D&D Ravenloft/Ashardalon?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Aceless
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:41 pm
Favoritspil: Castle Ravenloft, Wrath of Ashardalon, Zombies!!!, Runebound, Space Alert, Space Hulk
Location: København, Valby

D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Aceless »

Jeg er ny herinde på German Games,
og som et af mine første indlæg, så ville jeg da overveje at skabe et lille event hvor vi mødes,
højst sandsynligt hos mig, hvor vi vil spille Castle Ravenloft og Wrath of Ashardalon.
Det vil vi så foretage os i et par timer, og samtidigt spise. Enten ved at jeg/vi laver noget nemt,
eller at vi køber noget fastfood (:

Det kommer selvfølgelig an på om der er nogen som er friske på det,
og indforstået med at jeg bor i København, Valby.

-Nick
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Robert »

Jeg er interesseret. Hvornår havde du tænkt dig?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Aceless
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:41 pm
Favoritspil: Castle Ravenloft, Wrath of Ashardalon, Zombies!!!, Runebound, Space Alert, Space Hulk
Location: København, Valby

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Aceless »

Lige nu har jeg blot slynget idéen ud, men jeg havde tænkt det skulle være en fredag eller lørdag hen imod enden af denne måned, eller i den kommende? Den største faktor er at jeg befinder mig i en lejlighed med min far, og derved skal alting helst foregå når han ikke er til stede, for at vi kan larme og støje uden problemer.

Hvis et andet sted tilbydes end min lejlighed, så er hvilken som helst dag acceptabel for mig

-Nick
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by glorn »

jeg kunne også være interesseret. og der er mulighed for det kan være hos mig.
David.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Robert »

Aceless wrote:Lige nu har jeg blot slynget idéen ud, men jeg havde tænkt det skulle være en fredag eller lørdag hen imod enden af denne måned, eller i den kommende?
Det lyder fint for mig, men vær opmærksom på Fantasks spilfestival lørdag 26/3.
Fredag må for mig være efter arbejdstid.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Brichs »

Jeg er også klart frisk, og tvivler ikke på jeg kan overtale min forlovede (på det tidspunkt min kone). Jeg kan nok også lægge en lejlighed til, hvor der er god plads om bordet (som både Robert og David kan attestere på). Jeg har dog ikke mulighed en lørdag i denne måned (Arbejde i morgen, Polter Abend den 12, Bryllup den 19 og Fantask den 26). Men måske en dag næste måned?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by glorn »

efter at have gransket min kalender må jeg nok indrømme at vi skal frem til den 1-2 april før jeg har tid.
David.
Aceless
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:41 pm
Favoritspil: Castle Ravenloft, Wrath of Ashardalon, Zombies!!!, Runebound, Space Alert, Space Hulk
Location: København, Valby

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Aceless »

Undskyld ventetiden, jeg blev overfaldet af en Virksomheds Økonomi aflevering, samt travlhed.
Som sagt, så jeg er temmelig fleksibel, og jeg kan MULIGVIS godt overtales til en hverdag, dog bliver det såldes at jeg tager hjemaf kl.21-22. og start/ankomst kommer an på hvornår jeg slipper for gymnasiet den dag.

For at gøre det så fleksibelt så muligt og for at udnytte tiden, så lad os sige at det bliver hos en af jer, gør det lidt nemmere ;).
Jeg tager de to brætspil med(burde få Ashardalon d.10 Marts), kan osse være jeg snupper en god dyr vin med, da jeg ikke har fået drukket den til et ordenligt "event" endnu :b.


P.S
Jeg ligger osse inde med det gamle "D&D Fantasy Adventure Boardgame", skulle det friste.
Det indebærer en DM, men er utrolig simpelt og ganske sjovt imo.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by glorn »

jeg har også dungeon and dragons the boardgame, heroquest plus en masse af de udvidelser der ikke er kom i danmark og world of warcraft the boardgame. altså af de spil i den genre.

jeg kan også nogle hverdage, men det er lidt svært at skrive hvilke da mit arbejdskema er lidt underligt sat sammen.
David.
Aceless
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:41 pm
Favoritspil: Castle Ravenloft, Wrath of Ashardalon, Zombies!!!, Runebound, Space Alert, Space Hulk
Location: København, Valby

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Aceless »

glorn wrote:jeg har også dungeon and dragons the boardgame, heroquest plus en masse af de udvidelser der ikke er kom i danmark og world of warcraft the boardgame. altså af de spil i den genre.

jeg kan også nogle hverdage, men det er lidt svært at skrive hvilke da mit arbejdskema er lidt underligt sat sammen.

Nice, så ser det jo ud til vi har en masse Adventure/RPG Boardgames at tage os til ;).
Jeg har personligt aldrig fået prøvet WoW, og gud ved hvor lang tid det er siden jeg har prøvet HeroQuest,
så skulle det være vi åbnede for dem, skal jeg lige have ridset det hele op hehe.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Robert »

Denne diskussion gik vist i stå.

Jeg skal flytte i starten af april (separation), så det varer lidt tid før jeg er klar - men så har jeg til gengæld en del mere tid til spil end før. Jeg vil også kunne lægge hus til nå jeg først får skaffet mig et ordentligt spille/spisebord.

Jeg kommer til at bo 1½ km udenfor Skævinge. Det er brugbart med offentlig transport og evt. afhentning det sidste stykke.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Sir William »

Robert wrote:Jeg kommer til at bo 1½ km udenfor Skævinge. Det er brugbart med offentlig transport og evt. afhentning det sidste stykke.
Beklager omstændighederne, men velkommen til Skævinge 8)

Hvorhenne helt præcis skal du bo?
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Robert »

Strøvej 63E
Flyttedato formentlig 4/4 - ligger ikke helt fast.
Jeg er frisk på at spille når jeg blot er landet. Bare sig til.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by glorn »

Nu nærmer vi os tiden hvor man kunne begynde at planlægge en dag. jeg har dog indtryk af at det vil være sjovest hvis vi havde mere end bare en lille aften til at spille det så jeg vil foreslå en fredag eller lørdag. den første eller anden april kan jeg vist godt for eksempel.

jeg håber du stadig kigger på forumet aceless.

mvh david.
David.
Aceless
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 21
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:41 pm
Favoritspil: Castle Ravenloft, Wrath of Ashardalon, Zombies!!!, Runebound, Space Alert, Space Hulk
Location: København, Valby

Re: D&D Ravenloft/Ashardalon?

Post by Aceless »

Det kan du tro jeg gør, og personligt tror jeg at 1-2. April lige pt. ihvertfald, er fri i min kalender.
Jeg har dog IKKE modtaget Ashardalon af underlige grunde, så ligger og knaser med nogle mails frem og tilbage til virksomheden der har tilsendt det. De har påpeget at den er blevet transporteret til deres Immediate Shipper, altså at den er nået frem til destinationen hvor den bliver fløjet over til mig, men nævner at den åbenbart er blevet stoppet et eller andet sted i den proces.

Nu må vi lige se, de har ihvertfald sagt at den burde være her "snart".

MEN ligger stadig inde med Ravenloft jo hehe ;).

-Aceless
Post Reply