Åben invitation til brætspil d. 9. December

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by chr88 »

Jeg har med vilje ventet med at skrive, til andre har lagt beslag på pladserne, da jeg stadig er ny, og derfor føler jeg, at gamle travere skal have førsteret. Jeg kan altid joine til Consim eller til aftener i KBK, men privat er noget lidt andet. Så hvis der er andre (gamle brugere) herinde, som gerne vil med, må I sige til, men ellers kunne jeg også godt tænke mig at komme den 9. :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Frouvne »

chr88 wrote:Jeg har med vilje ventet med at skrive, til andre har lagt beslag på pladserne, da jeg stadig er ny, og derfor føler jeg, at gamle travere skal have førsteret. Jeg kan altid joine til Consim eller til aftener i KBK, men privat er noget lidt andet. Så hvis der er andre (gamle brugere) herinde, som gerne vil med, må I sige til, men ellers kunne jeg også godt tænke mig at komme den 9. :)
Hov, hov. Vi vil da netop også gerne møde nye mennesker, så jeg syntes bestemt ikke du skal holde dig så meget tilbage. (Men iøvrigt en meget sympatisk tanke...)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

Det er en ÅBEN invitation, og der står ikke noget med småt om "gamle" brugere. Du skal være velkommen.
Sidst spillet:
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by chr88 »

Mange tak. I så fald vil jeg gerne nuppe den femte plads! Så må jeg hellere lige nå at læse lidt op på Age of Empires, Steam osv., nu hvor der ikke bare spilles Pillars of the Earth inkl. udvidelse, Bohnanza, Citadels, 7 Wonders og hvad jeg ellers er vant til med 6+ spillere ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Frouvne »

chr88 wrote:Mange tak. I så fald vil jeg gerne nuppe den femte plads! Så må jeg hellere lige nå at læse lidt op på Age of Empires, Steam osv., nu hvor der ikke bare spilles Pillars of the Earth inkl. udvidelse, Bohnanza, Citadels, 7 Wonders og hvad jeg ellers er vant til med 6+ spillere ;)
Du skal naturligvis være meget velkommen til at læse op på reglerne. Normalt er det dog sådan, at vi på forhånd aftaler, hvem der introducerer et spil. Det forventes i hvert tilfælde ikke, at alle kan reglerne på forhånd, hvis ikke det tydeligt er angivet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Brichs »

Bare rolig, Chr88 - jeg har aldrig mødt Allan og Steen i den virkelige verden. Så du er ikke mere n00b end miog ;o)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Frouvne »

Brichs wrote:Bare rolig, Chr88 - jeg har aldrig mødt Allan og Steen i den virkelige verden. Så du er ikke mere n00b end miog ;o)
... du formår næsten at få det til at lyde skræmmende ... :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Sir William »

Frouvne wrote:
Brichs wrote:Bare rolig, Chr88 - jeg har aldrig mødt Allan og Steen i den virkelige verden. Så du er ikke mere n00b end miog ;o)
... du formår næsten at få det til at lyde skræmmende ... :wink:
Os der har mødt jeg, ved at I kan være skræmmende......... hyggelige og selskabelige at være sammen med.

Havde det altså på samme måde første gang jeg deltog ved Djengis Con, var da også nervøs. At møde nogle mennesker man ikke vidste om man gik i spænd med, om man kunne snakke sammen med og som havde et indtryk af, at være nogle total hardcore brætspillere og om man selv ville falde til, om folk ville kunne acceptere at man måske ikke kendte så mange spil og slet ikke var inde i reglerne.

Men for mig blev det så en positiv oplevelse, I har jo rigtig megen tålmodighed og er villige til at forklare reglerne på en nem og behagelig måde.

Så jeg forstår godt chr88 "bekymringer", tror det er ganske normalt at man har sådanne tanker.
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Bostrup »

Hvis der stadig er en plads, er jeg da interesseret.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Helle »

Bostrup wrote:Hvis der stadig er en plads, er jeg da interesseret.
I øvrigt - Tillykke med fødselsdagen i dag....
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

Så er der vist fuldt hus.

Stony
Glorn
Frouvne
Brichs
Chr88
Bostrup

Så er spørgsmålet bare hvad der skal være aftenens hovedret...? Det lyder som om StarCraft er en mulighed. Er der nogen der har andet der står højere på ønskelisten? Såfremt vi holder os til StarCraft, skal vi så spille alle mod alle eller 2vs2vs2, hvor hvert hold er en af de tre racer...?
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Bostrup »

Helle wrote:
Bostrup wrote:Hvis der stadig er en plads, er jeg da interesseret.
I øvrigt - Tillykke med fødselsdagen i dag....
Tak.
Stony wrote: Så er spørgsmålet bare hvad der skal være aftenens hovedret...? Det lyder som om StarCraft er en mulighed. Er der nogen der har andet der står højere på ønskelisten? Såfremt vi holder os til StarCraft, skal vi så spille alle mod alle eller 2vs2vs2, hvor hvert hold er en af de tre racer...?
Mit standardforslag for seks deltagere er Dune som jeg alt for sjældent får spillet.
Jeg ved stort set intet om StarCraft (hverken computerspillet eller brætspillet), men har ikke noget imod at prøve det.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Stony »

Bostrup wrote:Mit standardforslag for seks deltagere er Dune som jeg alt for sjældent får spillet.
Den tror jeg ikke jeg bider på. Jeg har prøvet Dune, og det trækker ikke i mig for at spille det igen. Faktisk så lidt, at jeg i sin tid solgte mit eget eksemplar.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Brichs »

Starcraft er super i min bog. Jeg er frisk på begge måder at spille på :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Åben invitation til brætspil d. 9. December

Post by Brichs »

Jeg kan også tage Battlestar Galactica +begge udvidelser med.

Hvis folk er i humør til et simpelt, men sjovt, dexterity game kan jeg også tage Dungeon FIghter (der ikke er udkommet endnu) med. Det er fantatstisk sjovt.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply