Tog til Essen?

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Tog til Essen?

Post by Marcussen »

Hej. Er der nogen der skal med tog til Essen? Så at det tager en 9-10 timer. Det er en lang tur alene :D

Kan man flyve dertil evt.? Momondo gav ikke rigtig nogle svar på min søgning.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Tog til Essen?

Post by Bugge »

Marcussen wrote:Hej. Er der nogen der skal med tog til Essen? Så at det tager en 9-10 timer. Det er en lang tur alene :D
Hejsa,

Jeg overvejer igen-igen at tage til Essen med Fly, Tog eller Bil, men har som sædvanelig ikke lavet nogen aftaler endnu, og det er jo ikke bare det at komme frem og tilbage. Man skal også have et sted og overnatte dernede.

Derfor må du og alle andre der skal til Essen eller overvejer det gerne melde ud om det mangler en rejsepartner og en hotelværelse/Bed & Breakfeat partner.

Jeg overvejer oven i købet at tage bilen, og der kan man fylde 4 op dvs. 3 ud over mig selv. Der skal jo være plads til at fylde den op med brætspil på vejen hjem.

Alt overvejes simpelthen inkl. at tage toget, og så vil det også være sjovest med en rejsepartner Marcussen. Hvor bor du i øvrigt?

Søren
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: Tog til Essen?

Post by Marcussen »

Bor i Odense. Jeg er blevet inviteret derned, så umiddelbart står de for at skaffe mig et sted at være, hvis altså det bliver det noget i det hele taget. Det hele er lidt usikkert lige nu, men ville lige spørge lidt ind til hvad mulighederne var.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Tog til Essen?

Post by Jens_Hoppe »

Marcussen wrote:Hej. Er der nogen der skal med tog til Essen? Så at det tager en 9-10 timer. Det er en lang tur alene :D

Kan man flyve dertil evt.? Momondo gav ikke rigtig nogle svar på min søgning.
Man kan flyve til Düsseldorf, hvilket er en ca. 20 minutters taxitur fra Essen. Air Berlin og SAS plejer at have billetter til rimelige penge (afhængigt af hvor sent man er ude).

Jeg har også for nogle år siden prøvet at tage toget (med skift i Hamburg). Det var OK - man kan jo have mere bagage (dvs. flere spil) med hjem - men som du skriver tager turen en del tid.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: Tog til Essen?

Post by Marcussen »

Super tak. Jeg så lige på det og det lader til at koste 700-800kr ca. Ikke galt. HADER bare at flyve :oops: :shock:
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Tog til Essen?

Post by Mik »

Det er helt klart billigst at flyve.
Og er man et par stykker er det næstbilligst at køre i bil.
At tage toget er både dyrt, langsommeligt og kedeligt.
Image
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Tog til Essen?

Post by ozimek »

Mik wrote:At tage toget er både dyrt, langsommeligt og kedeligt.
Måske ikke hvis man har nogen at spille med på vejen. Man skal selvf. lige overveje, at bordpladsen i toget godt kan være sparsommelig. (og at de spil man tager med til udrejsen optager plads for spil på hjemrejsen :) )
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Tog til Essen?

Post by Bugge »

Mik wrote:Det er helt klart billigst at flyve.
Og er man et par stykker er det næstbilligst at køre i bil.
At tage toget er både dyrt, langsommeligt og kedeligt.
Er der nogen derude, der vil flyve og dele værelse med lille mig? Jeg har tjekket Air Berlin og SAS, og en returbillet onsdag/torsdag til søndag, kan stadig klares for små 1.000kr.

Søren
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Tog til Essen?

Post by Brichs »

Jeg flyver (med 23 andre) til Düsseldorf onsdag, så vi kan være klar til messe torsdag morgen. Så vidt jeg kan forstå er planen at tage et S-tog (agtigt) fra Düsseldorf. Måske en bus? Vi har så en kammerat der tager i (stor) bil derned, så vi kan fylde bilen med spil, og ikke skal tænke over det i toget :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Tog til Essen?

Post by Frouvne »

Brichs wrote:Jeg flyver (med 23 andre) til Düsseldorf onsdag, så vi kan være klar til messe torsdag morgen. Så vidt jeg kan forstå er planen at tage et S-tog (agtigt) fra Düsseldorf. Måske en bus? Vi har så en kammerat der tager i (stor) bil derned, så vi kan fylde bilen med spil, og ikke skal tænke over det i toget :)
Wow, så bliver jeg jo nysgerrig: I hvilken sammenhæng kan I dog finde så mange mennesker, der er parat til at tage til Essen?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Tog til Essen?

Post by Brichs »

Frouvne wrote:
Brichs wrote:Jeg flyver (med 23 andre) til Düsseldorf onsdag, så vi kan være klar til messe torsdag morgen. Så vidt jeg kan forstå er planen at tage et S-tog (agtigt) fra Düsseldorf. Måske en bus? Vi har så en kammerat der tager i (stor) bil derned, så vi kan fylde bilen med spil, og ikke skal tænke over det i toget :)
Wow, så bliver jeg jo nysgerrig: I hvilken sammenhæng kan I dog finde så mange mennesker, der er parat til at tage til Essen?
Min faste torsdagsgruppe (der består af ca. 75 spillere, hvoraf vi plejer at kunne samle 10-15 ugentligt) arrangerer en tur derned. "Lederen" af gruppen sørger for at indhente hotel tilbud, forhandle med dem og få købt de billige flybilletter. Jeg skal bare sige "jo tak" og smide nogle penge :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply