Diplomacy - københavnsområdet

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
Quarkie
Posts: 2
Joined: Thu Aug 04, 2011 5:37 pm
Favoritspil: Diplomacy
Location: København

Diplomacy - københavnsområdet

Post by Quarkie »

Hej alle.

Jeg er på udkig efter folk som er interesserede i at spille Diplomacy (http://www.wizards.com/default.asp?x=ah/prod/diplomacy)
Jeg har spillet det nogle gange og synes det er virkelig spændende. Det er dog ikke altid lige let at få samlet 7 folk (som spillet kræver) til hvad der ofte kan gå hen og tage en hel dag at spille. Derfor vil jeg høre om der er nogle herinde som spiller det - eller som kunne tænke sig at prøve - sig endelig til.
Jeg er 24 og bor i København

Sig også endelig til hvis i kender til andre fora/klubber der spiller Diplomacy :)

Med venlig hilsen
Christian
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by Bostrup »

Jeg kunne godt være frisk på at prøve det engang - har kun spillet Diplomacy som play-by-email.

Vi har et gammelt spil Dip stående i KBK, men jeg tror det er en del år siden det har været brugt.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by Sir William »

Kunne også være fristet, har købt spillet men har aldrig fået det spillet, netop fordi jeg ikke har kunne finde nok der ville bruge så meget tid på det.
Quarkie
Posts: 2
Joined: Thu Aug 04, 2011 5:37 pm
Favoritspil: Diplomacy
Location: København

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by Quarkie »

Ok. Jeg kan jo skrive til jer hvis der sker noget - og i er selvfølgelig velkomne til at gøre ligeledes :)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by Sir William »

Nå ja, kan nok også være leveringsdygtig til en mere som skulle have en lille del erfaring med spillet. Så er det bare om jeg tør spille det spil med min chef :oops:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by Helle »

Sir William wrote:Nå ja, kan nok også være leveringsdygtig til en mere som skulle have en lille del erfaring med spillet. Så er det bare om jeg tør spille det spil med min chef :oops:
Det kan nok ikke anbefales.
User avatar
PerOlander
Posts: 7
Joined: Mon Mar 28, 2011 8:56 pm

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by PerOlander »

Jeg bor desværre i Århus, men fik også købt dette fantastiske spil, i troen at det kunne fungere acceptabelt i en gruppe der oftest er 4-6 mand - hvilket det absolut ikke kan... jeg er den eneste i gruppen der trods de indledende problemer kunne se fascinationen i spillet, og har fået utrolig meget glæde af at spille på http://www.webdiplomacy.net

Spillet er næsten bedre egnet til online eller email, da man modsat face to face kan skjule hvem man kommunikerer med. Der er stor aktivitet, både i spil med 24-48 timers faser, samt live games med 5 minutters faser, dog oftest gunboat (uden kommunikation) og oftest relativt sent om aftenen dansk tid.

Hvis der er andre herfra der spiller online eller er blevet interesseret, så kan jeg findes derinde via linket her:
http://webdiplomacy.net/profile.php?userID=28893
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by Foppwin »

PerOlander wrote:Jeg bor desværre i Århus, men fik også købt dette fantastiske spil, i troen at det kunne fungere acceptabelt i en gruppe der oftest er 4-6 mand - hvilket det absolut ikke kan... jeg er den eneste i gruppen der trods de indledende problemer kunne se fascinationen i spillet, og har fået utrolig meget glæde af at spille på http://www.webdiplomacy.net

Spillet er næsten bedre egnet til online eller email, da man modsat face to face kan skjule hvem man kommunikerer med. Der er stor aktivitet, både i spil med 24-48 timers faser, samt live games med 5 minutters faser, dog oftest gunboat (uden kommunikation) og oftest relativt sent om aftenen dansk tid.

Hvis der er andre herfra der spiller online eller er blevet interesseret, så kan jeg findes derinde via linket her:
http://webdiplomacy.net/profile.php?userID=28893
ulempen ved at ikke at sidde face to face, er at du ikke kan skabe paranoia hos de andre. Hvis tyskland lige har snakket med dig, og han bagefter snakker med mig, så er du ikke helt sikker på hvad han vil gøre. Derfor vil jeg mene at face to face fungere bedst.
Danny

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by Larsine »

Det der Diplomacy lyder da meget interessant, ikke at jeg kender til det, men alt efter hvilken dag det evt. var kunen jeg godt være interesseret, hvis I altså kan bruge en nybegynder :wink:

Forresten så er det meget nemmere at lyve når man spiller Diplomacy PBeM :twisted:
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by Sir William »

Larsine wrote:Det der Diplomacy lyder da meget interessant, ikke at jeg kender til det, men alt efter hvilken dag det evt. var kunen jeg godt være interesseret, hvis I altså kan bruge en nybegynder :wink:

Forresten så er det meget nemmere at lyve når man spiller Diplomacy PBeM :twisted:
Er som sagt også nybegynder, har ikke en gang læst reglerne endnu selv om jeg har spillet. Så ville vi jo være 2 friske ofre som ikke er blevet ødelagt af tidligere dårlige erfaringer. :lol:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Diplomacy - københavnsområdet

Post by Larsine »

Man er vel nybegynder når man har spillet siden 1986, eller sådan opfatter jeg det i hvert fald :lol:
Post Reply