Hall of Fame 2010 - Afstemning

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hall of Fame 2010 - Afstemning

Post by Frouvne »

Så er det tid til at få indkredset finalisterne, så vi kan få udpeget bidraget til Hall of Fame for 2010. Juryen har voteret og har med udgangspunkt i de indkomne forslag udvalgt følgende ti spil, der kan stemmes på i år:
  • 1830
    Acquire
    Amun-Re
    Civilization
    Die Macher
    Diplomacy
    Puerto Rico
    The Princes of Florence
    Tigris & Euphrates
    Titan
Proceduren vil ved årets afstemning foregå i to etaper. I første etape har man mulighed for at stemme på op til tre spil. De tre spil der samlet opnår flest point kommer til at deltage i en finale, hvor man har mulighed for at stemme på et enkelt spil. De to spil i finalen, der ikke vinder evig hæder ved at komme til at indgå i Hall of Fame er automatisk blandt de ti spil, der vil blive stemt om til næste år.

For at deltage i denne første del af afstemningen skal man sende en pb til undertegnede med de tre spil, man ønsker at stemme på i prioriteret rækkefølge, hvor man først nævner det spil, man ønsker skal tildeles det maksimale antal point, herefter de spil man finder er næst- og tredjebedst. Spillene vil modtage henholdsvis 4, 2 og 1 point i afstemningen. Det er kun muligt at stemme én gang. Stemmer man på færre end tre spil, vil spillene modtage henholdsvis 2 og 1 point, hvis man kun stemmer på to spil og 1 point, hvis man vælger kun at stemme på et enkelt spil.

Sidste frist for rettidig stemmeafgivning: fredag den 10. december 2010 kl. 12.00

Stemmeafgivningerne bedes mærket: Hall of Fame 2010

Må det bedste spil vinde! 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hall of Fame 2010 - Afstemning

Post by Robert »

Frouvne wrote:Stemmer man på færre end tre spil, vil spillene modtage henholdsvis 2 og 1 point, hvis man kun stemmer på to spil og 1 point, hvis man vælger kun at stemme på et enkelt spil.
Dette giver ingen mening. Det burde være 4 og 2 hhv 4 i stedet for 2 og 1 hhv 1. Hvis man kun stemmer på eet spil er det fordi man synes det er bedst, ikke tredjebedst.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hall of Fame 2010 - Afstemning

Post by Stony »

Jeg synes ovennævnte giver fin mening. Det giver god mening, at få folk til at give point til flere spil, da det reducerer risikoen for uafgjorte resultater. Ovennævnte kan fungere som et incitament for at få folk til at stemme på tre spil. Så stem på tre spil, hvis du gerne vil sikre dit favoritspil fire point.

Når man tildeler 4-2-1, giver du din egen favorit fire point, og "konkurrenterne" tre point til sammen. Det samme gælder for 2-1. Du giver din favorit et point mere end konkurrenterne.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hall of Fame 2010 - Afstemning

Post by Foppwin »

Der har været en del debat omkring hvor detaljeret nomineringen skulle være. Nu er der så udvalgt nogle spil, mens nogle andre spil er valgt fra. Kan vi få en beskrivelse af hvorfor de er valgt fra.

Hvem sidder i Jurien?
Danny

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2010 - Afstemning

Post by Frouvne »

Robert wrote:
Frouvne wrote:Stemmer man på færre end tre spil, vil spillene modtage henholdsvis 2 og 1 point, hvis man kun stemmer på to spil og 1 point, hvis man vælger kun at stemme på et enkelt spil.
Dette giver ingen mening. Det burde være 4 og 2 hhv 4 i stedet for 2 og 1 hhv 1. Hvis man kun stemmer på eet spil er det fordi man synes det er bedst, ikke tredjebedst.
Logikken er, at man ikke af strategiske årsager skal nøjes med at give sit favorit-spil point. Det kan så afstedkomme andre problemer, hvis man f.eks. ikke kender eller ikke ønsker at give nogle af de øvrige spil point. Det giver mening - men det kan selvfølgelig være, at man uenig i at gøre det på denne måde.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2010 - Afstemning

Post by Frouvne »

Foppwin wrote:Der har været en del debat omkring hvor detaljeret nomineringen skulle være. Nu er der så udvalgt nogle spil, mens nogle andre spil er valgt fra. Kan vi få en beskrivelse af hvorfor de er valgt fra.

Hvem sidder i Jurien?
Ja, og den debat blev slet ikke gjort færdig. Jeg er helt enig i, at det kunne være interessant at få nogle mere detaljerede forklaringer på, hvorfor et spil nomineres. Inden næste år vil der også blive præciseret nogle klarere udvælgelseskriterier fra juryens side. Så det vil vi forsøge at råde bod på. Hvem juryen er, hvor mange der har afgivet stemmer etc. har jeg dog ikke tænkt mig at bekendtgøre, da der i forbindelse med det første års nomineringer var en del polemik frem og tilbage i forhold til disse spørgsmål. Jeg tror ikke det tjener noget formål, at tage fat i den diskussion igen - der er selvfølgelig tale om en Hall of Fame udpeget af snæver kreds af brugere, det kan ikke diskuteres, men med de spil der indtil nu har opnået den ære at blive optaget, syntes jeg ikke, der kan være nogen tvivl om, at der er tale om kvalificerede bud. Jeg tror, at nogle tog det lidt for alvorligt - selvom det selvfølgelig også er en stor ære at blive udpeget til deltagelse i en Hall of Fame af brætspilsnørder i et felt, der er så høj kvalitet i. Selv har jeg f.eks. aldrig personligt brudt mig om første års vinder, The Settlers of Catan, men anerkender det som et af de mest betydningsfulde spil på markedet i forhold til det udvikling til hvad det er i dag. Og jeg har aldrig brudt mig om forretningskonceptet bag Magic: The Gathering, men holder man det økonomiske udenfor syntes jeg, at der er tale om en geni-streg af et spil. Dette blot for at sige, at hvis jeg skulle have konstrueret en Hall of Fame, var vi ikke startet ud med disse spil - men jeg har meget stor respekt for valgene.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hall of Fame 2010 - Afstemning

Post by Mik »

De to spil du nævner er også vanskellige at komme uden om, når man kigger på deres betydning for spilmarkedet.
Men desværre kan det samme jo ikke siges om langt de fleste spil som opnår samme ære,
men det er jo en af ulemperne når man lader 'folket' vælge.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2010 - Afstemning

Post by Frouvne »

Til dem der endnu ikke har stemt:
Sidste frist for rettidig stemmeafgivning: fredag den 10. december 2010 kl. 12.00
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hall of Fame 2010 - Afstemning

Post by Frouvne »

Så er det ved at være sidste udkald:

Sidste frist for rettidig stemmeafgivning: fredag den 10. december 2010 kl. 12.00
frouvne, administrator

Image
Post Reply