Spilfestival Lørdag 24. marts

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Stony »

Yes! Jeg har allerede givet Marit tilsagn om at stikke Eclipse under armen.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Robert »

Jeg kan byde ind på regelforklaring af eet af
7 Wonders
Carcassonne
Dominion
Smallworld

med det lille forbehold at jeg meget gerne vil prøve Eclipse
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Brichs »

Er jeg sat til Deadwood eller Quarriors?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Larsine »

akwlinka wrote:Jeg har noteret at Robert, Larsine, Brichs og Mik har lyst til at komme og hjælpe. Er der andre derud der også har lyst???
Jeg kommer alene, da de har flyttet vores gymnastikopvisningsdag til denne dag. Det tog lidt snakken frem og tilbage i familien...

Jeg er helt med på at forklare følgende spil:
7 Wonders
Bohnanza
Carcassonne
Dominion
Smallworld
Ticket to Ride Asia/India
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Frouvne »

akwlinka wrote:[...] Nogle af jeres forslag, f.eks. Drumm roll og Dungeon Fighter er ikke med, da det ikke har været muligt for Marit at skaffe spillene hjem, og et af kriterierne for spillene er at de skal være i handlen. Skulle det ændre sig så kan vi se på det når spilfestival nærmer sig. [...]
???

Et spil som Drum Roll er da i handlen! Men det der menes er måske, at det skal være noget som Fantask forhandler?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Mik »

Frouvne wrote:Et spil som Drum Roll er da i handlen! Men det der menes er måske, at det skal være noget som Fantask forhandler?!
Naturligvis. Det er jo ikke fedt for publikum at få at vide at det spil de lige har prøvet kun kan fåes på nettet.
Og ja, det ville heller ikke være fedt for Fantask såfremt spillet kun kunne købes i Games! :mrgreen:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Frouvne »

Mik wrote: Naturligvis. Det er jo ikke fedt for publikum at få at vide at det spil de lige har prøvet kun kan fåes på nettet. [...]
Det er vel ikke den store hindring idag! Fair nok, at det er et kommercielt arrangement. Det kunne jo også være, at deres strategi primært var at gøre folk interesserede i brætspil og så håbe på en (kommerciel) gevinst på den lange bane. Mange af os herinde lægger nok procentuelt en relativt lille del af vores indkøb i butikker som Fantask, men jeg sender da ofte folk, der viser interesse enten for hobbyen eller konkrete spil et smut forbi Fantask.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by netsapiens »

sikkert ikke vældig relevant, men spilfestivalen for mig blev faktisk lidt fesen da jeg indså hvor meget den egentlig havde fokus på det kommercielle.

Og lad mig lige med det samme sige at jeg synes Fantask er en formidabel butik, jeg lægger gerne mine penge der.. MEN..Jeg synes bare at markedsføringen og navngivningen ledte mine tanker i en anden retning end: "fantasks årlige salgsfremstød".
Deraf min skuffelse, og manglende fremmøde sidenhen :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Sir William »

Nogen der kan fortælle mig - som aldrig har deltaget og som overvejer det i år - helt præcis, hvad der sker på selve dagen??

www.spilfestival.dk bliver jeg ikke meget klogere, men umiddelbart har jeg kunne gætte mig til, at der skal spilles en masse spil.

Men hvordan foregår det, er det bare først til mølle eller.....?

Sker der andet end bare spil? Eller vandrer man fra bord til bord, når man er færdig og der er et ledigt bord hvor der mangler en spiller?
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Robert »

Sir William wrote:Eller vandrer man fra bord til bord, når man er færdig og der er et ledigt bord hvor der mangler en spiller?
Det er egentlig en meget god beskrivelse.
Der er også en butik (Fantask naturligvis), samt vistnok enkelte andre aktiviteter som jeg ikke har deltaget i.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Mik »

Netop. Folk går rundt og kigger.
Og os der har tilmeldt os til hjælpe til med regler, vil efter bedste evne forsøge at fortælle om de spil vi kender, og lokke folk til at sætte sig og spille.
Vinderen af hvert spil vil i øvrigt få en præmie-bon til en værdi af 10 kr. som indløses ved køb i butikken samme dag.
Naturligvis ikke det store, men jeg kender da nogen som har fået en pæn besparelse på noget som de iøvrigt havde tænkt sig at købe, efter at have moret sig ved bordene en hel dag.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Sir William »

Så kort fortalt, så dukker jeg bare op på dagen, betaler for indgangen og vælger de spil jeg meget gerne vil spille. Spiller så alt det jeg kan og vil, og når jeg så er færdig og har fundet nogle spil jeg bare må eje, så kan jeg købe dem på stedet af Fantask.

Umiddelbart kan jeg frygte en del "ventetid" eller det plejer måske ikke at være et problem med at få spillet tilpas med spil?

Plejer der så at være "tilbud" på spillene eller følger de bare deres normale priser? Mere om det kan betale sig, at købe når man er der eller vente?
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Robert »

Jeg plejer ikke at have store problemer med ventetid. Der vil formentlig være mellem 10 og 20 borde i gang samtidigt.
Og man kan jo bare lade være med at købe noget - så er en evt. rabat helt uden betydning :evil:
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Larsine »

Jeg har aldrig oplevet ventetid, med mindre man absolut vil spille et bestemt spil, som der ikke er flere af.

Ud over brætspil, er der også figurkrigsspil og rollespil, og endda rollespil for den yngre generation. Desuden er der mulighed for at få afprøvet sine maleevner, hvis man er til det, og der er vist nok også en indbygget konkurrence.

Der har desuden også været et par lodtrækninger af forskellige arter, bl.a. i forbindelse med kåringen af årets spil.

Butikken plejer at have en fiskedam, som er billig, og noget rabat. Jeg mener at rabatten plejer at være 10%, men det vil jeg ikke hænges op på.

Hvis man bare bruger muligheden for at få spillet, og går uden om butikslokalet, så kan jeg ikke rigtig få øje på det kommercielle i arrangementet.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by glorn »

en lille god ting at vide.

ved ikke om de har fået ordnet det, men cafeen som er en del af vanløse kulturhus sælger ikke flasker med skruelåg. (god til at vise hensyn da det ofte er private eksemplarer som bliver prøvespillet) Men det kan købes i Føtex lige nedenfor eller medbringes.

Der er nogle store lange spil der også bliver spillet og dem kan der være ventetid på eller sågar en hurtig lavet venteliste.

Jeg er lidt overrasket over at fantask ikke "godkender" spil de ikke selv har til salg, de har et stort udvalg og hvis de kiggede ind i lokalet ville de jo kunne se om det var et spil de skulle bruge alle kræfter på at skaffe hjem. Ud over dette har jeg egentlig ikke følt Fantask ydet nogen form for indflydelse, det har nærmere virket som en form for sponsor.

jeg har selv nyt meget at være til fantask spilfestival og jeg kan da kun sige at det er på høje tid du kigger forbi, Sir William. ;-)
David.
Post Reply