Essen hjælpere søges

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
Technosmølf
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 232
Joined: Fri Nov 10, 2006 5:37 pm
Location: Randers SV (Vorup)

Essen hjælpere søges

Post by Technosmølf »

Hejsa,

Har lige modtaget denne besked fra Travis, Indie Boards and Card Games.

Indie Boards and Cards will be at Essen Spiel this year in Hall 12!. We will be sharing a booth with Canadian publisher, Stronghold Games in booth 12-86. For those of you unfamiliar with the Spiel event in Essen, it is the world's biggest board gaming event with over 150,000 attendees. Hall 12 is the very first and usually busiest of 10 football field sized buildings full of new games.


Its a lot of work for me, so I'd really appreciate some supporters. Ideally I would find people that are passionate about the games I publish, and have good german and english skills. I am looking for both supporters that can dedicate 2 full days (or 4 half days) in return for an exhibitor pass (includes Wednesday admission) and free games - as well as supporters that can dedicate a half day in return for games.

If you are interested, please send me an email at Travis@IndieBoardsAndCards.com.


Jeg tror ikke selv at jeg kan, men det kunne jo være at der var andre herinde, der skal afsted og kunne tænke sig at gøre det.

Med venlig hilsen
Morten
Hilsen Morten

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Essen hjælpere søges

Post by Sir William »

Må jo næsten være noget for Helle, så hvor passioneret hun var da hun spillede "Resistance". :lol:

Det er da ellers noget af et tilbud, men mon ikke der er mange der tager imod sådan et tilbud
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Essen hjælpere søges

Post by Mik »

Eftersom hotellet og rejsen er langt den dyreste del af turen, skal man godt være arbejdsliderlig for at stå bag skranken for at spare nogle få hundrede kroner.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Essen hjælpere søges

Post by Sir William »

Mik wrote:Eftersom hotellet og rejsen er langt den dyreste del af turen, skal man godt være arbejdsliderlig for at stå bag skranken for at spare nogle få hundrede kroner.
Det må vel også være muligt, at få stablet nogle kontakter på benene ved et sådan arbejde.

Nu har jeg selvfølgelig kun stået i stand på fødevaremesser, men der var det altid sådan at når messerne lukkede byttede man varer med hinanden. Så sidst jeg var på messe, havde jeg bilen fyldt op med madvarer på vej hjem fra Herning. Det skal så lige siges, at jeg ikke selv havde noget at tilbude da jeg var som repræsentant for en brancheorganisation.

Den primære grund var, at mange udstillere ikke orkede den udgift at få transporteret deres produkter tilbage igen. Så det var reelt billigere for dem, at forære det bort frem for at betale en fragtmand.

Kunne det ikke tænkes, at det også kunne være tilfældet på Essen. Hvis du har stået sammen med en masse personer 5 dage i rap, måske ligefrem også været sociale med dem om aftenen og lært hinanden bedre at kende, så det er da muligheden for at skabe sig et netværk og måske også få lidt ekstra med hjem i posen.

Ved selvfølgelig ikke om det er sådan der, udstillerne på bilmesser bytter jo nok heller ikke bare biler efter afsluttet messe.

Men..... Hvis man så allerede havde planlagt at deltage på messen alle dagene, så kunne det da være interessant at stå 2 dage. Opleve messen fra en anden side.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Essen hjælpere søges

Post by akwlinka »

Sir William wrote:
Mik wrote:Eftersom hotellet og rejsen er langt den dyreste del af turen, skal man godt være arbejdsliderlig for at stå bag skranken for at spare nogle få hundrede kroner.
Det må vel også være muligt, at få stablet nogle kontakter på benene ved et sådan arbejde.

Nu har jeg selvfølgelig kun stået i stand på fødevaremesser, men der var det altid sådan at når messerne lukkede byttede man varer med hinanden. Så sidst jeg var på messe, havde jeg bilen fyldt op med madvarer på vej hjem fra Herning. Det skal så lige siges, at jeg ikke selv havde noget at tilbude da jeg var som repræsentant for en brancheorganisation.

Den primære grund var, at mange udstillere ikke orkede den udgift at få transporteret deres produkter tilbage igen. Så det var reelt billigere for dem, at forære det bort frem for at betale en fragtmand.

Kunne det ikke tænkes, at det også kunne være tilfældet på Essen. Hvis du har stået sammen med en masse personer 5 dage i rap, måske ligefrem også været sociale med dem om aftenen og lært hinanden bedre at kende, så det er da muligheden for at skabe sig et netværk og måske også få lidt ekstra med hjem i posen.

Ved selvfølgelig ikke om det er sådan der, udstillerne på bilmesser bytter jo nok heller ikke bare biler efter afsluttet messe.

Men..... Hvis man så allerede havde planlagt at deltage på messen alle dagene, så kunne det da være interessant at stå 2 dage. Opleve messen fra en anden side.
Jeg har været på messen mange gange og en af dem som udstiller (Første gang jeg var der), og det er ikke en oplevelse jeg har lyst til at prøve igen. Ikke for prisen på et udstillerpas og en håndfuld spil.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Essen hjælpere søges

Post by Mik »

Sir William wrote:Den primære grund var, at mange udstillere ikke orkede den udgift at få transporteret deres produkter tilbage igen. Så det var reelt billigere for dem, at forære det bort frem for at betale en fragtmand.
Lad mig lige tage det sidste først: Spil har ubegrænset holdbarhedstid, så der er ingen risiko for fordærvede varer. Hvis man lige ser bort fra de spil som er født fordærvede. Der er mange distributører til stede i Essen, og de overtager som regel restlagrene. Så ingen behøver at sende usolgte spil hjem.

Det betyder dog ikke at der ikke foræres spil væk. Jeg bliver selv tilbudt flere spil end jeg er interesseret i at slæbe hjem. Med begrænset plads er man nødt til at være kræsen. Og dem får jeg forærende uden at stå på en stand i timevis. Men naturligvis kræver det at man kender nogen. Og det er blot et spørgsmål om tid og godt snakketøj. Allerede på vores første Essentur (Annemettes anden) fik vi lagt grobunden til mange af de venner vi har dernede i dag. Og det har udviklet sig naturligt år for år.

Det forhindrer dog ikke en hyppig byttehandel standholderne imellem. De fleste er jo også spillere, og bytter gerne deres egne spil for spil til egen samling. Men med et halvt tusinde stande er der grænser for hvor mange man kan bytte med, hvis ikke hele oplaget skal ryge den vej, og så må man jo kigge på hvor interesseret man er i at bytte til netop den type spil som den nye nabo sælger.

Og her taler vi jo så om standholdere og ikke deres hjælpere, som knokler røven ud af bukserne for at stå på en stand. Jeg siger ikke at det ikke kan være en god på at blive introduceret til Essen på. Men det er nok sjovere for en amerikaner eller australier som får fly og hotel halvt betalt end for en dansker, som kan flyve derned for 500 kr.
Image
Post Reply