Spilfestival Lørdag 24. marts

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by akwlinka »

Hej alle GG'er

Det er snart tid til Spilfestival og igen i år foregår det i Vanløse kulturhus.

Jeg har brug for jeres hjælp:
Hvilke spil synes i der skal demoes/spilles i år?
Og hvem kan/vil komme og demo/forklare regler den dag.

PLEASE!!!!!!!!!!!
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Brichs »

Eclipse og Mage Knight!

Ej, seriøst, så synes jeg det, der har fungeret bedst er de "kortere" spil, hvor folk kan nå at spille et helt spil. Det var trist med Dungeon Lord (Sorry, David!) at man ikke kunne nå et helt spil.

Quarriors bør vises frem, uden tvivl.

Jeg kan godt stå for en forklaring af Dungeon Fighter evt. Ved ikke om det har nogen interesse :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Mik »

Jeg går da ud fra at jeg kan komme.

Hvilke spil - tja, det skal formentlig helst være spil som Fantask sælger - så hvilke nye spil planlægger Marit at have til salg?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Stony »

Jeg synes ikke man skal skele så meget til spilletiden. Folk søger ud fra forskellige kriterier, og der skulle gerne være lidt for enhver smag. Især tunge spil kan være svære at få prøvet forud for et eventuelt køb. Jeg regner med at få spillet Eclipse i weekenden, så såfremt det er noget Fantask har på hylderne, var det da en mulighed.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Larsine »

Personligt synes jeg at Drum Roll skal vises frem, men spltiden ligger på 2+ timer, så det er måske ikke det bedste til den slags arrangement.

Hvad med de nye kort til Ticket to Ride, på den måde kan Marit både sælge grundspillet og en udvidelse.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by glorn »

jeg er heller ikke enig med at de lange spil ikke har en plads til spilfestival.

de ting jeg har stået for har folk været mere end villige til at bruge den ekstra tid på.

men en blanding af korte, mellemlange og lange spil vil nok være fint. Der er jo også folk der kommer for at kigge.
David.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by akwlinka »

Tak for jeres svar.
Håber der er endnu flere der vil byde ind.

Der er plads til korte, mellem og lange spil(dog er the longest Day måske nok for optimistisk)

Spilfestival er for alle, de meget nye i gamet og os garvede rotte og alle dem imellem. Det er netop til spilfestival at vi prøver at hive folk ind i folde, dem der ellers ikke rigtig tør kaste sig over det seriøse brætspil, men tyr til gammelkente sikre risk og stratego.

På spilfestival er vi dækket ind med de kort klassikere som carcassonne, can't stop, ttr og settlers, så der hvor i især kan træde til og hjælpe er med de nye spændende udenlandske spil. Og ja et af kravene er at det skal være spil Fantask har mulighed for at få på hylderne, men fra egne erfaringer kan jeg sige at marit er god til at få ting hjem, hvis der er efterspørgsel efter det.

Der er også danmarks mesterskab i carcassonne, med retten til at deltage i verdensmesterskabet i essen i oktober.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Larsine »

Forreste regner vi med at komme alle 5, men jeg er nok den eneste der vil påskrive mig som regelforklarer.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by glorn »

et åbenlyst emne ville være det nye discworld spil.

så vil smallworld underground også være en ide.

quarriors?



i år havde jeg lidt tænkt mig at lade være med at presentere et spil da jeg endnu ikke har oplevet spilfestivalen som almindelig deltager.
David.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Larsine »

glorn wrote:så vil smallworld underground også være en ide.
Og så er man da sikker på at have skræmt nye Small World spillere væk!

Min erfaring er at SWU er langt mere kompliceret, og derfor har en tendens til at skræmme folk væk, hvis ikke de kender SW i forvejen.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by glorn »

Det kan godt være smallworld underground er mere kompliceret, men det er samtidig også mere modulært pga at du er nød til at tage stilling til hvordan geografien udvikler sig undervej (pga artefacts og holy places).

nu prøvede jeg at komme med forslag til spil der er kommet om som måske kunne være sjove at vise frem. Og det er jo ikke kun nybegyndere, men også til erfarne brætspillere der møder op.

hvad med dungeon petz? eller måske en gruppe der sidder og tager et demo-spil Mage knight?
David.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Robert »

Jeg melder mig gerne til at forklare regler hvis vi kan finde et passende spil. Jeg har ikke særlig mange nyere spil.
7 Wonders måske?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by Brichs »

Jeg har kigget i samlingen, og kan godt forklare Dungeon Fighter, Deadwood eller Quarriors (men helst de to første). Ingen af dem tager over 45 minutter for et helt spil, men Dungeon Fighter larmer og kræver mere plads end de to andre (det kan jeg dog minimere ved at "pakke" kortene, uden det har nogen mærkbar effekt for spillet).
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by akwlinka »

Jeg regner med at træffe Marit i dag, og sende alle jeres forslag videre.

Derefter vender jeg tilbage her med en opdateret liste over spil der skal med til Spilfestival.
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Spilfestival Lørdag 24. marts

Post by akwlinka »

Så er listen over spil sammensat.

Nogle af jeres forslag, f.eks. Drumm roll og Dungeon Fighter er ikke med, da det ikke har været muligt for Marit at skaffe spillene hjem, og et af kriterierne for spillene er at de skal være i handlen. Skulle det ændre sig så kan vi se på det når spilfestival nærmer sig.

Til Børnehjørnet har vi skaffet folk til at forklare regler, men i "voksen" afdelingen kan vi altid bruge flere.

Jeg har noteret at Robert, Larsine, Brichs og Mik har lyst til at komme og hjælpe. Er der andre derud der også har lyst???

7 Wonders
Bohnanza
Carcassonne
Discworld - Ankh-Morpork
Dominion
Hawaii
Quarriors
Smallworld
Takenoko
Ticket to Ride Asia/India
DeadWood
Eclipse


Børnehjørnet:
Buuh
Can't Stop
Carcassonne for børn
Heck Meck
Igel Ärgern
Kakkerlak salat
Klickado
Magi Labyrinten
Spøgelsestrappen
Woolfy
Image
Post Reply