Børnespil til Wii?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Børnespil til Wii?

Post by ozimek »

Er der nogen der kan anbefale Wii spil til børn i 3-4 års alderen? Vi har spillet lidt Wii Play, men mange af spillene er lidt for avancerede, eller også fænger temaet ikke.

Jeg har downloaded nogle (ikke-børne) spil fra den dér online service, men kvaliteten har været MEGET svingende, så jeg er lidt tilbageholdende med at hente noget, jeg ikke har fået anbefalet. :|
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Børnespil til Wii?

Post by Sir William »

Vi har følgende til vores søn på 4 år

- Birthday party
En masse små minispil af varierende sværhedsgrad. Men William synes det er rigtig sjovt. Købt i Toy´R´US for 100 kr.
- Lego Star Wars the Complette Saga
Et godt samarbejdsspil hvor man som forældre kan guide sin søn gennem, selv om det til tider kan være ganske problematisk at få ham til at gå i den samme retning som en selv. Dør en masse gange, men man kan beskytte hans færd fordi man netop spiller sammen.
- Dance on Broadway
Købte det til kæresten i julegave, prøvede det i lørdags. Nåede 6 danse, min søn klarede sig bedre end mig i 5 af dem, vandt et af dem og havde det rigtig sjovt. Han følger ikke lige fagterne på skærmen, men har det sjovt. Sælges i Fona fo 150 kr.

Derudover gav mine svigerforældre ham F1 racing 2009, hvilket måske lige er svært nok. De troede ratingen 3 var spilalder og ikke relateret til vold. Alligevel har han en god ide om, hvad vej han skal køre og også dreje. Forvent dog ikke at der gennemføres de første par gange, uagtet om det er far eller søn der kører. Men generelt har vi haft ok succes med bilspil, Need for Speed - Nitro, er også rigtig godt. Bilerne kan ikke gå i stykker og du kan køre i alle mulige biler. Min søn synes næsten det er super når han taber, for så skal han køre politibilerne.

Så har vi prøvet Playground, som er et ligetil spil. Også en masse minispil og nemme.

Just Dance er også nemt, igen skal der bare danses til noget god musik. Sælges for 200 kr. hos Coolshop.

Kan også anbefale børnecontrollere fra Fona, 250 kr. for et sæt m. nunchuck i enten lyserød eller lyseblå
Post Reply