Games Night i Studenterhuset København

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Games Night i Studenterhuset København

Post by akwlinka »

Jeg er blevet bedt om at gøre opmærksom på dette arrangement

Spilaften den første onsdag i måneden fra kl. 16-21.
Jeg tror det er gratis og det foregår i Studenterhuset i Købmagergade 52.

Næste gang er onsdag den 6. april og undertegnet vil forsøge at deltage.

http://www.gamesweb.dk/spilleaften/ læs mere her
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Games Night i Studenterhuset København

Post by glorn »

for at jeg skulle blive interesseret skulle der være andre spil på listen eller muligheden for at tage spil med selv.

Hvad er der blevet af de spil som også var på guldbrikkens liste sidste år som havde et mere strategisk præg?

smallworld, wild west express og carcasonne new world?
David.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Games Night i Studenterhuset København

Post by akwlinka »

Så vidt jeg kan læse/ved så har games sponsoreret spil. Hvad og hvilke ved jeg ikke noget om.
Man er derudover velkommen til selv at medbringe spil.

Efter at have læst listen over spil på games hjemmeside, så vil jeg bestræbe mig på selv at medbringe spil.
Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Games Night i Studenterhuset København

Post by glorn »

kan se de har opdateret deres liste og det ser nu meget mere indbydende ud :-)
David.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Games Night i Studenterhuset København

Post by glorn »

er kommet tilbage fra hyggeaftenen.

Det var en rigtig hyggelig aften hvor jeg fik prøvet en beta-udgave af et spil kaldet orbital boardroom. Et worker placement spil med space theme. det var rigtig godt.

Deres plan er at holde det den første onsdag i måneden. Jeg kan anbefale folk at møde op og folk er velkomne til at tage deres egne spil med. bordenes størrelse tillader dog ikke de allerstørste spil.

Games og et par privat personer havde taget en del spil med.
David.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Games Night i Studenterhuset København

Post by glorn »

Jeg har nu været til 2 af disse arrangementer og det har været utrolig hyggeligt. som regel er der 2 borde af de mere hardcore spillere og 2-3 borde af nysgerrige cafe-gæster. Der er et par spil eller 5 til de spillere der ikke længere finder settlers udfordrende, men man kan jo altid medbringe et par selv.

et tendens der har været de to gange jeg har været der, er at der har været nogle stykker der er kommende spildesignere der har medbragt deres spil til spiltestning. Jeg har prøvet et par stykker og været positivt overrasket. i går blev det til et let lille filler spil. Det var nærmest en krydsning af Frogger og robo-rally.

Hvis i finder jer uden aftaler den første onsdag i måneden fremover, så vil jeg stærkt anbefale at kigge forbi.

det kører generelt fra klokken 16 til 21. men nogengange kan vi fortsætte senere hvis det er.
David.
Troels_vastrup
Posts: 8
Joined: Thu May 05, 2011 11:31 am
Favoritspil: Stk. Petersborg, A game of Thrones, Galaxy Trucker, Rickochet Robots og er pissesur over ikke at have opfundet Cass & Guns
Location: Kokkedal

Re: Games Night i Studenterhuset København

Post by Troels_vastrup »

Jeg vil også gerne reklamere lidt for arrangementet. Det var mægtigt hyggeligt
tendens der har været de to gange jeg har været der, er at der har været nogle stykker der er kommende spildesignere der har medbragt deres spil til spiltestning. Jeg har prøvet et par stykker og været positivt overrasket. i går blev det til et let lille filler spil. Det var nærmest en krydsning af Frogger og robo-rally.
Tak 8)

Jeg testede også et spil, Orbital Boardroom. Meget velproduceret, flot (det kan vi ikke prale af) og absolut noget der kan blive til et udgivelsesspil.

Som jeg har skrevet lidt om andre steder, så vil jeg meget gerne have designerne lidt op ad stolene og samles, læs mere her:viewtopic.php?f=48&t=4208&p=41916#p41916. Flere folk og flere spil!

Mvh Troels Vastrup
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Games Night i Studenterhuset København

Post by Brichs »

Det kunne være man skulle oprøæve at dukke op. Lyder i hver fald interessant og hygsomt.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Games Night i Studenterhuset København

Post by Bostrup »

Jeg var også forbi i onsdags og fik spillet prototyper. Er enig i at det da var et hyggeligt nok arrangement, men særligt velarrangeret var det ikke. Specielt er cafebordene ikke videre egnede til at spille brætspil på. Det viste sig at man havde adgang til bedre borde, men dem kom der først et par stykker frem af da det blev direkte efterspurgt efter et par timer...
Troels_vastrup
Posts: 8
Joined: Thu May 05, 2011 11:31 am
Favoritspil: Stk. Petersborg, A game of Thrones, Galaxy Trucker, Rickochet Robots og er pissesur over ikke at have opfundet Cass & Guns
Location: Kokkedal

Re: Games Night i Studenterhuset København

Post by Troels_vastrup »

Jeg var også forbi i onsdags og fik spillet prototyper. Er enig i at det da var et hyggeligt nok arrangement, men særligt velarrangeret var det ikke. Specielt er cafebordene ikke videre egnede til at spille brætspil på. Det viste sig at man havde adgang til bedre borde, men dem kom der først et par stykker frem af da det blev direkte efterspurgt efter et par timer...
Enig, men nu ved vi bordene er der, og så må vi finde dem frem og sætte dem op. Der er altid lidt indkøringslærdom ved arrangementer for mere end 1 person :)
Post Reply