7 Wonders konkurrence på Djengis Con

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: 7 Wonders konkurrence på Djengis Con

Post by Bugge »

Sir William wrote:
Bugge wrote:Hvis i spiller på et tidspunkt, hvor jeg alligevel ikke har andre (spil)planer og står i og mangler en mand for at få regnestykket til at gå op med antallet af deltagere, springer jeg gerne til. However...

Det væsentlige for mig ved at deltage på Djengis Con er dog at have det sjovt, og det overskygger langt at vinde et gavekort. Så vigtig er penge ikke for mig. Når der er penge på spil, er der jo (ofte) vist sig, at der er nogen der bliver glubske og så ryger alt det sjove, og så er jeg hellere fri for at deltage.

Bare min holdning.

Søren
Tror nu ikke det er pengene der gør at folk melder sig til, tror mere det er kombinationen af at flere kan samles om et fælles spil, måle sig med hinanden og så konkurrere.

Deltager personligt ikke for præmiens skyld og det er ikke fordi jeg ikke tilskriver mig nogen chancer, men fordi det er et spil jeg har på min ønskeseddel og fordi jeg elsker at konkurrere.
Jeg kan kun give dig 100% ret. Det er ikke pga. præmien at vi melder os til. Selv prøvede jeg 7 Wonders en enkelt gang på et Consim møde. Jeg kunne godt lide det, og vil gerne prøve det igen, men...

Det er min erfaring, at når der er noget på spil (no pun intended), så er tonen os brætspillere imellem noget hårdere, og så er det en prioriterings ting for mit vedkommende. Er der et bedre alternativ på samme tidspunkt, er det ikke usandsynligt at jeg hellere vi tage det alternativ.

Det ved jeg/vi dog ikke endnu, derfor vil jeg heller ikke afskrive, at jeg deltager i 7 Wonders.

Så simpelt er det egenligt talt,

Søren
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: 7 Wonders konkurrence på Djengis Con

Post by Tobias »

Tiltaget var for at samle alle om et spil, så vi havde et fælles udgangspunkt en af dagene.
Det var ment som en venlig gestus for at vinderen kunne få en lille anerkendelse i form af en præmie, som jo er normalt ved konkurrencer.
Vi snakker ikke en 10.000.000 kroner stor Poker præmie, der kan udløse en direkte beskidt kamp!

Spillet er sat til lørdag efter frokosten med på en varighed omkring 1 time til en 1½.
Jeg forstillet mig et par borde, hvor der blev spillet 2 spil. De 2 spillere fra hvert bord, som fik sammenlagt flest point kunne så mødes i en finale.
Man kunne også bare spille om sammenlagt flest point uden en finale? Jeg er åben for andre forslag.
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: 7 Wonders konkurrence på Djengis Con

Post by Mikkel »

Jeg må desværre melde mig fra, da jeg skal smutte lige efter frokost og ikke vender tilbage.

:)
Image
Post Reply