunner remake

Post by Stunke »

Det er synd. Netrunner bliver eksponentielt bedre desto mere man spiller det. Held og lykke med at faa soennen lokket saa.
It's about playing games, not owning games.
Post Reply