The Lord of the Rings: The Card Game

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

The Lord of the Rings: The Card Game

Post by Frouvne »

Så er de første 3 af i alt 5 dele af den officielle tutorial til The Lord of the Rings: The Card Game fra Fantasy Flight Games klar:

http://www.fantasyflightgames.com./ffg_ ... layer.html

De første 3 dele er kommet de seneste dage, så mon ikke det fulde indhold er tilgængeligt inden week-enden er omme. Introduktionen har den sædvanlige - i denne sammenhæng - høje FFG-standard. Så det er svært ikke så småt at begynde at glæde sig! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: The Lord of the Rings: The Card Game

Post by Frouvne »

Har opdateret linket i det oprindelige indlæg, så man nu også kan se det fjerde afsnit... :)

http://www.fantasyflightgames.com./ffg_ ... layer.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: The Lord of the Rings: The Card Game

Post by Mikkel »

Frouvne wrote:Har opdateret linket i det oprindelige indlæg, så man nu også kan se det fjerde afsnit... :)

http://www.fantasyflightgames.com./ffg_ ... layer.html
Holy-moly, det ser godt ud!
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: The Lord of the Rings: The Card Game

Post by Mik »

Min interesse for spillet, som jeg ellers har ventet på længe, faldt noget da jeg læste reglerne forrige mandag.
Det irriterer mig noget at man skal købe to grundsæt for at spille med 3-4 spillere selvom det eneste man mangler er to ekstra Gandalf-kort samt to Threat-trackers. Resten af det andet grundsæt har man tilsyneladende ikke brug for.

Og så er jeg heller ikke vild med eliminering i sociale spil.
Det er fint nok hvis man spiller solitaire, men min glæde ved at vinde bliver ødelagt af at vide at mine medspillere blot sidder og venter på at jeg bliver færdig med at spille.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: The Lord of the Rings: The Card Game

Post by Frouvne »

Mik wrote:Min interesse for spillet, som jeg ellers har ventet på længe, faldt noget da jeg læste reglerne forrige mandag.
Det irriterer mig noget at man skal købe to grundsæt for at spille med 3-4 spillere selvom det eneste man mangler er to ekstra Gandalf-kort samt to Threat-trackers. Resten af det andet grundsæt har man tilsyneladende ikke brug for. [...]
Det er vel præcist dette, Fantasy Flight Games, notorisk er kendt for; man køber aldrig et fuldstændig komplet spil fra dem. Det fuldkomne spil har man først, når man har købt en eller flere udvidelser. Man kunne dog syntes, at dette er at stramme skruen en ekstra gang... Min interesse for spillet har primært været i forhold til at det er et tematisk to-personers samarbejdsspil, så mig generer denne "detalje" ikke så meget i det konkrete tilfælde.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: The Lord of the Rings: The Card Game

Post by Mik »

Frouvne wrote:Det er vel præcist dette, Fantasy Flight Games, notorisk er kendt for; man køber aldrig et fuldstændig komplet spil fra dem. Det fuldkomne spil har man først, når man har købt en eller flere udvidelser.
Det er jeg så ikke helt enig i. Jeg synes at der er mange af deres spil som virker perfekt med grundspillet. At der så kommer udvidelser til synes jeg ikke gør noget.

Problemet med ovennævnte spil er at spillet ikke slutter før sidste mand er død - eller målet er nået. Som solitairespil er det uproblematisk, men hvis din partner hver gang skal vente 30-40 minutter på at du får snøvlet dig færdig til at vinde scenarierne, kan det godt være at populariteten daler....
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: The Lord of the Rings: The Card Game

Post by Frouvne »

Mik wrote:[...] Problemet med ovennævnte spil er at spillet ikke slutter før sidste mand er død - eller målet er nået. Som solitairespil er det uproblematisk, men hvis din partner hver gang skal vente 30-40 minutter på at du får snøvlet dig færdig til at vinde scenarierne, kan det godt være at populariteten daler....
Problemet er i mine øjne mindre her end i så mange andre spil, fordi der er tale om et samarbejdsspil. Jeg syntes f.eks. ofte at Knizias Lord of the Rings udvikler sig på en sådan måde, at en eller flere spillere ofrer sig for holdet. Og selvfølgelig er det sjovere at være blandt de sidste overlevende, men man sidder jo alligevel hele tiden og snakker om, hvad man skal gøre. Regner man med at skulle spille spillet med 3-4 mand vil spilletiden naturligvis sikkert trække ud og så kan jeg godt se, at problemet kan være noget større end hvis man spiller det to spillere.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: The Lord of the Rings: The Card Game

Post by Frouvne »

Så er hele introduktionen klar på Fantasy Flight Games' hjemmeside, så hvis man er en af dem, der vil se det hele samlet, kan man altså gøre det nu.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: The Lord of the Rings: The Card Game

Post by netsapiens »

Mik wrote: Problemet med ovennævnte spil er at spillet ikke slutter før sidste mand er død - eller målet er nået. Som solitairespil er det uproblematisk, men hvis din partner hver gang skal vente 30-40 minutter på at du får snøvlet dig færdig til at vinde scenarierne, kan det godt være at populariteten daler....
Nu har jeg ikke prøvet, men jeg ville som udgangspunkt mene at problemet er mindre i et coop spil. Man kan stadig deltage med både opmuntrende tilråb og evt. råd og vejledning, selvom man ikke selv er med.
Stadig være at prøve synes jeg ihvertfald.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply