Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14584
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 630 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Frouvne »

Godt at se, at Die Macher bliver til noget. "?" efter frouvne ved det arrangement må gerne ændres til "!" ! :wink:

En lille tilføjelse til skemaet. I modul 3 spiller Maibritt, Gunness, Helle og undertegnede Alba Longa og Hawaii.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Aratar »

Stony wrote:Det bliver vel kl. 18.00. Hvornår regner I med at lande?
Det afhænger af, hvornår vi kan komme afsted. Jeg tvivler på, at vi er fremme før kl 19. Jeg prøver lige at vende med de andre, om vi går efter at spise i hytten. Det skal i hvert fald ikke være til besvær for jer andre.
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Det bør nok være muligt at finde ud af noget.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Patrick er nødt til at falde fra.
Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by chr88 »

Er der lørdagsdeltagere, jeg evt. kan køre med fra København af? Eller er der nogen, der vil kunne hente mig på Allerød station lørdag morgen? :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Aratar wrote:
Stony wrote:Det bliver vel kl. 18.00. Hvornår regner I med at lande?
Det afhænger af, hvornår vi kan komme afsted. Jeg tvivler på, at vi er fremme før kl 19. Jeg prøver lige at vende med de andre, om vi går efter at spise i hytten. Det skal i hvert fald ikke være til besvær for jer andre.
Jeg tænker, at vi kan sørge for, at der er noget mad til jer, så der skal varmes nye brød, når I kommer ... og at I måske kommer til at hente maden i køkkenet - hvis den allerede er sat væk, men at det ikke er noget problem at sørge for, at der er mad. I kan jo evt. give lyd på dagen, når I ved nærmere om, hvornår I er fremme.

Men hvis I hellere vil sidde og slappe af med maden i godt selskab med kniv og gaffel end at fange en hurtig sandwich i bilen ... så sig til.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Stony wrote:Patrick er nødt til at falde fra.
Det betyder vel, at vi har en madsituation igen?
Sir William og Robert kan vel næppe ene mand lave mad til 30-35 mennesker?
Jeg laver stadig gerne tomat-kyllinge suppe med chili/karry, hvis det har interesse.... Stony, du siger bare til.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Mik »

chr88 wrote:Er der lørdagsdeltagere, jeg evt. kan køre med fra København af? Eller er der nogen, der vil kunne hente mig på Allerød station lørdag morgen? :)
Jeg kører alligevel hjem og sover, så jeg kan sagtens samle dig op på Bispebjerg Station lørdag morgen kl. 8:20.

Mik
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:Sir William og Robert kan vel næppe ene mand
Kun hvis det lykkes for dem, på mystisk Cthulhu-agtig vis, at fusionere deres kroppe! ;)

Hvis kokkene om lørdagen har brug for relativt ukvalificeret arbejdskraft til nogle af de manuelle opgaver (hakke grøntsager, dække bord, etc.) melder jeg mig gerne.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Helle wrote:Sir William og Robert kan vel næppe ene mand
Kun hvis det lykkes for dem, på mystisk Cthulhu-agtig vis, at fusionere deres kroppe! ;)

Hvis kokkene om lørdagen har brug for relativt ukvalificeret arbejdskraft til nogle af de manuelle opgaver (hakke grøntsager, dække bord, etc.) melder jeg mig gerne.
He, he ... man skal vel være lidt monster-agtig i sin tankegange, hvis man skal leve op til Djengis ... hvordan den spilweekend end nogensinde kom til at blive navngivet efter ham ....
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Sir William »

Djengis Kahn var jo en god strategeg og taktiker, så med det i mente er det vel ikke helt forkert at opkalde et brætspil arrangement efter ham. Brætspil er jo også strategi og taktik.

Jeg laver min chili con carne om fredagen, og satser så på at den kan stå på køl til om lørdagen. Om lørdagen skal jeg så bruge hjælp til at koge ris og varme brød samt varme retten op.

Med hensyn til ris, så køber jeg ris i poser. Det er nemmest at håndtere, brænder ikke på og er billigt. Brødene skal bare lige fugtes og have 10 min i ovnen og Chilien skal varmes forsigtigt på så den ikke brænder på. Så jo flere der kan hjælpe, jo nemmere vil det blive og så kan man samtidig spille mens det sker.

Ved ikke om vi også skal dække bord, men det er jo også ligetil.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Stony »

Sir William wrote:Ved ikke om vi også skal dække bord, men det er jo også ligetil.
Borddækning er begrænset til at stille et nogle stablede tallerkener frem samt et par kurve med bestik, og så tager folk selv og øser op.
Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by chr88 »

Mik wrote:
chr88 wrote:Er der lørdagsdeltagere, jeg evt. kan køre med fra København af? Eller er der nogen, der vil kunne hente mig på Allerød station lørdag morgen? :)
Jeg kører alligevel hjem og sover, så jeg kan sagtens samle dig op på Bispebjerg Station lørdag morgen kl. 8:20.

Mik
Det tilbud vil jeg meget gerne takke ja tak til, Mik! :)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Mik »

Høveltsvangsvej ender i en bussluse ud mod Nymøllevej, så rutevejledningerne sender en på en kæmpeomvej rundt om Lillerød. Streetviewbillederne fra 2009 ser ud som om at man godt kan snige sig igennem i personbil. Nogle erfaringer?
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Djengis Con III - De praktiske forberedelser

Post by Robert »

Stony, vil du skrive den præcise adresse på hytten ind i den første post?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply