Spilfestival Lørdag 24. marts

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:sikkert ikke vældig relevant, men spilfestivalen for mig blev faktisk lidt fesen da jeg indså hvor meget den egentlig havde fokus på det kommercielle. [...]
Det giver i hvert tilfælde mening for mig. Jeg har det nok lidt på samme måde og det mindsker mit behov for at møde op. Dejligt at Fantask tager denne slags initiativer. Men at møde op til spillearrangementer, hvor det kun er en bestemt afgrænset mængde spil, man må spille virker fjollet og demotiverende for mig. Heldigvis har Fantask en rimelig god og varieret smag, når det kommer til spil-udvalget - men det er ikke sikkert, de lige rammer det, jeg har lyst til den dag.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Brichs »

Frouvne wrote:
netsapiens wrote:sikkert ikke vældig relevant, men spilfestivalen for mig blev faktisk lidt fesen da jeg indså hvor meget den egentlig havde fokus på det kommercielle. [...]
Det giver i hvert tilfælde mening for mig. Jeg har det nok lidt på samme måde og det mindsker mit behov for at møde op. Dejligt at Fantask tager denne slags initiativer. Men at møde op til spillearrangementer, hvor det kun er en bestemt afgrænset mængde spil, man må spille virker fjollet og demotiverende for mig. Heldigvis har Fantask en rimelig god og varieret smag, når det kommer til spil-udvalget - men det er ikke sikkert, de lige rammer det, jeg har lyst til den dag.
Der plejer at være tomme borde - jeg tror ikke der er nogen, der forbyder dig at have dit eget spil med. Der er så bare ignen garanti om, at der er nogen der kan forklare regler. '

Jeg synes det er helt fornuftigt gjort af Fantask, at de kun har lyst til at introducere spil, de selv kan sælge.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Jens_Hoppe »

Brichs wrote:Der plejer at være tomme borde - jeg tror ikke der er nogen, der forbyder dig at have dit eget spil med.
Jo, forbud kan sagtens komme på tale til Spilfestival.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Stony »

I modsætning til de fleste, vil jeg nok vælge at tage Fantask's parti i den sag.

Prøv at vende sagen 180 grader, og forestil dig selv i deres sted. Du forhandler et produkt. Lad os for eksemplets skyld vælge "Wargames". Du arrangerer så "Wargamefestival", betaler for lokaler og arrangerer samarbejde med folk der kan introducere regler.

Hvad ville du i den situation sige til, at der er nogen der medbringer Yatzy, og blokerer et par borde for at spille det med venner eller andre der måtte have lyst til at være med?

Jeg har fuld forståelse for folk der ikke har lyst til at spille det der bliver "dikteret". Men det står alle frit for selv at lave den slags arrangementer, hvor man spiller lige det man har lyst. Jeg har selv stået for min del af dem. At hijacke borde for at lave noget helt andet end det arrangøren stiler efter, er efter min mening ikke okay.

Jeg er helt med på at "Det er jo bare et enkelt bord og der er nok af dem", men på den anden side kan det hurtigt blive til to og flere borde hvis tendensen spreder sig, og hvis du først giver nogen lov til det, er det svært at sige nej til de ti andre der eventuelt måtte spørge, så jeg har respekt for at man vælger at trække en streg i sandet. Hvis jeg ikke bryder mig om det, står det mig frit for at blive væk.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] At hijacke borde for at lave noget helt andet end det arrangøren stiler efter, er efter min mening ikke okay. [...]
Nu er det vel ikke noget helt andet, der er på tale. Og i øvrigt hører jeg ikke folk gøre andet end at udtrykke en holdning til den måde, man laver arrangementet på og så hver især tage de passende konsekvenser. For mig personligt er det ikke så graverende, at jeg ikke kunne finde på at dukke op, men det betyder på den anden side så meget, at det ikke er et arrangement, der bliver skrevet ind i min personlige kalender. Fantask laver de arrangementer, de har lyst til at lave og det aktuelle initiativ syntes jeg i bund og grund er rigtig godt. Det skal de naturligvis krediteres for.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Andrea »

Jeg er enig med Stony. Som virksomhed vil du selvfølgelig gerne tjene penge - det er dit eksistensgrundlag.

Ind imellem tager virksomheder forskellige initiativer, som ikke er profitskabende, og det gør de ofte, fordi der er god pr i det, fordi de kan møde nye potentielle kunder, eller simpelthen fordi de har lyst. Men i langt de fleste tilfælde vil virksomheden jo gerne tjene de penge ind, som de bruger på at holde et givent arrangement.

Var jeg ejer af en brætspilsbutik, ville jeg også tage udgangspunkt i egne varer, hvis jeg afholdt et brætspilsarrangement. Ikke kun fordi jeg gerne ville vise mine varer frem og give folk mulighed for at købe dem, men fordi jeg kunne stå inde for de brætspil både kvalitetsmæssigt såvel som rådgivningsmæssigt (når folk ville spørge mig til råds mht. hvilke spil jeg ville anbefale ud fra bestemte kriterier).

Så hvis folk dukkede op til 'mit arrangement' medbringende et Yatzy-spil, ville jeg ikke være videre begejstret, for det ville bryde med ovenstående koncept.


(og så er Yatzy i øvrigt et l*rtespil! ;))
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Foppwin »

Jeg har aldrig været til spilfestival, men den succes, jeg havde med, at have Madeline med på Viking-con Junior har klart givet mig lyst til at tage afsted.

Faktisk er det billederne derfra der har haft den største salgsværdi for mig. Billeder

Om det er et salgsfremstød eller hvad er for mig underordnet. Hvis jeg ikke synes spillene, der kan spilles ser interessante ud, så kan jeg jo blive hjemme.
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Gunness »

Stony wrote:Prøv at vende sagen 180 grader, og forestil dig selv i deres sted. Du forhandler et produkt. Lad os for eksemplets skyld vælge "Wargames". Du arrangerer så "Wargamefestival", betaler for lokaler og arrangerer samarbejde med folk der kan introducere regler.

Hvad ville du i den situation sige til, at der er nogen der medbringer Yatzy, og blokerer et par borde for at spille det med venner eller andre der måtte have lyst til at være med?
I forhold til dit eksempel er forskellen bare, at i praksis sælger Fantask ikke kun "Wargames". De sælger også terningespil a la Yatzy, hvis ikke i dag, så om en måned. Hvis det nu kan få nogle af "Wargame"-spillerne til at tænke: "Det havde jeg slet ikke overvejet - det ser da interessant ud", så har de potentielt set skabt kunder til en ny del af deres produktudvalg (der i parentes bemærket vel består af de spil, kunderne efterspørger).

Selvfølgelig skal Fantask gøre med deres arrangement, som de har lyst til, og selvfølgelig er der en vis ræson i, at størstedelen af de præsenterede spil kan købes bagefter, men det skader jo ikke at være en smule visionære og prøve at skabe grobund for fremtidigt salg. I sidste ende kan det kun komme Fantask til gode, hvis brætspilskulturen bliver så bredt forgrenet som muligt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Stony »

Gunness wrote:I forhold til dit eksempel er forskellen bare, at i praksis sælger Fantask ikke kun "Wargames". De sælger også terningespil a la Yatzy, hvis ikke i dag, så om en måned. Hvis det nu kan få nogle af "Wargame"-spillerne til at tænke: "Det havde jeg slet ikke overvejet - det ser da interessant ud", så har de potentielt set skabt kunder til en ny del af deres produktudvalg (der i parentes bemærket vel består af de spil, kunderne efterspørger).
Yatzy var muligvis ikke det bedste eksempel. Der kunne istedet have stået et eller andet spil der slet ikke bliver produceret mere. Humlen var at spillet er helt uden for fokusområdet.
Gunness wrote:Selvfølgelig skal Fantask gøre med deres arrangement, som de har lyst til, og selvfølgelig er der en vis ræson i, at størstedelen af de præsenterede spil kan købes bagefter, men det skader jo ikke at være en smule visionære og prøve at skabe grobund for fremtidigt salg. I sidste ende kan det kun komme Fantask til gode, hvis brætspilskulturen bliver så bredt forgrenet som muligt.
Hvad er Fantask's opgave? At servicere de (bræt-) spillene menesker bedst muligt eller skabe/udbygge spillenichen? Helt afgjort det første. Og man kan argumentere hvorvidt de bør tage et medansvar i den anden, men den er helt afgjort sekundær i forhold til den første. Ved at vise brætspil folk kan spille OG købe, plejer de BEGGE områder. At de ikke servicerer/tillader ALLE spil, er jo ikke ensbetydende med at de så ikke gør noget for at forgrene brætspilkulturen. De gør det bare ikke ligeså bredt som du ønsker.

Jeg var så ubetænksom et år - uden nærmere at koordinere med Marit/Annemette - at medbringe og forklare regler til Age of Empires III. Jeg snakkede med en gruppe der var dukkede op. De forklarede hvad de spillede i forvejen, og hvad de var på udkig efter. Jeg konkluderede at AoE kunne være en kandidat. Jeg forklarede regler og de spillede. Og de var begejstrede. Men de udtrykte også frustration over at Fantask IKKE efterfølgende kunne sælge dem et eksemplar af spillet, for selv om Marit havde det hjemme, havde hun ikke alle spil med fra butikken, og jeg havde jo ikke fået oplyst hende at jeg ville introducere dette.

Tingene er nødt til at hænge sammen! Så spil der ikke er mulige at købe med det samme er bare NO GO!
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Sir William »

Har nu heller ikke et problem med den liste af spil, der er i spil til den 24. marts.

Kan finde flere jeg meget gerne vil prøve, så jeg er da helt på det rene med at kun spille det som udbydes. Men de spil der så står på side 1 af denne tråd, det er kun dem der spilles og det er vel også dem som der så også sælges på dagen?

Mit spørgsmål - der vel delvist foranledigede dette - var mere, om jeg ville få stillet min trang efter at få spillet en masse eller om jeg skulle være hurtig ved bordene for at få en plads.

Men Fantask kan vel i teorien skaffe alle spil som stadig er i produktion.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Gunness »

Yatzy var muligvis ikke det bedste eksempel. Der kunne istedet have stået et eller andet spil der slet ikke bliver produceret mere. Humlen var at spillet er helt uden for fokusområdet.
Forskellen er her, om vi taler om et specifikt spil, der er udgået (og hvor jeg sagtens kan forstå, at det ikke passer ind på en spilfestival), eller om vi taler om en type af spil, der kan købes, men som arrangørerne bare ikke havde overvejet at tage med. Der er trods alt kun et begrænset antal borde til rådighed, formoder jeg.
Stony wrote:Hvad er Fantask's opgave? At servicere de (bræt-) spillene menesker bedst muligt eller skabe/udbygge spillenichen? Helt afgjort det første. Og man kan argumentere hvorvidt de bør tage et medansvar i den anden, men den er helt afgjort sekundær i forhold til den første.
Jeg ved ikke, om de bør tage medansvar, men det burde da klart være i deres interesse? Jeg forstår slet ikke denne skelnen. Vil Fantask (og andre forhandlere) ikke gerne have nye kunder i butikken, eller skal de nøjes med at prædike for, ja, spillenichen? Hvis Fantask kunne være med til at oparbejde en spilkultur, der bare mindede en smule om den, der er i Tyskland, ville det så ikke give plus på bundlinjen i sidste ende?
Stony wrote:Ved at vise brætspil folk kan spille OG købe, plejer de BEGGE områder. At de ikke servicerer/tillader ALLE spil, er jo ikke ensbetydende med at de så ikke gør noget for at forgrene brætspilkulturen. De gør det bare ikke ligeså bredt som du ønsker.
Det ville selvfølgelig aldrig skade at koordinere med Fantask først, men seriøst... hvis der blev sat 10% af bordene af til "frit slag", ville det ikke vælte Fantasks kommercielle interesser, og samtidig kunne der måske skabes interesse for ting, som Fantask slet ikke havde overvejet at medbringe (OG som senere kunne sælges. Avalon Hill-titler fra 1978 er hermed fravalgt)
Stony wrote:Jeg var så ubetænksom et år - uden nærmere at koordinere med Marit/Annemette - at medbringe og forklare regler til Age of Empires III. Jeg snakkede med en gruppe der var dukkede op. De forklarede hvad de spillede i forvejen, og hvad de var på udkig efter. Jeg konkluderede at AoE kunne være en kandidat. Jeg forklarede regler og de spillede. Og de var begejstrede. Men de udtrykte også frustration over at Fantask IKKE efterfølgende kunne sælge dem et eksemplar af spillet, for selv om Marit havde det hjemme, havde hun ikke alle spil med fra butikken, og jeg havde jo ikke fået oplyst hende at jeg ville introducere dette.

Tingene er nødt til at hænge sammen! Så spil der ikke er mulige at købe med det samme er bare NO GO!
Man skal ikke ligge for meget i titler, men det hedder trods alt "spilfestival", og ikke "salgsmesse". Hvis spil "x" var sat på spilleplanen på et givent tidspunkt, og der var udsolgt af de medbragte eksemplarer, skulle man så slette spillet på spilleplanen?
Måske kunne man endda gøre nogle af spillerne så nysgerrige, at de fik lyst til at kigge ind i Fantasks velassorterede butik og få inspiration til at købe andet end det ene spil? Det ville da ikke være så dårligt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Stony »

Enig. Og så ikke helt.

Arrangøren er en forretning. De skal tjene penge til det daglige brød. Derfor må de forsøge at holde øjet på bolden. Jeg er helt enig i at det ville være dejligt om alle brætspil-butikker og producenter ville løfte i flok, og alle sammen forenes i kampen om at formidle denne fantastiske hobby til de uvidende masser. MEN! Fantask's egen indsats vil reelt stå forholdvis alene, og en indsats på den front har ligeså stor risiko for at inspirere folk til at gå i Games, Faraos Cigarer, Bog & Ide eller en vilkårlig butik på nettet. Og så giver det NUL meromsætning for Fantask.

Du er nødt til at spille på folks - WOW det var et godt spil, og det skal vi da selv have - og så få sat salget lige i røven på den oplevelse. Alt andet er muligvis-måske salg, og det batter altså bare slet ikke på samme måde. Du kan som forretning ikke favne det hele. Og hvis du forsøger, risikerer du at brække nakken på det.

En spilfestival tiltrækker fortrinsvis folk der allerede er interesserede i hobbyen. "Prædikanterne" der drager nye folk til flokken er reelt snarere folk som dig og mig.

EDIT: Tilføjer lige lidt mere:
Gunness wrote: Vil Fantask (og andre forhandlere) ikke gerne have nye kunder i butikken, eller skal de nøjes med at prædike for, ja, spillenichen?
Jeg kan altså ikke følge din logik. Jeg synes præcis de åbner op for muligheden for at nye kunder kan få inspiration. Problemet omkring at man gerne vil kunne spille "noget andet" er udelukkende et problem set fra "vores" side af bordet, hvor vi måske allerede kender de spil og hellere vil spille noget andet. Folk der ikke kender dem og skal introduceres for hobbyen er lykkeligt uvidende om hvor mange andre muligheder der er. Hvad er det for en logik der siger, at det vil være en god idé for Fantask at åbne op for alle muligheder, og overøse disse potentielle kunder med en masse muligheder - som Fantask så ikke på stående fod selv kan tilbyde. Det giver FANTASTISK god mening at begrænse sig til et subset af spil, som man sørger for der kan blive forklaret regler til og som efterfølgende kan købes, når bare man sørger for at udvalget favner tilpas bredt. At åbne for "frit spil" vil netop være at klø den allerede eksisterende gruppe af brætspillere på ryggen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Gunness »

Jeg kan sagtens følge mange af dine argumenter. I sidste ende efterlyser jeg ganske enkelt noget, der er lidt mere visionært end et her-og-nu-salg, og det kan meget vel tænkes, at dét er naivt. Jeg ved heller ikke nok om, hvordan man får folk til at købe et givent produkt, det skal jeg da gerne indrømme.

Det ville da være fantastisk, hvis nogle af specialbutikkerne kunne sætte sig sammen og lave et samlet fremstød. Men som jeg ser det: selv hvis Fantask står alene med opgaven - hvis man på magisk vis kunne øge omsætningen på spil herhjemme med 25%, og bare 5% af dem tilfaldt Fantask, jamen så er det da et mersalg, der er til at forstå. At konkurrenterne også sælger mere skader - på den korte bane - ikke Fantask. Der er jo ikke tale om et mættet marked, hvor man udelukkende kan stjæle kunder fra hinanden.
Stony wrote:
Gunness wrote: Vil Fantask (og andre forhandlere) ikke gerne have nye kunder i butikken, eller skal de nøjes med at prædike for, ja, spillenichen?
Jeg kan altså ikke følge din logik. Jeg synes præcis de åbner op for muligheden for at nye kunder kan få inspiration. Problemet omkring at man gerne vil kunne spille "noget andet" er udelukkende et problem set fra "vores" side af bordet, hvor vi måske allerede kender de spil og hellere vil spille noget andet. Folk der ikke kender dem og skal introduceres for hobbyen er lykkeligt uvidende om hvor mange andre muligheder der er. Hvad er det for en logik der siger, at det vil være en god idé for Fantask at åbne op for alle muligheder, og overøse disse potentielle kunder med en masse muligheder - som Fantask så ikke på stående fod selv kan tilbyde.
Min kommentar om nye kunder var møntet på, at jeg syntes, at Fantask burde have en almen interesse i at "skabe" nye brætspillere. Det handlede ikke specielt om spilfestivalen.
En spilfestival tiltrækker fortrinsvis folk der allerede er interesserede i hobbyen
Du har sikkert ret. Selv om det ville være dejligt, hvis en spilfestival kunne trække de uvidende horder ind, så sker det nok desværre ikke.
Men når vi så er enige om, at det primært er de allerede overbeviste, der dukker op, så kan jeg heller ikke helt set "problemet" med at overlæsse nybegyndere med tonsvis af ukendte titler. Og min forkvaklede logik er så, at disse overbeviste NETOP vil være åbne for nye, skæve tiltag. Jf. dit eksempel, så kunne en inkarneret wargamer måske få øjnene op for terningespillets glæder. Og det kunne sagtens være et spil eller en spiltype, som arrangøren ikke havde overvejet, men som godt kunne fremskaffes efterfølgende.
Hvis en eller anden havde taget Catacombs eller Ascending Empires med, før det var blevet populært med "flicking games", kunne det måske have skabt nogle nye genrefans, der måske ville købe et eller flere af spillene hos arrangøren, når denne havde skaffet dem hjem. Men ja, det er da mange måske'er :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Mik »

Stony wrote:Jeg er helt enig i at det ville være dejligt om alle brætspil-butikker og producenter ville løfte i flok, og alle sammen forenes i kampen om at formidle denne fantastiske hobby til de uvidende masser. MEN! ...
Men - selv i Essen, hvor organisationen bag begivenheden ikke selv har penge investeret i de enkelte spil, vil det være svært for folk at finde et sted de kunne sætte sig ned og spille et medbragt (eller for den sags skyld, netop indkøbt) spil.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Mik »

Gunness wrote:Hvis en eller anden havde taget Catacombs eller Ascending Empires med, før det var blevet populært med "flicking games", kunne det måske have skabt nogle nye genrefans, der måske ville købe et eller flere af spillene hos arrangøren, når denne havde skaffet dem hjem.
Det ville have været lidt svært, da begge spil blev skabt længe efter at genren først blev populær.

Iøvrigt kommer der nye deltagere hvert år, som ikke kender meget til spillene.
Og der kommer også deltagere fra de tidligere år, som ikke interesserer sig nok for fritidsinteressen til at lade sig involvere i en spilleklub, så de kommer her for at få et uforpligtende oplevelse.
Image
Post Reply