Viking-Con 2006 - hvordan gik det?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Viking-Con 2006 - hvordan gik det?

Post by Frouvne »

Håber at alle deltagere på Viking-Con 2006 har haft en masse vidunderlige spil-oplevelser. Desværre blev det nedprioriteret for mig eget vedkommende :( - fordi Essen 2006 kommer til at fylde den kommende uge op for mig :D !

Må vi så høre, hvordan det gik? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Jeg var derude sammen med mine faste gamebuddies for at prøve nogle forskellige spil, og vi hyggede os glimrende :)

Først prøvede vi et nyt dansk mafiaspil, King of Chicago, som var en overraskende god oplevelse (rart endelig at se et seriøst og interessant mafiaspil!). Og så tæller det absolut ikke ned, at det er lækkert designet ;)

Vi blev i mafiagenren og kastede os efterfølgende over Bootleggers (da vi ikke kunne finde Caylus, som vi ellers ville have prøvet), men det var nok meget godt, at vi gjorde det. Bootleggers har vi før talt om at købe, men spiltesten blev en lidt flad oplevelse. Starten var egentlig udmærket, men ret hurtigt førte en af spillerne, og der var intet i spillet, der gjorde det muligt for os andre at ændre på hans føring. Det overraskede os, at det åbenbart var så ubalanceret, men til gengæld ved vi så, at vi ikke behøver at bruge penge på det spil...

I brætspilscafeen blev vi efterfølgende lokket til at prøve Mississippi Queen. Jeg blev dog samtidig kapret til Fastaval-møde, så jeg prøvede ikke selv spillet, men de andre morede sig fint med det lille spil. De prøvede også Wings of War, mens jeg var til møde, men det var de ikke synderlig begejstrede for (og da det ikke er et spil, der interesserer mig, så kunne jeg godt leve med at gå glip af den oplevelse :)).

Alt i alt - en glimrende oplevelse!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Rart at høre, at I havde en god oplevelse. Og så fik I åbenbart en for-premiere på noget, der er premiere på i Essen! :) Jeg har slet ikke bemærket denne titel, King of Chicago, men vil da holde øje med den nu. Ved du hvilke personer det er, der står bag udgivelsen?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Gå ind på deres hjemmeside. Hvis du henter reglerne, står designerne/udgiverne som noget af det første
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Min Viking-Con gik fint.

Jeg var der det meste af lørdag, samt et par timer søndag formiddag. Lørdag fik jeg afholdt min turnering i Elasund, og den forløb fint med 12 deltagere. Der var faktisk folk til et fjerde spil også, men jeg kunne kun skaffe tre eksemplarer af spillet... :(

I år fik jeg faktisk spillet et par spil selv også! To spil Railroad Tycoon og nogle Hey, That's My Fish blev det til.

Mht. indkøb holdt jeg mig stort set i skindet og nøjedes med et lillebitte krigsspil, The Marcher Lords, som handler om noget så eksotisk som den normanniske erobring af Wales i det 11. århundrede. Til gengæld gik mit spilsalg rigtigt godt, og ud af de 55-60 spil eller sådan jeg havde taget med, var der kun 10-12 spil jeg ikke fik solgt. Alt var selvfølgelig sat billigt, så det var ikke fordi jeg nu er blevet specielt velhavende, men det burde kunne finansiere en god del af mine indkøb på Essen næste weekend. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Jens_Hoppe wrote: Til gengæld gik mit spilsalg rigtigt godt, og ud af de 55-60 spil eller sådan jeg havde taget med, var der kun 10-12 spil jeg ikke fik solgt. Alt var selvfølgelig sat billigt, så det var ikke fordi jeg nu er blevet specielt velhavende, men det burde kunne finansiere en god del af mine indkøb på Essen næste weekend. :)
Du sælger spil? For GermanGames, eller har du en anden virkesomhed?

Et slag på tasken - hvor mange kopier tror du vi ville kunne sælge af M & M til næste år hvis vi har en god stand, og nogle demo spil folk kan prøve?

@Andrea... Det var godt at du synes om King of Chicago (godt for dem der har lavet det altså). Har hørt nogle ikke så gode ting om det, så jeg håber meget for dem at flere deler din oplevelse af spillet!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Marcussen wrote: @Andrea... Det var godt at du synes om King of Chicago (godt for dem der har lavet det altså). Har hørt nogle ikke så gode ting om det, så jeg håber meget for dem at flere deler din oplevelse af spillet!
Vi hyggede os i hvert fald fint, da vi spillede det (selvom spildesigneren tævede os i det! :D). En enkelt ting ved spillet irriterede mig: ved angreb på andre var kampen alt for kort og heldbaseret. Det burde dog kunne fikses med en house-rule.
Hvad er det, du har hørt af kritik?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Marcussen wrote:Du sælger spil? For GermanGames, eller har du en anden virkesomhed?
Nej nej, bare privat (vi taler om mine egne brugte spil). Nogen vil selvfølgelig sikkert mene at mine private spilkøb og -salg efterhånden antager firma-agtige dimensioner, men til det kan jeg kun sige "Stony". :D

Hvad angår hvor meget man kan sælge af et nyt spil, må du høre med drengene bag King of Chicago. De havde konstante demoer kørende i butikslokalet under hele connen, vist nok i Fantask-regi.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Post by Tobias »

Jeg tilbragte fredag aften derude i KBK's lokaler.
Det blev til et spil af Tempus (God oplevelse), 2 stk blokus, 2 stk Ave Cæsar og tre gange Attika.
Derefter var hjernen sat på standby og det var tid til at komme hjem.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Andrea wrote:
Marcussen wrote: @Andrea... Det var godt at du synes om King of Chicago (godt for dem der har lavet det altså). Har hørt nogle ikke så gode ting om det, så jeg håber meget for dem at flere deler din oplevelse af spillet!
Vi hyggede os i hvert fald fint, da vi spillede det (selvom spildesigneren tævede os i det! :D). En enkelt ting ved spillet irriterede mig: ved angreb på andre var kampen alt for kort og heldbaseret. Det burde dog kunne fikses med en house-rule.
Hvad er det, du har hørt af kritik?
Jeg har hørt at a) deres ruld en terning og flyt det antal felter ikke er specielt balanceret og at b) at det er yderest afgørende hvilke kort du trækker. Jeg har ikke selv spillet det, så jeg kan ikke forklare yderligere. Blot at jeg har snakket med en gruppe som havde testet det og som bestemt ikke var begejstret... Men det glæder mig da at I hyggede jer, og at de tilsyneladende har fået Fantask med på vognen!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Post by Andrea »

Marcussen wrote: Jeg har hørt at a) deres ruld en terning og flyt det antal felter ikke er specielt balanceret og at b) at det er yderest afgørende hvilke kort du trækker. Jeg har ikke selv spillet det, så jeg kan ikke forklare yderligere. Blot at jeg har snakket med en gruppe som havde testet det og som bestemt ikke var begejstret... Men det glæder mig da at I hyggede jer, og at de tilsyneladende har fået Fantask med på vognen!
Mht. a) var det også noget, vi diskuterede efter spillet. Jeg synes ikke, det er et synderlig stort problem, da man som regel kan flytte i en anden retning/hen til et andet felt og stadig få noget konstruktivt ud af turen. Ang. kortene så havde jeg gerne set, at der var flere eventkort. Jeg trak desværre ikke nogen under spillet, og jeg som ellers elsker eventkort! :)

Men i forhold til hvad jeg ellers har oplevet af fadæser og fejl i spil, så virkede disse irritationsmomenter små. Jeg var også begejstret for de mange valgmuligheder, man har i spillet - selv når man får prygl i starten af spillet, har man mulighed for at kæmpe sig tilbage :roll:
Post Reply