Åben invitation til brætspil d. 9. December

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by glorn »

lyder som det bliver hyggeligt!

jeg foreslog starcraft fordi jeg har hørt rigtig meget godt om det. det sagt så er jeg ret åben for det meste og helt sikkert alt hvad der er blevet nævnt indtil videre :-)

jeg har så vidt jeg ved heller ikke mødt stoney før og tænkte det var en glimrende mulighed (derfor jeg sprang til så hurtigt!).

btw. mit rigtige navn er David, men jeg har i de sidste mange år gået under navnet glorn når jeg er på nettet.
David.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by chr88 »

Er Starcraft vedtaget? :) Jeg har aldrig prøvet det, så vil lige læse lidt op på det før dagen, så jeg trods alt har en idé om, hvad det går ud på. Men såfremt vi starter ~19.00 (jeg antager, man spiser hjemmefra), kan vi så nå endnu et spil? Jeg kan se, der står 180 minutter på BGG, og hvis vi er mange nye, tvivler jeg... Men hvis vi kan, vil jeg da meget gerne prøve Glen Drover's Age of Discovery (men kan også overtales til andre spil).
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by glorn »

jeg kan ALTID overtales til age of empires III. men har du et ekstra sæt til den 6. spiller?
David.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by chr88 »

Arh, nej, det har jeg ikke. Jeg læste det som om, at Steen havde. Hvis du heller ikke har været i stand til at skaffe udvidelsen, må vi jo droppe det spil, selvom jeg ellers virkelig gerne ville prøve det :)
(Jeg kan i øvrigt se, at "Builder Expansion", som bl.a. indeholder komponenter til den 6. spiller, netop er ankommet i USA i går, så man burde kunne bestille det inden for et par dage/uger; desværre lidt for sent til os, men jeg skal i hvert fald have det til fremtidig brug!)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Frouvne »

Hvis det ender med at være StarCraft: The Board Game incl. StarCraft: The Board Game - Brood War Expansion, der skal spilles, kan jeg ikke forestille mig, at der bliver tid til andet. Fantasy Flight Games plejer altid at være meget optimistiske, når de sætter deres spilletider.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

Der er ikke truffet nogen endelig beslutning. StarCraft lød bare som det der var bedst tilslutning til. Men ja, jeg har den "gamle" seksspiller udvidelse til AoE III, så en spiller kan være hvid. (Og ikke lilla som det er tilfældet i den nye udvidelse) Den "gamle" udvidelse gav "kun" brikkerne til at tilføje en spiller mere. Ikke andre bygninger eller briktyper.

Det kan godt være en god idé at få lagt sig fast på et spil, for jeg skal lige have tid til at få læst op på reglerne til StarCraft + udvidelse, såfremt det skal på bordet. Og jeg gider ikke bruge tiden på det, hvis det ikke skal på bordet.
Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by chr88 »

Fint fint. Jeg har ikke prøvet nogle af de foreslåede spil, så jeg er frisk på det hele, men SKULLE jeg prioritere, ville jeg nok vælge AoE3. Der bliver næppe tid til 2 STORE spil med 6 spillere, men hvad med små fillers a la Bohnanza, 7 Wonders og King of Tokyo efter "hovedmåltidet"? Er det noget, andre vil spille? :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

Det skulle nok være muligt at finde på noget, såfremt tiden måtte tillade det. Resistance blot for at nævne en mulighed.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Frouvne »

Stony wrote:Det skulle nok være muligt at finde på noget, såfremt tiden måtte tillade det. Resistance blot for at nævne en mulighed.
... og/eller en holdturnering i Crokinole for 2-mands hold ...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Bostrup »

AoE III gjorde ikke noget særligt indtryk på mig så tror hellere jeg vil prøve StarCraft hvis de to er alternativerne.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Brichs »

Jeg er frisk på både Steam, Starcraft og AoE3.

Hvis Bostrup ikke er til AoE synes jeg vi skal springe den over.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by glorn »

kiggede lige ned over stoneys liste en gang mere og samtidig finde ud af hvilke der var 6-personers. (kiggede kun på de spil som stoney havde rated 8 eller højere.)

steam er skrevet som 3 til 5, mens age of steam tillader 6 spillere.



age of steam
starcraft med udvidelse
liberté
AoE3
imperial
a game of thrones.
og imperial 2030

jeg er ikke så vild med a game of thrones må jeg desværre indrømme. Og vi har en lunken til AoE3.

grunden til jeg foreslog starcraft er fordi en af dem jeg har spillet med har talt utroligt godt om det og jeg har længe gerne villet prøve det, men efter at have set på de andre på listen er jeg også blevet nysgerrig :P
David.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Brichs »

Men lad da mig prioritere mine ønsker ud af listen David skrev herover:

1. starcraft med udvidelse
2. age of steam
3. imperial 2030
4. imperial
5. liberté

(jeg har fjernet dem folk har været lunkne over)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by chr88 »

Jeg er sådan set frisk på alle de nævnte 5 spil, da jeg ikke har prøvet dem før, og jeg er altid frisk på at lære nye spil :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Frouvne »

Jeg er frisk på et hvilket som helst af de nævnte spil. Skulle det ende med at blive Imperial eller Imperial 2030 vil jeg dog foretrække det oprindelige. Men det er vist heller ikke lige dem, jeg fornemmer, der er størst opbakning bag...
frouvne, administrator

Image
Post Reply