X360- og PS3-spil til børn

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

X360- og PS3-spil til børn

Post by Gunness »

Vi går og overvejer vores første konsol herhjemme. De flestere gamere i min omgangskreds sværger til pc, så jeg har stærkt begrænset kendskab til de tre maskiner.

Da konsollen skal kunne bruges af både voksne og en 6-årig (den 2-årige må vente lidt endnu), har jeg lidt fravalgt Wii fra starten, da jeg bilder mig ind, at spiludvalget til voksne er for snævert. Og så har jeg svært ved at forliges med den dårlige grafik (sagde manden, der forguder sin C64 ;) )

Så umiddelbart kigger jeg mest på en PS3 eller X360. Den sidste, udstyret med en Kinect, virker som en god mellemting mellem en hardcore gamer-maskine som PS3 og en "hygge"-maskine som Wii. Spiludvalget til Kinect er dog ikke synderligt imponerende indtil videre, men det kan selvfølgelig komme

Hvilke gode børnespil findes der til de to maskiner? PS3 har selvfølgelig Little Big Planet, og der er Viva Pinata til X360, men ud over det?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: X360- og PS3-spil til børn

Post by netsapiens »

min knægt har spillet xbox siden han var 6.. er 8 nu
og Xbox Live Arcade har mange gode titler, som ikke nødvendigvis er børnespil, men som far og søn kan nyde.
Jeg kender ikke til udvalget på PSN, så det kan jeg ikke sammenligne med.

Derudover har min knægt spillet diverse spiderman, lego og meget andet.

Men han lader nu til at have fået den største fornøjelse af diverse mariospil på wii, hvis jeg skal bedømme.
OG.. i sidste ende, hvis du ikke allerede har en bluray afspiller, så har PS3'en jo den enorme fordel.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: X360- og PS3-spil til børn

Post by Jespen »

Mario ER gud. Da vi spurgte vores 5-årige søn hvad lillebror skulle hedde, svarede han prompte: Mario. Da vi så svarede, at vi syntes, det måske var lige italiensk nok, svarede han blot: Hvad så med Luigi?

Men enig: Grafikken kunne være bedre på Wii og udvalget til de voksne er meget begrænset. Løsningen er naturligvis at købe (minimum) to konsoller. :D

/Jesper
Senest spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: X360- og PS3-spil til børn

Post by Gunness »

Haha, Jespen, god anekdote :D
Tak for indsparkene - jeg ved, at Mario-spillene er fantastiske, men jeg vil allerhelst have en allround-maskine. Jeg vil prøve at kigge lidt nærmere på udvalget på XBLA.

Ja, man kunne selvfølgelig købe en af hver, men nu er stuen allerede godt fyldt op med hjemmebioudstyr (inkl. to Blu-ray-afspillere), så jeg tror ikke, at alt for mange yderligere maskiner, ledninger, mv. ville være så populært :)

Hvis der er andre, der har erfaringer, hører jeg dem gerne - ikke mindst vedr. PS3.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: X360- og PS3-spil til børn

Post by Foppwin »

Hvorfor 2 blueray afspillere?

Jeg kan godt følge din tankegang omkring konsollerne. Jeg er selv gamer igennem 30 år. Jeg har desværre ikke en xbox og ps3, så jeg kan ikke hjælpe dig her, men min erfaring fortæller mig at gameplay altid betyder mere end grafik, og gameplay dækker over mange typer spil.

Vi havde gæster i weekenden hvor 4 børn i alderen 3-8 spillede Mario på WII. De morede sig kostelig, så hvis partymode er den type man leder efter, så er WII et kæmpe hit. Kommer det til spil for voksne med grafik osv. Så tænder jeg PC'en (nok fordi jeg mest er til RTS spil).

PES fodboldspillene til WII er fantastiske, for nu kan du styre hele holdet. Du kan peje på banen og ligge afleveringerne hvor man vil. Du kan styre hvor en spiller løber hen. Så en ny sports oplevelse.
Danny

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: X360- og PS3-spil til børn

Post by Gunness »

Foppwin wrote:Hvorfor 2 blueray afspillere?
Det er bestemt i kategorien "nice to have" :) Den ene er kodefri, så jeg kan se region A-BD'er. Og da vi har både projektor og alm. tv, og de er placeret i hver ende af stuen, var det mest overskueligt med to afspillere.

Jeg er helt med på, at gameplay har forrang over grafik - det er også derfor, jeg hygger mig fantastisk med at spille C64 og Amiga via emulator. Og prøver at lokke min datter til at synes, at det er helt fint med lidt simpel grafik ;) (vi fik et par timer til at gå med den originale Monkey Island tidligere på ugen).

Jeg vil gerne have en maskine, der kan bruges af såvel børn som voksne, og min bekymring har været, at Wii'en er fantastisk til børn, men at udvalget til voksne mest går i retning af partyspil. Jeg spiller en del på min pc, men jeg kan godt lide idéen om at sætte sig i sofaen og hygge sig en eller to mand m/k med et spil med lidt mere dybde. Fx. noget a la Mass Effect, Alan Wake eller Heavy Rain. Det kan man selvfølgelig gøre på en pc, men jeg håber, at det er noget andet med en konsol.

Men jeg vil se nærmere på de fodboldspil, du nævner.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: X360- og PS3-spil til børn

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har ikke noget kendskab til hverken X360 eller PS3-spil, så jeg kan kun bidrage ved at nikke genkendende til Wii/Mario-snakken: Vores børn forguder Mario-spillene på vores Wii, og jeg selv synes sgu også de er ret fantastiske... ;) (Vi har Mario Kart, New Super Mario Bros, og Super Mario Galaxy 2. EDIT: Vi har faktisk også et Mario & Sonic Olympiade-spil som er OK, men ikke i samme klasse som de tre andre).

Eneste problem er at det efterhånden kun er Mario Kart hvor jeg kan være med: Spiller jeg et af de andre spil med dem, sidder de reelt og venter på at jeg får snøvlet mig afsted på banen. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: X360- og PS3-spil til børn

Post by JesperB »

Jeg har alle 3 maskiner stående, og kender da lidt til dem hver i sær.

Jeg vil mene, at den mest all-round familie maskine er wii'en. Xbox360 med Kinetic kan måske blive et bedre bud med tiden, men Kinetic er stadig for "ungt" til at der er kommet nogle ordentligt titler der udnytter denne teknologi imho.

Xbox Arcade er generalt bedre en PSN synes jeg, og der kommer bedre titler til xboxen (synes jeg) end PS3eren. Når det er sagt, kommer vi ikke uden om at PS3eren slår alle de andre på hardware delen, og hvis grafik er det vigtigste for dig er det helt sikker en PS3 du skal kigge efter.

My 2-cents

/J
User avatar
mchr88
Posts: 7
Joined: Sat Mar 19, 2011 2:37 pm
Favoritspil: Betrayal at the house on the hill - kommer flere når jeg har prøvet dem som er på vej hjem til mig

Warhammer 40.000
Location: 6100 Haderslev

Re: X360- og PS3-spil til børn

Post by mchr88 »

selv har jeg en Xbox 360 og kender også til de 2 andre..

men den diskution med hvilken maskine der er bedst (specielt mellem x360 og ps3) har været der siden de udkom

personligt ville jeg anbefale Xbox360 da er nogle virkelig gode familiespil / børnespil på live arcade og så samme tid er der nogle klassikere som de ældre kan huske fra de var mindre så som Castlevania (2 af de ældre versioner)

og så grundet at kinect er en kontroller fri løsning som faktisk er ude med nogle fornuftive børnespil har fundet n lille anonce frem som nævner en del til de forskellige aldre helt nede fra de 4 år og op

http://www.suite101.com/content/xbox-36 ... 11-a351528

håber det også kan være en hjælp :)

Mvh morten
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: X360- og PS3-spil til børn

Post by Gunness »

Tak for linket, Morten - det ser spændende ud :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply