Kommentarer til forsiden ønskes

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Kommentarer til forsiden ønskes

Post by Frouvne »

Nu har den nye forside snart eksisteret i tre måneder og efter det kvalitative ændring, der blev lagt ud med ved at opsætte en portal baseret på WordPress, er der nu i en periode blevet fokuseret på den kvantitative del; at putte noget indhold på. Min tanke er nu at lave et par kvalitative løft og hvis der er nogen, der har gode ideer hertil, er de meget velkomne. Jeg vil allerede i morgen sætte mig og foretage nogle ændringer, så hurtige kommentarer vil være meget kærkomne. Knap så hurtige kommentarer vil naturligvis også være meget velkomne, det kan blot tage lidt længere tid før de evt. vil kunne blive implementeret. Alle ideer er meget velkomne - særligt interessant ville det være, hvis nogle har gode ideer til tiltag, der kan medføre større aktivitet blandt brugerne på forsiden.

På forhånd tak!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: Kommentarer til forsiden ønskes

Post by Legius »

Umiddelbart tænker jeg at med en Kalender der hvor man kan f.eks se kommende spil udgivelser og conner,messer og arragementer.
En anden ting kunne være en liste med spil der er til salg på danske site(dba og lignende) lidt i stil det bgg har med e-bay. Prøver at komme På mere
Image
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: Kommentarer til forsiden ønskes

Post by Legius »

Hvad med en liste med links de sidste 5 tråde der var aktive i forummet dette vil måske logger nogle brugere ind på forsiden først istedet for at gå direkte til forummet
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Kommentarer til forsiden ønskes

Post by Frouvne »

Legius wrote:Umiddelbart tænker jeg at med en Kalender der hvor man kan f.eks se kommende spil udgivelser og conner,messer og arragementer.
En anden ting kunne være en liste med spil der er til salg på danske site(dba og lignende) lidt i stil det bgg har med e-bay. Prøver at komme På mere
En oversigt over kommende udgivelser er nok for stor en mundfuld; der vil være rigtig meget at holde øje med og så har udgiverne det med alligevel ikke at overholde fristerne, når det kommer til stykket. BoardGameNews havde en imens det var en selvstændig størrelse - hvis der er nogen der ved, om den stadig eksisterer, kunne man evt. linke til den?!

Det ville være oplagt at have en kalender til arrangementer af både den ene og den anden type, man kunne se allerede på forsiden. Den mulighed skal jeg kigge nærmere på.
Legius wrote:Hvad med en liste med links de sidste 5 tråde der var aktive i forummet dette vil måske logger nogle brugere ind på forsiden først istedet for at gå direkte til forummet
Den idé kan jeg rigtig godt lide, da den udover at kunne være meget praktisk også ville signalere, at der løbende er liv på forum.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Legius
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 201
Joined: Fri Apr 16, 2010 11:06 am
Favoritspil: Memoir 44
Location: Nivå

Re: Kommentarer til forsiden ønskes

Post by Legius »

Forstår godt at det første ville være når umuligt at vedligeholde det var også bare en ide, personligt er forums oversigten den jeg ville bruge mest efterfulgt af en kalender
I forhold til den eksisterende side vil jeg sige at tags virker meget rodet kan de eventuelt skjules så man med et klik kan få dem frem da de bestemt er brugbare. Den eksisterende kalender giver også kun mening i forhold til at søge, ved godt den giver et billed af aktivitet på forsiden men da man allerede er på denne side kan man lige så let se på siden.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Kommentarer til forsiden ønskes

Post by Frouvne »

Legius wrote:[...] I forhold til den eksisterende side vil jeg sige at tags virker meget rodet kan de eventuelt skjules så man med et klik kan få dem frem da de bestemt er brugbare. Den eksisterende kalender giver også kun mening i forhold til at søge, ved godt den giver et billed af aktivitet på forsiden men da man allerede er på denne side kan man lige så let se på siden.
Tag Clouds er noget besynderligt noget. Det er også kun et overgangsfænomen og vil formentlig på sigt bliver erstattet af nogle andre kategoriseringer såsom: antal spillere, mekanikker etc., som der så evt. yderligere kan sorteres efter. Den nuværende kalender er der fordi siden blev født med den og den vil blive erstattet af noget mere brugbart. Så det er bestemt kritik jeg er fuldkommen enig i. Tak fordi du har brugt tiden på at formulere den. :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply