Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Robert »

Jeg inivterer hermed til spil hos mig den 11/12. Adressen er Strøvej 63E, 3320 Skævinge. Der er tog til Skævinge, hvor vi godt kan aftale afhentning (der er knap 2 km).

Start kl 13 og slut når vi har lyst. Jeg har to borde, så der er plads til 8. Men det er jo december, så lad os se...

Jeg vil gerne have en bekræftelse på tilmelding. Vi kan så diskutere hvad vi skal spille når deltagerne ligger mere fast.
Fortrinsvis noget fra mine hylder
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Brichs »

Jeg skal til 40 års fødselsdag i Næstved, så jeg bliver desværre nødt til at melde pas. Kunne ellers være hyggeligt at ses igen, Robert.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by chr88 »

Arh, jeg ville gerne (hvis nye folk også er inviteret), men jeg skal til min lillebrors fødselsdag den dag. En anden gang!
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Robert »

Jeg postede naturligvis her for at lokke flere til :mrgreen:
Jeg har plads til 8 (måske 9), og vi er 5, så ja, du kunne godt komme.
Der bliver nok en chance til.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Mikkel »

Hej Robert,

nu ved jeg ikke hvor mange af os der kommer som er herinde, men jeg har smugkigget lidt på din fine samling, og her er de spil jeg godt kunne tænke mig at prøve(vilkårlig rækkefølge), da jeg ikke før har spillet dem alle:

Smallworld
7 Wonders
Le Havre
Pandemic: On The Brink (Har spillet grundspillet)
Puerto Rico (Har spillet grundspillet et par gange)
San Juan

Jeg er ikke den store fan af "tog"-spillene, så ved du det :)
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Sir William »

Jamen, så har jeg også kigget på samlingen og Maxell ønsker kan godt sammenholdes med mine, synes 7 wonders er et sjovt spil og de andre har jeg så aldrig spillet før med undtagelse af Smallworld. Har selv Pandemic uden udvidelse og har generelt ikke haft den store succes med det - altså vinde - men spillet er populært i det lille hjem.

Derudover frister
Endeavor (spillet et par gange)
London
Troyes

Ellers er jeg bare frisk på det meste og er der noget der ikke lige tiltaler mig, men stemningen er for det, så er jeg ikke så negativ for at prøve igen igen.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Robert »

Peter har bedt om Endeavor to gange, og jeg kan ret godt lide det, så vi starter der med mindre jeg hører protester.

London og Troyes tager op til 4, ikke 5.

Le Havre tager i teorien 5, men det er bedst for tre hvis ikke man kender spillet så godt. Men det er godt nok længe siden jeg har spillet det, og jeg vil meget gerne have det på bordet.

San Juan er et godt bud, det spiller jeg alt for lidt. Og det ville være godt at øve sig på det hvis jeg skal have det med til en spilaften på arbejde.

SmallWorld er også et strålende, ganske underholdende, spil. Ligesom 7 Wonders. Men jeg køber jp stort set kun spil jeg gerne vil spille :D
Og så kunne vi jo lære Claus lidt om hvordan man vinder Pandemic.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Sir William »

Er frisk på alle spil bare der er nogen der gider forklare mig reglerne, både mht at vi har den samme forståelse af dem og fordi jeg ikke kender så mange af de spil der er på tale godt nok til at jeg kan dem.

Kender reglerne til Pandemic uden det har bidraget til succes (nemmest at vinder med 2 spillere), Smallworld og 7 Wonders.

Min største anke mod Pandemic - ud over at jeg hader at tabe til det - er, at det kræver at man samarbejder og alle kan samarbejde på samme niveau. Der er vist nok en grund til at jeg har droppet alle former for holdsport og startede med fægtning m.m. :oops: Er dog begyndt at blive bedre til teamwork gennem Arkham Horror, men måske jeg kan bliver bedre. Lad os se, så kan jeg jo give jer skylden hvis vi slår verdens samlede befolkning ihjel.

Ellers er der jo også et 5 personers Thunderstone 8)
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Bugge »

Jeg er på det meste f.eks. Endeavor og Pandemic, men hvis der er udsigt til at skulle spille 7 Wonders (igen-igen), så kan i også spille London og Troyes bagefter :evil:

S
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Mikkel »

Ehm...det der med at vinde i Pandemic kunne jeg virkelig også godt tænke mig at prøve. Har nu spillet en håndfuld gange og har stadig ikke haft succes. Det kan måske være mit spil er defekt på en eller anden måde...? Det må være undskyldningen!
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Sir William »

maxell wrote:Ehm...det der med at vinde i Pandemic kunne jeg virkelig også godt tænke mig at prøve. Har nu spillet en håndfuld gange og har stadig ikke haft succes. Det kan måske være mit spil er defekt på en eller anden måde...? Det må være undskyldningen!
Tror vi må have samme udgave så, har hørt nogle rygter om at en af udgaverne skulle være umulig at vinde i :P :roll:

Bugge: Er 7 Wonders så slemt et spil? Det er jo trods alt et hurtigt spil, hvor vi kunne have lært hinanden at kende.

Men lad os da se hvad der stemning til på søndag.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Sir William »

Kunne jo også være, at der var nogen som havde fået fat i et nyt spil - enten på den ene eller anden måde - og som godt kunne tænke sig, at afprøve det.

Er frisk på de alle former for spil, der er ikke nogen der vil få mig til at blive væk fra Roberts flotte initativ. Så hvis der er noget, hvor vi skal slås mod hinanden, genere hinanden, hemmelige missioner eller bare være "onde", så er jeg også meget frisk*muhahahaaaa*. Men dyrke blomster, handle eller noget andet fredsommeligt, så er jeg også klar.

Ellers går det bare lidt ud over mit hold om mandagen, hvis jeg skal af med nogle aggressioner. Kan jo bare sige det er Roberts skyld 8)

Havde overvejet, at tage mit nye High Frontier med, men har ikke fået sat mig ind i reglerne.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Bugge »

Sir William wrote: Bugge: Er 7 Wonders så slemt et spil? Det er jo trods alt et hurtigt spil, hvor vi kunne have lært hinanden at kende.
Hej Claus & Co.

Nævnte allerede sidste gang vi spillede hos Robert, at 7 Wonders ikke var et spil, jeg havde lyst til at spille igen, men bøjede mig selvfølgelig for flertallet og spillede det 2 gange, da vi nu var havnet på 6 i stedet for de planlagte 5 og et spil Endeavor til at starte med.

Sådan er det bare, men med det i mente, og det faktum, at det ikke er nogen hemmelighed, at jeg har meldt min ankomst igen, synes jeg det ikke er fair at nævne på forkant at det er spil man ønsker at spille.

Det tvinger mig nemlig til at genoverveje, om jeg ønsker at komme, fordi hvorfor skulle jeg det, når man planlægger at spille et spil jeg har prøvet 6 gange, og som ikke har min interesse, når jeg nu ejer over 250 brætspil, som jeg aldrig har prøvet før, og som jeg brænder efter at prøve?

Det er en prioriterings ting, og nu vil jeg gerne høre klart om der skal spille 7 Wonders eller ej.

Sir N
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Sir William »

Som skrevet, så er jeg altså ligeglad med hvad der bliver spillet.

Maxell var der altså ikke sidste gang, så han har altså ikke kunne være bekendt med dine forbehold over for 7 Wonders og giver dermed "bare" interesse for, at det var et spil - af mange - som han godt ville prøve.

Men kigger da lige på din BGG liste også, måske du har nogle spil der også kunne være interessante.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Spilledag hos Robert Søndag 11/12

Post by Bugge »

Sir William wrote:Som skrevet, så er jeg altså ligeglad med hvad der bliver spillet.

Maxell var der altså ikke sidste gang, så han har altså ikke kunne være bekendt med dine forbehold over for 7 Wonders og giver dermed "bare" interesse for, at det var et spil - af mange - som han godt ville prøve.

Men kigger da lige på din BGG liste også, måske du har nogle spil der også kunne være interessante.
Fair nok Claus,

Jeg er ikke en "grumpy old man". Jeg håber du forstår tingene fra mit perspektiv. Der er virkelig så mange dejlige brætspil jeg brænder efter at på prøvet, og har derfor svært ved at få motivation til at spille de spil jeg har prøvet flere gange, og som er udspillede for mit vedkommende.

Søren
Post Reply